Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

takluken min har fungert topp så lenge jeg har hatt bilen.

Men idag tok jeg takluken helt bak, noe jeg ofte gjør. var fryktelig sjur tenkte jaja burde vel ha fått smørt opp denne når jeg kommer hjem fra jobb. meen når jeg kom på jobb å skulle lukke takluka kom den Ut , uten "Stoffet" ser jo helt jævli ut. og det sitter dønn fast inni der. + man kan ikke tilte takluka , og så vel den bare 10 cm Bak.

vet dette er et kjent problem på e36, men er det lønnsomt å ta den ned å fikse den ? eller har rett å slett skinnene tatt kvelden ?

noen med ervaring rundt dette ? :roll:

Skrevet

Henger meg på her jeg..

Vet ikke helt åssen det er med trekket på min.., men jeg får takluka kun halvveis bakover, og ikke noe tilting i det hele tatt.. :?

Skrevet

får den og bare litt bak , og ingen tilt. men slik jeg tror. så ligger trekket inni å presser på noe. slik at det ikke vil tilte opp

Skrevet
får den og bare litt bak , og ingen tilt. men slik jeg tror. så ligger trekket inni å presser på noe. slik at det ikke vil tilte opp

Hmm...

Når jeg tenker meg om lurer jeg på om jeg ikke ser noe av det trekket egentlig.. Men får ikke sjekka det nå.

Men må ut med hele kasetten for å fikse det da ell??

Skrevet

jeg klarte å dra ut trekket ista. så nå fungere luka. men ikke i tilt stopper bare opp. som om noe står i spenn.

Skrevet

uff :( får ikke kjørt med rånervippen..

har samme problem med min e39, mangler en bit av trekket, får tilta den normalt men bare 10cm bakover.

Skrevet

Hmm.. merkelig.. Jeg får tilta min uansett hvordan trekket er.. Mitt trekk er foreløbig løst fordi ejg justerer takluke, For å få den til å sitte igjen kjører jeg bare luka helt bak og "henter" trekket.

Men nå mens jeg justerer er trekket løst, og er bare å kjøre luka på vipp, no problemo..

Skrevet

FOrbanna dritt. vil ha den i rånevipp :P må vel i værstefall bare bytte den ut! lurer på om jeg har en på garasje " lageret" :P

• 4 weeks later...
Skrevet

Ok...

Når jeg ser etter så har jeg visst ikke det trekket som "kan flyttes på" under takluka....

Mulig det er klemt fast inni?? Fikk du din noe bak da?

Skrevet
det lå inni der ja så takluka gikk bare litt bak

mp7pdllxsv85edbampib.jpg

Se her. Der du ser di røde strekene, disse kalles for glidere. her er selve takluka festet. helt framme nesten. di gule strekene går til løfterene, dette er bare noe plastik klips. den svarte stanga du ser over den blåe strekene er skinnene som går fram og tilbake når du kjører luka, under disse i enden er det noe som hjelper til med tiltingen av luka. å der de blå strekene går er og viktige. er disse knukket låser luka seg nemlig. alt dette var knukket på min, eller nok så porøst å ødelagt. den grønne streken, helt i bakant av luka er det innerste trekket festet. for og se denne må hele kasetten av. alle disse delene koster ca 1200-1300 kr på gsbildeler

Skrevet

Hmm...

Da må jeg vel av med kasetten da ja :P

Er dette mye jobb...??

Har en annen kasett stående i kjelleren også, men den er litt oppe på ene sida, men nede på andre sida.., så er vel ikke så lett å få den riktig på plass heller ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...