Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E39 525tds 1997 mod.

Den starter kun når den føler for det sjølv. Begynte så vitt for et par uker siden med sånne problem og har barre blitt verre og verre. Vrir om nøkkelen i tenndinga og alle lysa i instrumenta kjeme på også vrir eg siste del for å starte den, men ingen ting skjer. Heilt dø, men lysa i instrumenta lyse fortsatt. Vist eg ventar ei stund kan eg vere heldige at den plutseli begynder å kinne å starte. Har testet med begge nøklene.

Var på et lokalt verksted og fikk lest av feilkode. Dei fant en feil på EWS 2. Det han da gjor var berre å sletta feilkodene. Den funket da fint i eit par dage.

So begynte driten å kødde igjen. Neste som skjedde var at den ikkje ville starte uannset kor mykje ej prøvde. Så bilen vart da henta av NAF og kjørt til merkeverksted. Dei fant samme feilkode. Det dei gjor var å legge inn feilkodene sa dei, og meinte på at det skulle funke fint. Det gjor den heilt til eg skulle prøve å starte den for andre gong etter at eg hadde henta den. Da fikkeg plutseli start når eg sette den i nøytral. Litt merkeli synest eg. Tyder vertfal påp at eg har samme probleme enda.

Noen som har noen formeining om hva som kan vere galt?

Synest det er litt sløvt av eit merkeverksted å ikkje finne ut av det en gang. Ska en frakte bilen 10mil pluss ferge kvar gong dei ska prøve nåke so blir ditte fort en dyre bil....

Håper at noen har noen kloke forslag om hva som kan vere galt :roll:

Skrevet

Merkelig at ikke merkeverkstedet ikke kan hjelpe mer med dette problemet :roll: .

Jeg er ingen ekspert på EWS II, men kan det være nøkkel som ikke er helt bra? At ECU ikke får klar signal til å starte motor pga mangel på signal fra nøkkel?!

Skrevet

Siden bilen startet når den sto inøytral, kan det vel og være noe med bryteren på kassa, den som bare lar deg starte i "P" og "N" ? Vet ikkje om denne har noe kontakt med ESW II.....

Skrevet

Trur at ditta med giren var berre tilfeldiheite.

Var so heldige at den starta igjen i dagtideli. Det eg gjor da var å rigle på nøkkelen so kom den. Trur mest at det var tilfeldiheite at den starta igjen.

So da gjekk turen til Breges i Spjelkavika igjen. Der fortalte eg ka som hadde skjedd siden i går. Fortalde også ka eg gjor når den starta i dag. Da meinte han sei på at det er tendingslåsen det er noe galt med. Synest det var litt merkeli i grunnen når dei fortsat fikk opp at det va feil på EWS (EWS2). Men han på verkstedet sa at han va 100% sikker på at det va tendingslåsen. Han skifta den og bilen starta greit dei par gongane han sa at han ha prøvd den. So eg for da heim i god tru med ei ny regning og forhåpentlig vis en bil som virka, men den gang ei. Det gjekk fint heilt til eg skulle kjøyre ta ferga for å kome mej utpå øyane der eg bur. Da var dinna he...... bilen dø igjen. Å eg måtte skuast ta ferga for andre dag på rad.

Er dette holdbart av eit merkeverksted å holde på sånn? Å berre tippe seg fram til hva som er galt?

Eg synest vertfall at det ikkje er holdbart. Ska ej drive å få frakta bilen min fram og til bake dit kvar dag og betale for ting som dei TRUR er gale, blir ditte veldi dyrt i lengda. Er ganske fortvilet over BMW akurat nå.....

PS.Ska teste det med baterie i kveld. Nemte det også til han på Brages, men nåke sånn feil hadde han aldri hørt om og tvilte sterkt på at de kunne vere nåke sånt.

Skrevet

En annen ting.

Ske en betale for nåke dei ikkje greieå fikse?

Vist det so kan no dei drage det ut skikeli før bilen er som den skall igjen.

Har vert på noen andre verksted før med andre type bila som eg har hatt. Dei gongane eg da har hatt problem og dei har prøvd å hjelpt meg, har dei ikkje tatt seg betalt vist dei ikkje fikk det til.

Skrevet

Jeg hadde en Omega med samme motor. Den hadde ca samme symptomer, men det var fordi dieselpumpa var gåen. De varer maks 150000 km. Har du skiftet denne? Hvor langt har bilen gått?

Skrevet

Vet ikkje om den er blitt skiftet. Har barre hatt bilen i 8 måneder. den er gått 220000km. Vist feilen er i pumpa så sku vel d komt opp nårdei lese av feilkode. Det ska vel også gå ann å kinne motoren om det er feil på pumpa. Det går ikkje med meg.

Skrevet
What? Dieselpumpe som bare varer 150000km? TDSen til gamlingen har trillet 350000km og det med samme dieselpumpe...

Ja da kan det sikkert ikke bli feil med andres heller :)

Har hatt samme symptomer på min (dog en bensinbil) men det var drivstoffpumpen.

Skrevet
What? Dieselpumpe som bare varer 150000km? TDSen til gamlingen har trillet 350000km og det med samme dieselpumpe...

Ja da kan det sikkert ikke bli feil med andres heller :)

Har hatt samme symptomer på min (dog en bensinbil) men det var drivstoffpumpen.

Meina du at startaren ikkje drar runt motoren vist bensinpumpa er gåen?

Det hørest litt merkeli ut spørr du meg.....

Skrevet

Da regner jeg med DieselVegard refererer til dieselfødepumpa i tanken og ikke selve høytrykkspumpe fremme i motorn?

Anyway; Det kan ikke være noe fukt i motorstyringsenheten? Syns jeg har lest innlegg der fukt i motorstyringa har vært årsaken til mye bull.

Skrevet

Data data data.

En kan ikke alltid stole på diagnose, vi kjørte til Italia i sommer og kompisen min har en 2002 sjermedes var innom 5 verksteder før bilen endelig ble fikset.

De 4 første verkstedene kom ut med laptopen og koblet seg til slettet feilkoder og oppdaterte softwaren og ønsket oss god tur videre :-( bilen funket som regel to timer til før vi måtte lade den med startkabler fra min bil.

Endelig i Italia kom verksmesteren ut i kjeledress uten PC og sa kom tilbake neste dag. fasit defekt dynamo ( enkelt ikke sant ) bilen har virket siden enda det er en mercedes :-)

Uansett det første en bør måle er får starteren 12v styrespenning, kan jo bare være defekt starter det er jo ikke første gang eller tenningslås heller ikke uvanlig.

Og feilmeldingen da?? feilen forsvinner jo fanken ikke selv om en sletter feilkoder, tullballer , hva betyr den feilmeldingen fikk du vite det

Terje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...