Jokkis Skrevet Mai 7, 2008 Share Skrevet Mai 7, 2008 Har nå kjøpt meg 95 mod M3 cab. Men ikkje helt fornøyd med lyden i stereo. Vil ikkje gå for langt, så det blir å finne høyttalere som passer i orinale fester. Men trenger litt inspirasjon til ka eg ska gjør i bagasjerommet. Blir en eller to 10" tenkte eg. Men vil prøve å bruke så lite plass som mulig å få det ganske kompakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brættis Skrevet Mai 11, 2008 Share Skrevet Mai 11, 2008 Jeg hadde infnity høytalere bak som passet i org. festerne og bygde nye kick paneler til noen andre høytalere frem. (6,25 cm tror jeg..) I baggasjerommet hadde jeg 2 stk rockford fosgate 10" og i gulvet lå det 2 1000W rockford fosgate mono blokker og under gulvet (i reservehjul brønnen) lå det en 4 kanaler. Funket fint det. Her er et dårlig bilde. (Har både subene, kassene og forsterkerne liggende i kjelleren enda.): Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mai 11, 2008 Share Skrevet Mai 11, 2008 Jeg hadde 5,25" komponentsett foran og no 5,25" i baksetet. I Bagasjerommet valgte jeg denne løsningen med 2 stk 10" rockford fosgate og 2 stk forsterkere av samme merke i hjulbrønnen. La automatsikring over batteriet og en kondensator imellom kassene. Ble en løsning som jeg synes så bra ut, men tok jo desverre litt plass. Men utrolig hva jeg fikk pakket baki der likevel: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HelgePer Skrevet Mai 11, 2008 Share Skrevet Mai 11, 2008 Jeg hadde infnity høytalere bak som passet i org. festerne og bygde nye kick paneler til noen andre høytalere frem. (6,25 cm tror jeg..) I baggasjerommet hadde jeg 2 stk rockford fosgate 10" og i gulvet lå det 2 1000W rockford fosgate mono blokker og under gulvet (i reservehjul brønnen) lå det en 4 kanaler. Funket fint det. Her er et dårlig bilde. (Har både subene, kassene og forsterkerne liggende i kjelleren enda.): Du har ikke noen bilder av kickpanelene dine? Har noen DLS 6,5 toms jeg vurderer å montere i kickpanelene i caben min. Men syns det ser ut som der ikke er plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkis Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2008 er det ikkje 5,25 cm i kickpanelet framme da? muli eg husker feil. Men korleis blir bass i bilen når subbene er vendt bakover? Spurte en kar på ei bilstereo sjappe en gang, å han mente at subber og evt bassrefleks måtte være vendt framover og tett rundt kasse bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mai 12, 2008 Share Skrevet Mai 12, 2008 Hvertfall mange her inne som har erfart at du får best lyd i E36 med subben vendt bakover. Jeg er en av dem, men kan ikke huske å ha lest noe om hvordan det blir i en cab. Kanskje litt anderledes der, men usikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 12, 2008 Share Skrevet Mai 12, 2008 det ad|os sier over her har jeg også spurt en på bilradioen om, så dette kan bekreftes... subber skal vel også være vendt bakover av "sikkerhetsmessige" årasker om jeg ikke husker feil... men nå er vel ikke det det største problemet i en cab... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkis Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2008 Ja, i coupe,sedan og lignende ville eg vendt subben bakover. Men der er jo bare et lite hull i midten av baksetet som lyden må gjennom for å komme inn i bilen. Hvis eg bygger en kasse som går under det rommet som cab'en ligger i vil jo bassen bare bli i bagasjerommet. Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brættis Skrevet Mai 12, 2008 Share Skrevet Mai 12, 2008 Jeg er nok enig i at man kan få bedre lydtrykk inne i kupeen dersom man f.eks. vinkler elementene mot hverandre inn mot hullet til skiposen, og får det helt tett så alt trykket blir ført frem. Vil ikke anbefale bass refleks kasse, da de blir endel større, og man må ev. tapå hull i bærende konstruksjoner for å få frem bassrefleks røret. HelgePer: Desverre, jeg har ikke bilder nei. Jeg gjorde det veldig enkelt. Foret bare ut med vannfast finèr og trekte opp. Vanskeligst ved fothvileren og hendelen til åpning av panser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkis Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2008 Trur det må bli subber vent framover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå