BMW 4 EVER Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 Har no kjørt rundt med en girkasse som ikke vil helt... Gir fint fra 1.2.3.4.5 uten problemer.. når jeg bremser ned fra f.eks.80 til 20-40 km/h så må jeg gi gass for at den skal gå i gir. På kickdown i 60km/h så klarer den ikke å finne ut hvilket gir den skal velge, så motor blir liggende på turtall sperren.. Tror jeg har funnet ut at det er 2. giret dette gjelder. kickdown i 80km/h+ går fint å uten problemer... Leste av feilminne på den der det var feil på turbin giver, så demonterte kassen å skiftet disse. Skiftet sammtidig filter å olje. Raderte adaptioner men fortsatt det samme problemet. Bare å skifte kasse då eller??? noen som har vært borti dette før? E meeeget irriterende... Takker for alle svar!
Mons1 Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 Da du ikke nevner hvilken bil eller automatkasse, så regner jeg med at dette er en E34 med den gamle ZF-kassen. Disse kassene har en svakhet med noen plaskuler. Hvis en/flere kuler sitter fast, presset igjennom ventilen, så blir automatkassen rape tullat. De tøffe tar ned ventil-boksen som er nederst på kassen og bytter kulene. Man må bare vite hvor de er og hvordan de skal byttes. De som ikke er tøffe, bytter kassa! RS Har no kjørt rundt med en girkasse som ikke vil helt...Gir fint fra 1.2.3.4.5 uten problemer.. når jeg bremser ned fra f.eks.80 til 20-40 km/h så må jeg gi gass for at den skal gå i gir. På kickdown i 60km/h så klarer den ikke å finne ut hvilket gir den skal velge, så motor blir liggende på turtall sperren.. Tror jeg har funnet ut at det er 2. giret dette gjelder. kickdown i 80km/h+ går fint å uten problemer... Leste av feilminne på den der det var feil på turbin giver, så demonterte kassen å skiftet disse. Skiftet sammtidig filter å olje. Raderte adaptioner men fortsatt det samme problemet. Bare å skifte kasse då eller??? noen som har vært borti dette før? E meeeget irriterende... Takker for alle svar!
BMW 4 EVER Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Skrevet Mai 6, 2008 Hei!! Ja det er til E34 525TDS!!! Har demontert kassen 2 ganger, så har registrert de to kulene ja... Vet at det skal finnes en tegning på hvor de skal ligge, men jeg finner de ikke på nett.. noen som vet dette??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå