Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet en online versjon av BMW`s egen verkstedmanual,

link: http://www.bmwtechinfo.com/repair/main/index.htm

Der leser jeg litt om kanalbytting da jeg må få gjort dette på min e34 snart. Hvertfall deler av kanalen.

Se på denne siden:

http://www.bmwtechinfo.com/repair/main/741en/index.htm

Hva mener dem med det nederste punktet der

"Produce and weld in reinforcements plates, having a width of minimum 40mm"

Skal man selv finne noe flattjern å sveise inn på innersiden slik at den nye kanalen har noe å ligge i mot?

Skrevet
Hva mener dem med det nederste punktet der

"Produce and weld in reinforcements plates, having a width of minimum 40mm"

Direkte oversatt: Produser og sveis inn forsterkningsplater som skal være minst 40mm brede.

Vet ikke om det hjelper deg noe, men... :P

Skrevet

Engelsk kan jeg, men jeg skjønte ikke helt hva dem faktisk mente, tenkte derfor at en som kan slikt, og har erfaring med å bytte kanaler kanskje viste noe om dette.

Skrevet

Har bytta noen kanaler opp gjennom tia, å da er det ofte at falsen mellom gulv og kanal er rusta (siden kanaler ofte byttes grunnet rust) så det jeg gjør da er å grov kutte kanalen, med GOD margin å borre ut punktene får å ta av kanalen, sjekke om det er mye rust på falsen nederst, evt kutte bort dette å sveise i ei ny metall rams i falsen som kanalen kan punktes i. Er jo ikke alltid dette er behov for, men har måttet gjøre det noen ganger.

Eneste jeg kan skjønne hvor man skal med 40mm ramser ;D Sorry for at jeg forklarer dårlig

Skrevet

På min bil er det rustet en del midt under kanalen der den er "knekt" i en skjøt ned mot gulvet, der hvor jekkfestet en gang i tiden har vært. Men det er også en del rust opp mot dørterskelen, faktisk noen hull der også.

Nye kanaler på bmw koster jo "bare" 6000 og er ink B stolpen.. :S

Blir nok til at jeg laren blikkenslager lage nye kanaler til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...