bmw_roadkill Skrevet Mai 6, 2008 Share Skrevet Mai 6, 2008 batteri lampa mi har begynt og lyse ( den slukket når jeg dro oppi 3000 omd) men n lyser den hele tia.. sku tro børstene var bra slitt.. ska skru den av ganske fort og sjekke den .. Men noen som vet om Biltema universal dynamo passer bmw? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeAa Skrevet Mai 6, 2008 Share Skrevet Mai 6, 2008 Så vidt jeg vet har biltema regulator til 109,- Kunne jo vært greit å prøve den først???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorern86 Skrevet Mai 6, 2008 Share Skrevet Mai 6, 2008 har du sjekket om den lader nok da? får vel sånn bytte dynamo å? både hos biltema og torshov.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2008 har du sjekket om den lader nok da? får vel sånn bytte dynamo å? både hos biltema og torshov.. ja har sjekka ladinga på den. voltmeter på + og - .. og den viste 12, 40 v Ca... skal vise 14,5 volt når den lader normalt.. så det er no galt med dynamoen.+lampa lyser. men ser biltema selger bosch "universal" dynamo.. så hadde vert sjekt om den passa 3000 kr spart.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2008 Så vidt jeg vet har biltema regulator til 109,- Kunne jo vært greit å prøve den først???? ja ska sjekke den først.. var en som nevnte at det ikke var utbyttbare regulator\børster på nye dynamoer?!?! men det finner jeg fort ut - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Mai 7, 2008 Share Skrevet Mai 7, 2008 Se bake på dynamoen om der sitter to små skruer. I såfall er det bare å skru av de og dra ut regulatoren. NB! NB ! ! ! Alltid mål ladespenningen etter bytte av regulator/dynamo! ! ! Har selv kjøpt en Borch regulator som gav alt for mye spenning, det er ikke koselig når alt i biln smeller og ryker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mai 7, 2008 Share Skrevet Mai 7, 2008 Da du har en nyere bil, så er det sikkert stor forskjell på dynamoen, men på min gamle E34 M50B25, så var børstene utslitt etter ca. 200000km. På denne dynamoen selges børstene i løsvekt til 80-90kr. Hele regulatoren med børster koster over 1000kr. Jeg valgte uansett å kjøre regulator m/børster fra Hellanor til 175kr. Er bilen gått langt, så må du desverre vurdere å overhale dynamoen med å bytte sleperinger og lager. Dette koster uansett mye mindre enn ny dynamo. RS Så vidt jeg vet har biltema regulator til 109,- Kunne jo vært greit å prøve den først???? ja ska sjekke den først.. var en som nevnte at det ikke var utbyttbare regulator\børster på nye dynamoer?!?! men det finner jeg fort utfra - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå