Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid tilbake "stroket" jeg en M50B25 med M52B28 veiv. (boring/slag 84x84) 130mm M20 råder ble brukt. Motoren har fungert og fungerer den dag i dag utmerket. Motorstyring og kammmer er ikke rørt. Videre har motoren fullt S50B30 Supersprint/Scorpion eksos (lyden er "one of a kind").

Motoren er ikke fin-tunet etter ombygging.

Hva er enkleste vei til en mere heftig avsluting på effektkurven samt at den kommer høyere opp? Nå føler jeg at maks effekt (hk) ligger på litt over 6000o/min. Merker det best i høyere gear og da selvfølgelig høyrere hastigheter.

Vil en finjustering av bensintrykk og tenning ha noe for seg? Evt i kombinasjon med kammer her i fra f.eks : http://www.kmcams.com/

Er jo klar over at lengre slag går utover turtallvillsgheten,men min motor er da ikke så ekstrem.

Legger ved en 0-130kmh klipp. ("Mulig" jeg har en høyere også,men den tør jeg ikke legge ut)

http://www.youtube.com/watch?v=D1jzQIyL-2E

Skrevet

Innsug fra M50B25. Større og kortere kanaler i innsuget, noe som tar bort litt dreimoment på bånn og gir større effekt på topp. Evnt. kombinert med litt vassere kammer og finjustert motorstyring.

Legg ut den andre filmen også da. Ingen som kan bevise at du ikke bare fant en film på youtube og la ut :P

Skrevet

Altså, han har M50 innsug. det er den som er stroket til 2.8l

Kammer vil hjelpe mye på. Hva med å bruke kammene fra M3 US 3l?

Å fin justering etter 300cc mer tror jeg ikke ville skadet akkurat :wink:

Skrevet

Stemmer det. Motoren er en M50 motor,ergo har den M50 innsug :wink:

Ble usikker nå om det er brukt 130mm eller 135mm råder,men de er vertfall fra M20B20. Mye mulig de er 135mm.

Mulig det kommer e film til...

Usikker om US kammene vil passe,da den har Vanos. Er vistnok ikke så mye forskjell på US kammene vs M50 kammer heller. M52 kammene derimot...

Skrevet

Har du 320diffen? Virket som du hadde litt korte gir.

Passer US kammene i m50 da? mener det var m52 som disse kammene passet rett i.

Eller tar jeg feil nå?

Mener å huske det var en populær mod til 328 hvertfall.

Skrevet

Har 320i kasse og diff,så den er litt kort ja. Kommer til å bli byttet ut. Diff og drivaksler smeller vist jeg er litt tøff med clutchen i første og andre gear. (Har tatt ett par) 265 bakdekk tar tak når de har arbeidstempratur.

Gearkassa har holdt overakende lenge..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...