Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vell, det har seg sånn at jeg skulle kjøpe bil i fjor høst.. Pga foreldre som ikke ville stille som sikkerhet eller stille opp med forsikring, måtte jeg ordne alt selv. Planen var å bruke ca 120.000 kr.. og det måtte jeg låne i banken min.. Siden jeg måtte ha sikkerhet i bilen, kunne jeg ikke ha noe eldre bil enn 98 modell.. altså ikke mere enn 10 år gammel. Derfor måtte jeg også velge en 318.. e46, fordi de var nye nok, og kosta ca den prisen.

Nå har det seg sånn at jeg veeeldig gjerne skulle solgt den bilen og hatt noe med mere motor. 320 ++.. cab eller coupe. planen er nå også som før å finne en til rundt 100 lapper. Noe jeg har sett det er mange av. MEN, ingen av dem er 98 modell eller nyere..

Så nå til 1000kr's spørsmålet.. Hvem bank gir meg ca 100 lapper i lån med sikkerhet i bilen selv om bilen er over 10 år gammel??

Hadde vært døds fint om noen kunne hjulpet litt her.. De som må klare seg selv når det gjelder det meste, veit hva jeg snakker om :P ekke alltid like moro..

Skrevet

Så nå til 1000kr's spørsmålet.. Hvem bank gir meg ca 100 lapper i lån med sikkerhet i bilen selv om bilen er over 10 år gammel??

Hadde vært døds fint om noen kunne hjulpet litt her.. De som må klare seg selv når det gjelder det meste, veit hva jeg snakker om :P ekke alltid like moro..

Elcon/Santander bank gir deg lån med sikkerhet i bilen på biler som er opptil 12år. Dvs bilen kan ikke være eldre enn 12år når lånet er nedbetalt. Så hvis du finner en 98 mod (10år) så kan du få ett billån på 2 år.!

Men hvis jeg hadde vært deg, ville jeg ha ringt dem og snakket med dem. De er veldig behjelpelig og vet at de gjør unntak ifra 12års regelen.!

Uansett lykke til med bilkjøpet..! :)

Skrevet

Dnbnor har nå et ungdomsbillån som også har utvidet aldersgrense på bilen.

En annen mulighet er her å bake det i huslån.

Har du huslån under 80% så kan du stille de siste 20% som sikkerhet for et billån på en eldre bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...