-BMW525- Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 Toppakninga røk på 520'n i går og motoren er litt sliten. Har en 325ix motor som jeg får veldig billig, så jeg lurte på om det var mulighet for at den kunne settes over i bilen min uten mye fiks faks. Plombere framdrifta og bruke samme girkasse som jeg har fra før. Mener og huske at 325 motoren kommer fra rundt 86, mens bilen min er en e34 fra 88. Er det mulig eller bare å glemme? Kom gjerna med meninger og helst en begrunnelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-BMW525- Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2008 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian_525 Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 LOL! seff går det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 Hvorfor LOL ? syns nu det va unødvendig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 Seff er det lol azz. Må jo ikke tro han kan gå rundt å spørre om ting han ikke vet da vettu Øøøøøøh...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 Går vel det ja, men ikke helt på skinner.. Er det ikke forskjell på motorfestene i/på blokka da? har vert flere tråder på forumet om dette.. Må lage motorfester? Innsprøytninga/elektrisk kan også være forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-BMW525- Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2008 Seff er det lol azz. Må jo ikke tro han kan gå rundt å spørre om ting han ikke vet da vettu Øøøøøøh...... Er kanskje en grun for at jeg spør folk på BMW forum, fordi jeg ikke er sikker sjøl. Men hvis du er sikker på at det går, så er det ikke noe problem. Noen andre som vet om jeg kan bruke samma girkassa og motorfestene jeg har nå. Og om ledningsnettet passer over? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 Hm. "Alt" går jo, men kan jo være du må bytte motorfester - jeg aner ikke angående disse motorene... Mtp at motoren er tatt fra bil med firehjulsdrift, så skal jo ikke det ha noe å si...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 Seff er det lol azz. Må jo ikke tro han kan gå rundt å spørre om ting han ikke vet da vettu Øøøøøøh...... Er kanskje en grun for at jeg spør folk på BMW forum, fordi jeg ikke er sikker sjøl. Men hvis du er sikker på at det går, så er det ikke noe problem. Noen andre som vet om jeg kan bruke samma girkassa og motorfestene jeg har nå. Og om ledningsnettet passer over? Det Rabies sa va nåkk ironisk ment... for eg sa det va meningsløs å skrive LoL, akkurat som adrian_525 trur att det er en selvfølge att alle ska vite det du lurte på.. .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 Mtp at motoren er tatt fra bil med firehjulsdrift, så skal jo ikke det ha noe å si...? Kan virkelig ikke tru det er forskjell på motorene nei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 Motorfesta er annerledes ja, gjengenne på blokka er også 10mm istedenfor 8mm.. Ellers må oljepumpa moddest, samt peilepinnerøret må du gjøre noe med... ++ Søk på forumet, så finner du ut Jeg slo det iallefall ifra meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian_525 Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 det går ann og bytte ja, men du må bytte motorfestene, du må ha med ledningsnettet fordi de er ikke lik på m20b20 som m20b25. og du kan beholde den girkassen du har hvis du bytter bakaksling og mellomaksling... jeg annbefaler og ikke beholde girkassen fordi det er jævlig stress og få riktig når det gjelder mellomaksel osv.. jeg sliter med det selv fordi det er ingen innpå hele bimmers som vet hvilken mellomaksling jeg må ha når jeg har 525 diff og 525 motor og en 520 girkasse... så hvis du bytter, så bør du for din egen del bytte mellomakselen også... men det går greit og bytte fra m20b20 til m20b25 motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian_525 Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 hvis du vil er det bare til og sende en pm så skal jeg fortelle hvorfor du ikke bør beholde girkassen og hva du trenger for og bytte motor... det er egentlig ikke så stress men det er greit og vite hva du skal ha med kanskje... har selv blitt lurt med hva jeg trenger for og bytte fra automat til manuell av en eller annen på forumet.. men bytt til m20b25 de er mye artigere en m20b20:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 hvis du vil er det bare til og sende en pm så skal jeg fortelle hvorfor du ikke bør beholde girkassen og hva du trenger for og bytte motor... det er egentlig ikke så stress men det er greit og vite hva du skal ha med kanskje...har selv blitt lurt med hva jeg trenger for og bytte fra automat til manuell av en eller annen på forumet.. men bytt til m20b25 de er mye artigere en m20b20:) du er klar over at denne motoren er ifra IX sannt? Ikke bare plug&play her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå