Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat hatt på omega men bilen (E34) tikker som aldri før. lurer på om den har identitetsproblemer, at den egentlig vil være diesel? Kan jo være vanosen men det er vel mere rasling? Noen som har øre for slikt og kan hjelpe meg?

Skrevet

Kan være at du har fått bort skit og smuss som treiget ned de gamle løfterne, og at de derfor har begynt å tikke. Det skjedde på gammelmotoren min. Tok motorrens og fylte på ny olje og motoren begynte å tikke. Prøvde med både 5w 40 og 10w 40.

Skrevet

takker for innspill:) Er Omega motorrens, 907 heter den. den tikket mye før og ga seg ikke noe særlig nå heller.. onkelen min som er makaniker sier det er vanosen, men er litt usikker (akkurat som om jeg har 40 år med bilerfaring og kan si noe imot), har hørt det skal være mere rasling. dette er klokkerent tikking.. forsvinner litt med gasspådrag, og begynner først når motoren er litt varm. dessverre har jeg ikke gehør til å bestemme om det er ventilene..

Skrevet

Fikk hjelp av noen ører på emmsport og det virker som det er noen ventilløftere som begynner på pensjonstiden snart. blir vel fikset når den skal stå hos en mekaniker i 2 år, han har nok av tid på å kose seg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...