Gjest Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 har problemer med en 3 mm mls pakning. motoren gikk noen få mil i fjor sommer og holdt da tett. har akkurat byttet topp på den nå (toppen er planet), men prøvde med samme mls pakning uten hell. det går vann inn i motoren(hvit røyk fra eksos) og rett etter at jeg stopper motoren kan man høre at det siver luft ut fra den i noen sekunder innerst ved torpedoveggen. vanntempen går også meget fort opp da jeg trolig ikke har sirkulasjon på vannet pga toppakningen. etter å ha varmkjørt den et par ganger løsnet jeg arp boltene en etter en og dro de til på nytt uten at det ble noe bedre. hva gjør jeg? ny toppakning? eller kan jeg prøve å dra til boltene med noe mer moment på den siden jeg har lekkasje? eller kan dette medføre at toppen blir skjev?
Reset Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 viss du har på MLS topp pakning, så må du vell plane både toppen og blokka ? er det ikke noe med det da? åsso har jeg hørt at mls er ett he%#ette og få tett!
Gjest Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 viss du har på MLS topp pakning, så må du vell plane både toppen og blokka ? er det ikke noe med det da?åsso har jeg hørt at mls er ett he%#ette og få tett! blokka ble planet i fjor sommer når motoren ble bygget. kan da ikke være nødvendig å måtte plane den på nytt bare fordi jeg skrudde av toppen?!? mistenker at det muligens kan være litt rester fra locktitesprayen på toppakningensom kanskje har sørget for litt ujevnheter...?
95932148 Skrevet Mai 8, 2008 Skrevet Mai 8, 2008 Har du satt på den brukte MLS pakningen din??? Det er hvertfall ikke lett å få d tett med en brukt pakning..da er den jo klemt helt flat...
Dirty Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Har du satt på den brukte MLS pakningen din???Det er hvertfall ikke lett å få d tett med en brukt pakning..da er den jo klemt helt flat... tar jeg ikke feil er MLS slike pakninger som kan brukes flere ganger ?
95932148 Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Har du satt på den brukte MLS pakningen din???Det er hvertfall ikke lett å få d tett med en brukt pakning..da er den jo klemt helt flat... tar jeg ikke feil er MLS slike pakninger som kan brukes flere ganger ? Ja du kan gjøre d men når den er ny så har den opphøyde ringer rundt sylindere å kanalene i blokka å når den er brukt så blir de klemt flate å da er den ikke lett å få tett igjen...
Gjest Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 mls pakninger skal jo kunne brukes om igjen, selv om de riktignok er best første gang. blir til at jeg kjøper ny pakning, men er det nødvendig å plane topp/blokk igjen?
336mik Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Har brukt min mls sikkert 5 ganger nå,og den holder tett. Men brukte du sånn kobber-spray på pakningen da du monterte den?
Gjest Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 Har brukt min mls sikkert 5 ganger nå,og den holder tett.Men brukte du sånn kobber-spray på pakningen da du monterte den? den var sprayet fra før av, så jeg rengjorde den(kanskje ikke bra nok) og sprayet den på nytt. hvor høyt moment drar du til arp boltene med?
336mik Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 Jeg har dratt mine arp bolter med ca 125nm. Jeg sprayet min i mellom alle lag,og selvsagt utenpå til slutt.
Gjest Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 Jeg har dratt mine arp bolter med ca 125nm.Jeg sprayet min i mellom alle lag,og selvsagt utenpå til slutt. Sprayet mellom alle lag jeg også, men har "bare" dratt til boltene med 98 nm. ifølge ppf mener jeg det skal holde med 94 nm hvis jeg ikke husker helt feil..
336mik Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 Hvis det er på en m20 motor,så ville jeg kanskje dratt 105-110nm. Men er du sikker på at toppen ikke har sprekker da?
Gjest Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 er en m20 ja.. toppen er garantert sprekkfri. skal skru av toppen i morra, rengjøre og spraye på nytt. var kanskje ikke nøye nok på den biten der. så får jeg også øke momentet på boltene litt. takker for svar så langt.
Ola. Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 IKKE dra ARP bolter så hardt! De tåler det ikke!! Hold dere til specs, iallefall ikke mye over.. Ser flere i usa sliter med over-trekte ARP bolter, da spesielt 10mm som sitter i m50.. De blir tighte å fine, helt til de plutselig begynner å strekke seg når du drar for hardt.. (ref en laaang tråd på bimmerforums.com) Jeg bruker å dra 30nm, 60nm, 90nm, å etter varmkjøring drar jeg 100nm når motor har blitt kald igjen..
95932148 Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 hmm...jeg spurte SS Performance om hvor mye dem pleide å trkke til med å da fikk jeg beskjed om at dem trakk til med 110nm å etter 100 mil så trakk dem etter med 120nm..skulle visstnok gå bra sa dem der...men ikke veit jeg om det er no særlig egentlig..skal selv bruke ARP bolter på min m50 me turbo så hadde vært greit å visst nøyaktig hvor mye de ska trekkes til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå