Gå til innhold

Har kjøpt meg E39 M5! UPDATE 11.06 SIDE 5

Anbefalte innlegg

10w60 Castrol motorsport olje har jeg kjøpt. Skal være veldig bra.

Ifølge forrige eier så bruker ikke bilen olje. Ble jo oppgradert en del på disse motorene i 2000, og ble da nye stempelringer, nye tetninger og sånt, så modeller etter 2000 skal ikke bruke mye olje. Ble oppgradert enda mer i 2001, men det var mest i forbindelse med vanos (satt inn en sånn ventil som holder på oljetrykk så du slipper en raslelyd i 5 sekunder når bilen startes opp. Denne kan ettermonteres da, noe jeg skal gjøre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det ble M5 ja. skulle ikke du ha Z4 når du solgte E46'en? kan tenke meg til at denne drar rimelig godt, hva heter motoren?

eneste som er litt synd er all plastikken i maskineriet.. ser jo ikke herligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det ble M5 ja. skulle ikke du ha Z4 når du solgte E46'en? kan tenke meg til at denne drar rimelig godt, hva heter motoren?

eneste som er litt synd er all plastikken i maskineriet.. ser jo ikke herligheten.

Jo, skulle egentlig ha det. Hadde faktisk funnet den jeg ville ha, men to dager før jeg skulle si ja til å kjøpe den i Tyskland, dro jeg for å se på denne, og da ble det M5 istedet. Angrer meg ikke akkurat for det :)

Motoren heter S62.

Jo, sant det, men er lett å holde rent og fint da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok motorrens på bilen i går, bytta oljefilter og olje. Motoren går mye finere nå! Ble helt noe annet. Virkelig fornøyd. Om det var motorrensen eller olja som gjorde det, kan jeg ikke uttale meg om, men ble hvertfall bra :)

Har bestilt masse deler fra BMW gjennom en fyr, og det får jeg i neste uke tenker jeg. Så da blir det shining :)

Hvis noen trenger bmw deler, så er det bare å si ifra, fordi jeg får tak i det til gode priser. Originale deler fra Tyskland. Handler det av en forhandler i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S Husk å peil olje minst en gang i uka månden. disse motoren skal bruke olje. bruk 10w/60 castrol edge sport da bruker den ikke så mye å det er den oljen motoren skal ha. bare ett tips til deg

Kan du utdype dette? Ingen motoren SKAL bruke olje. Gjør de det er noe feil. Olje(damp) senker oktantallet og ødelegger forbrenningen. Det er jo ikke spesielt bra med forholdsvis høy statisk komp og dårlig bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S Husk å peil olje minst en gang i uka månden. disse motoren skal bruke olje. bruk 10w/60 castrol edge sport da bruker den ikke så mye å det er den oljen motoren skal ha. bare ett tips til deg

Kan du utdype dette? Ingen motoren SKAL bruke olje. Gjør de det er noe feil. Olje(damp) senker oktantallet og ødelegger forbrenningen. Det er jo ikke spesielt bra med forholdsvis høy statisk komp og dårlig bensin.

Det han mener er at mange av disse motorene bruker litt olje. Men dette ble veldig forbedret i 2000. Var visst noen tetninger og sånt som var dårlige på de første modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Ja, ble ikke ille pris på min nei. Ja, har lyst på facelift lykter, men blir litt dyrt. Har jo lykter med hvite blinkers bak, så hva er forskjellen på de og facelift? Led på faceliften? Har xenon foran, så da må jeg kjøpe noen lykter beregnet for det. Koster noen kroner de altså. Skal første gjøre de viktigste tingene på bilen.

Har fine vinterfelger også skjønner du. Men går jo alltids ann å selge de, eller selge sommerfelgene. Hvilke felger syntes du er tøffe på disse bilene? Har ikke lyst på noe mer enn 18" denne gangen egentlig. Ble litt for stivt for meg med 19" på 3-serien egentlig. Også er jo bilen godkjent med 18", så da har jeg mest lyst på det egentlig. Men kan ha med fet kant bak alikevel da. Er jo godkjent med 275 dekk, så det går bra :)

Er ikke så veldig stor forskjell på facelift-lyktene bak. De ser litt mer moderne ut bare. Klarere liksom, ikke så matte.

Facelift:

63_1092079907.jpg

Prefacelift:

37_-1532751419.jpg

Ang felger så får jeg heller komme tilbake til hvilke jeg ville valgt, men iallefall noe med kant somsagt. Type BBS CH passer ikke på den bilen synes jeg.

Er jo helt kurrant med de originale også, om enn litt kjedelig bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter med felger tror jeg. Har lyst å ha de originale jeg. De er litt kantkjørte, så tenkte jeg skulle levere de på lakkering neste vinter. Eventuelt få tak i noen pent brukte.

Baklykter venter jeg med. Skal kjøpe facelift lykter foran da tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med M5 :) Første mod jeg hadde gjort er facelift lamper. Orginal felgene ville jeg beholdt da de er med på å gjøre "m5 til m5". Det er jo så mange e39 med styling som ser ut som M5, men ekstremt få har orginale M5 felger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med M5 :) Første mod jeg hadde gjort er facelift lamper. Orginal felgene ville jeg beholdt da de er med på å gjøre "m5 til m5". Det er jo så mange e39 med styling som ser ut som M5, men ekstremt få har orginale M5 felger :)

Takk for det :)

Ja, facelift frontlykter skal jeg ha. Det har jeg bestemt meg for. Baklyktene skal jeg vente litt med. Har kommet over noen brukte felger som ser fine ut, så tenkte jeg skulle bytte ut begge felgene på høyre side da disse er litt kantkjørt. Var originale felger han selger, så det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk :)

Ja, er noe eget ved det altså. Er også en veldig fin cruise bil. Utrolig god å kjøre. Det jeg liker best med den er hvor godt den drar på lavt turtall. Kan fint ligge i sjette giret i 60, og bare gi på, så drar den godt bortover altså. Skikkelig bra drag i den uansett gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...