Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en aldri så liten utfordring; hvis jeg parkerer bilen i (ikke bratt) nedoverbakke og setter inn 1.gir så jumper bilen forover (flere ganger). Det skal den jo ikke gjøre. Så er det clutch eller clutch pumpa som det er feil på?

E39, 520 manuell.

Mer info: setter jeg bilen i 5.gir, gir "litt" gass (1500rpm) og slipper endel cluch så går ikke bilen fremover, men slurer på cluchen. En som skal ha greie på dette mener da at cluchen er gåen.

Noen i Blaker/omegn som er keen på å bytte kløtsj? :)

Skrevet
Har en aldri så liten utfordring; hvis jeg parkerer bilen i (ikke bratt) nedoverbakke og setter inn 1.gir så jumper bilen forover (flere ganger). Det skal den jo ikke gjøre. Så er det clutch eller clutch pumpa som det er feil på?

E39, 520 manuell.

Mer info: setter jeg bilen i 5.gir, gir "litt" gass (1500rpm) og slipper endel cluch så går ikke bilen fremover, men slurer på cluchen. En som skal ha greie på dette mener da at cluchen er gåen.

Noen i Blaker/omegn som er keen på å bytte kløtsj? :)

hvis "jumper" betyr at motoren dras rundt så tar jo clutchen i . (hadde den slura avgårde så hadde jeg byttet clutch høvelig fort.)

mener å ha hørt at man skal sette bilen i revers i nedoverbakke og i første i oppoverbakke.

Skrevet

kan jo være begge deler .sukk.. men hadde det vært dårlig komp ville vel bilen brukt mye suppe og gått dårlig (evnt dårliger) noe jeg ikke syns den gjør..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...