PIIIPower Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 Har en aldri så liten utfordring; hvis jeg parkerer bilen i (ikke bratt) nedoverbakke og setter inn 1.gir så jumper bilen forover (flere ganger). Det skal den jo ikke gjøre. Så er det clutch eller clutch pumpa som det er feil på? E39, 520 manuell. Mer info: setter jeg bilen i 5.gir, gir "litt" gass (1500rpm) og slipper endel cluch så går ikke bilen fremover, men slurer på cluchen. En som skal ha greie på dette mener da at cluchen er gåen. Noen i Blaker/omegn som er keen på å bytte kløtsj?
Dirty Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 nå er jo en e39 520 rimelig tung. men kan vel være dårlig komp i motoren.
Morty999 Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 tipper sliten clucth jeg da.. siden den slurer på 1500 på 5 gir..
yxrkt Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 Har en aldri så liten utfordring; hvis jeg parkerer bilen i (ikke bratt) nedoverbakke og setter inn 1.gir så jumper bilen forover (flere ganger). Det skal den jo ikke gjøre. Så er det clutch eller clutch pumpa som det er feil på?E39, 520 manuell. Mer info: setter jeg bilen i 5.gir, gir "litt" gass (1500rpm) og slipper endel cluch så går ikke bilen fremover, men slurer på cluchen. En som skal ha greie på dette mener da at cluchen er gåen. Noen i Blaker/omegn som er keen på å bytte kløtsj? hvis "jumper" betyr at motoren dras rundt så tar jo clutchen i . (hadde den slura avgårde så hadde jeg byttet clutch høvelig fort.) mener å ha hørt at man skal sette bilen i revers i nedoverbakke og i første i oppoverbakke.
PIIIPower Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Skrevet Mai 9, 2008 kan jo være begge deler .sukk.. men hadde det vært dårlig komp ville vel bilen brukt mye suppe og gått dårlig (evnt dårliger) noe jeg ikke syns den gjør..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå