Mack10 Skrevet Mai 6, 2008 Share Skrevet Mai 6, 2008 Lurer på om det er mulig/anbefalt og lakke en gummilist om ligger helt nede ved vinduet. Så en e46 som hadde dette i dag, men denne listen så ut til og være i hardplast. Så det jeg lurer på er om lakken vil sprekke eller om dette er mulig da listen aldri vil ha noe bevegelse i seg utenom ved montering. Evt fremgangsmåte? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mack10 Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2008 Er vel noen som vet dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DStraX Skrevet Mai 7, 2008 Share Skrevet Mai 7, 2008 Vil tror at lakken vil sprekke forde det er på gummi. men er mulig det vil holde en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Mai 7, 2008 Share Skrevet Mai 7, 2008 Dette anbefales ikke, men dersom du absolutt må, er fremgangsmåten slik: -vask listen med zalovann og grå 3M matteklut. -Vask med silikonfjerner, gjerne flere ganger. -Spray på plastprimer. -Sprøt på lakk. helst med tilsatt mykner. Dette bør holde en stund. Dette bør overlates til profesjonelle lakkerere, med tanke på bruk av tilpassede produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mai 9, 2008 Share Skrevet Mai 9, 2008 Du kan rengjøre det skikkelig, og bruke vinyllakk på gummilisten. Dette er beregnet for å brukes på vinyl/dørtrekk/dashbord og lignende, så den er myk og sprekker ikke når gummilisten bøyes på (til en viss grense) men når den sprekker så faller det ikke av biter som med vanlig lakk, det blir bare et strek/sprekk. Dette har jeg tidligere brukt for å lakkere dørtrekk med, og det har holdt seg veldig fint. Finishen blir matt, med litt beskjeden glans i. Samme glans som i skinn kan man si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Mai 9, 2008 Share Skrevet Mai 9, 2008 Hva slags bil skal du gjøre det på? Finnes det ikke sort orginal list å få tak i? Ville lagt på tape eller sort folie mye enklere og sprekker ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mack10 Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2008 E46 99 mod. Vet ikke hvor de kan ha det jeg.. Finner det ikke selv ihvertfall.. Men jeg må vel bare legge fra meg tanken.. Kanskje kjøpe sånn plastfornyer spray.. Blir bedre ihvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå