Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å handle nytt senkesett til min e36. Står nå på 60/40 som jeg synes blir altfor lavt. Tenker på eibach sitt 35/30 senkesett.

Det er vel mer optimalt å senke like mye foran og bak med tanke på kjøreegenskaper (selv om det blir mer "luft" mellom hjulbue og dekk foran enn bak) Eller tar jeg feil her? Det må vel være en grunn for at ingeniørene i bmw satte opp eksempelvis m3 slik den er satt opp?

Skrevet

syntes du 60 er for lavt? hmmm... du kan jo evt senke 40/40 og sette på senkeskåler, så får du den opp 10mm, eller så kan det være dempere/fjærer begynner å blir trøtte...

men ikke senk likt... det ser rart ut... m-tech senk er vel 35mm foran og 15 bak eller noe slikt...

Skrevet
litt ot: letteste måten å finne ut om du har mtech på bilen (e36) er?

progressive dempere, og litt senk... så er det vel noen eksta stabstag foran og bak... men er vel ikke noe fasitsvart utenom å ta det av og se ;-)

Skrevet

M-tech har vel ikke mer enn 15-20mm senk foran/bak. Ikke så mye som 35mm...

Har selv 40/40 nå med senkeskåler foran, men skulle gjerne hatt den ned 1cm foran og opp 1cm bak. Det jeg synes ser penest ut blir nok da 60/30, evnt 60/20. Da blir bilen passelig foroverlent :D

Men er nok en grunn til at M3 ble satt opp slik den gjorde, men du må også huske på at med orginal M-senk vil du ha mulighet til å komme deg frem mange steder du ikke vil ha muligheten til å kjøre med f.eks.60/40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...