Gå til innhold

Hvordan få av muttere på kuler?

rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har klart å knekke en bolt inni fjørbeinet, så må få dette av for å fikse det opp igjen. Skal da altså skru av alt av stag og ting i forstillingen, men har kommet til problemet at når jeg skal skru ut muttere på kuler så snurrer bare kulene.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10

Begge kulene på nr. 6 på dette bildet snurrer.

Og kula på kasterstaget snurrer.

Har bestilt både kasterstag og støttestag, men skulle helst hatt bilen sammen igjen så fort som mulig, så kan jeg skifte de når jeg får de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekk/heis opp bilen, sett ett eller annet(f.eks. en trekloss/jernstang) under kula og ned i gulvet, og senk ned bilen sånn at den såvidt hviler på denne. Da presses den koniske delen av kuleleddet fast så du kan skru av mutteren. Dårlig forklart kanskje, men effektivt dersom du først får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekk/heis opp bilen, sett ett eller annet(f.eks. en trekloss/jernstang) under kula og ned i gulvet, og senk ned bilen sånn at den såvidt hviler på denne. Da presses den koniske delen av kuleleddet fast så du kan skru av mutteren. Dårlig forklart kanskje, men effektivt dersom du først får det til.

Dette gjelder da på styreleddene og fjærbeinet. Så ikke bildet på linken du la til før nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er spor som passe på 16mm nøkkel på disse ja, men disse blir fort runde om ting sitter.

men kan man ikke bruke en sånn gaffeltæsj eller hva det heter for å klemme inn kulene og låse dem fast? vi har hvertfall en slik redkap jeg har brukt på mange kuleledd. dog kan de bli ødelagte av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har klart å knekke en bolt inni fjørbeinet, så må få dette av for å fikse det opp igjen. Skal da altså skru av alt av stag og ting i forstillingen, men har kommet til problemet at når jeg skal skru ut muttere på kuler så snurrer bare kulene.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10

Begge kulene på nr. 6 på dette bildet snurrer.

Og kula på kasterstaget snurrer.

jeg brukte en slik som dette og kappet hele gjengepartiet. :

351920_stor_tigersag.jpg

DEt er ikke noe problem å kjøre uten stabilisatorstag til du får nye deler.

Kulene på kasterstaget er lettest å løsne om du setter en jekk under kula og jekker den slik at den kiler seg i sporet. Med ett tonn bil eller så , så pleier den å løsne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...