Eksos Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 Har i det siste slitt litt med lysa i E30'n, og tenkte kanskje noen her hadde vert borti lignende.. Alt fungerer vell forsåvidt, men ikke alltid.. Kjørelys = Ikke lys i instrumentet, kjørelysa kommer og går - begge to lyser eller ingen. Parklys = Lys i instrumentet, alt fungerer som det skal, men får ikke lys om tenninga er av. Hovedlys(helt ute) = Samme som kjørelys, langlysa fungerer derimot hele tia.. Kan det vere ett relè? Hvordan feilsøker man slikt?
mbkomfort Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 Hei, sånn generellt vil eg anbefale å sjekke jordingspunktene ved hver av lyktene.. Litt rust der lager lett tull..
Fliid Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 Prøvd og bytte lysbryteren? Anleggs kjafs kan også gi deg problemer. (Tenker da på ekstra forsterkere, basser osv. )
Eksos Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Skrevet Mai 6, 2008 Hei, sånn generellt vil eg anbefale å sjekke jordingspunktene ved hver av lyktene..Litt rust der lager lett tull.. Virker ikke som at akkurat det er noe problem på grunn av at begge to går samtidig.. Men sjekka iallefall på førersiden, helt fint der.. Prøvd og bytte lysbryteren? Anleggs kjafs kan også gi deg problemer. (Tenker da på ekstra forsterkere, basser osv. ) Jeg merka først problemet da det lukta ekstremt svidd inne i bilen.. Fant ut at det var lysbryteren som var svidd.. Har skrudd ut alt av subb og forsterkerre, samt kobla ifra lyset i girkula.. Men problemet er der enda.. Kjørte 1 dag med anlegg etter at jeg hadde innstallert ny lysbryter, så det kann vell alltids vere at det er der problemet ligger.. Kan sjekke med en ny..
Eksos Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Skrevet Mai 6, 2008 Hørte litt etter idag, og kan høre klikkelyden tydelig ifra relè'et selv om man står 10 meter unna.. Slik skal det vell ikke vere? Lukta også litt svidd derifra etter en del av og på skruing..
icc Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Klikkelyder tyder på jordingsfeil og da blir reléet veldig varmt hvis det står en stund og da kan kaldloddingen inne i reléet gå opp. Har selv loddet på et relée engang for å komme meg hjem Klikkelydene kommer av at bryterne inne i reléet slår seg av og på. Dette høres meget godt om der er en jordingsfeil. Bruk et multimeter og sjekk jording på lys, osv. Selv om det kan se ut som der er kontakt så trenger det ikke være det.
Eksos Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Skrevet Mai 7, 2008 Takk for tips Skal prøve å måle meg fram, selvom ikke jeg er noen ekspert på dette området..
Eksos Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Skrevet Mai 7, 2008 Tok av jordinga forran idag, så helt fint ut, men pussa over med sandpapir for å vere sikker.. Tenker jeg prøver å bytte relèe seinerre idag, og ser på koblinger ellers..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå