Gå til innhold

Chiptuning av E46, 325i - Hvem er best og hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei =)

Ønsker å chiptune bilen min, en 2002 mod E46, 325i.

Dette skal gjøres i kombinasjon med FULLT rustfritt Supersprint effektanlegg (grenrør, racingkat, midtre, og bakre potte)

Dvs. ikke noe jalla bakpotte fra et bakgårdsfirma, som gir 100 hk for HVERT rør :lol:

Hvor kan jeg få bremset bilen før og etter en chiptuning og bytte av eksos, samt utført selve chiptuningen. Og hvem er best på dette til BMW?

Og er det noen som har gode rabatter på Supersprint? Får 32 % gjennom en bekjent. (Koster jo pokker i meg nesten 30 høvdinger med den rabatten... Sukk...)

Mvh en som skal klargjøre bilen for ferien :twisted:

Skrevet

Har snakket med ESS Tuning i Halden, og de har rullende landevei...

Skal bremse bilen min før jeg gjør noe som helst med bilen. og deretter sette på Supersprint anlegget, bremse bilen igjen, SÅ chiptune bilen, og bremse på nytt...

Hørtes veldig ålreite ut. Noen som har erfaringer med dem?

Skrevet

Er det INGEN der ute som har erfaringer med å chiptune bilen sin, Hvilke firmaer som er flinke med BMW, resultater, hvem man bør styre unna etc.???

Skrevet

Chip har kun effekt på turbomotorer,ett komplett supersprint anlegg gir litt bedre respons på lavere gir,men er absolutt ikke verd pengene,har du ikke turbo så får du samme effekt når du fjerner reservehjulet som en chip vil gi (egen erfaring),prøvde en 528 e39 før og etter chip ingen forskjell(chip satt inn hos schmiedmann danmark)bortkastet over 4000 kr.Kjøp heller en bakpotte for bedre utseende og lyd.

Skrevet
Chip har kun effekt på turbomotorer,ett komplett supersprint anlegg gir litt bedre respons på lavere gir,men er absolutt ikke verd pengene,har du ikke turbo så får du samme effekt når du fjerner reservehjulet som en chip vil gi (egen erfaring),prøvde en 528 e39 før og etter chip ingen forskjell(chip satt inn hos schmiedmann danmark)bortkastet over 4000 kr.Kjøp heller en bakpotte for bedre utseende og lyd.

Bremsa du bilen før og etter for å se forskjellen i effektkurvene da? Nå skal jo bilen tunes etter at jeg har satt på Supersprint anlegget. Ville tro at det er mer å gå på da.

Skal legge frem effektutskriftene fra rulla, når jeg er ferdig =)

Og vet jo at kompressor turbo gir MYE mer effekt for pengene. Er bare at jeg ikke vil gjøre en slik modifikasjon på denne bilen. Vil tune den til potensialet sitt på en snill måte, som er holdbart.

Har allerede et annet turboprosjekt, og VET at det koster også MYE penger om man skal bygge en sugemotor SKIKKELIG om til turbo slik at den er like holdbar som orginalt over tid.

Skrevet
beklager ot: men hvor er ess i halden? har du tlf nummer du er villig til å dele?

Klart jeg er villig til å dele :D .

Tlf. nr: 41 55 85 55 .

Et søk på google vil gi deg adressen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...