Chevelle_68 Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Skrevet Mai 11, 2008 Den feilkoda dei fant var "feil på EWS 2", og det er stertsperre systeme på desse bilene slik eg har forstått det.
Chevelle_68 Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Skrevet Mai 11, 2008 Her fant eg noe på google. Send/Receive (S/E) Module for EWS II Model: BMW 3 Series (E36), BMW 5 series (E39) vehicles produced between January 1997 and February 1997 Complaint: Due to the installation of new software (EWS II Software Version 3) a possible incompatibility has arisen between the S/E Module and the EWS II Module which could lead to the keys failing to start the engine. Remedy: Utilize the ‘Service Menu’ of the Dealer Communication System, and based upon the response of the system either proceed with corrective action, or take no action at all. If corrective action is needed then replace the S/E Module with EWS II Software Version 3. Also replace ESW II Module and all defective keys. Faulty Ignition/Starter Switch Model: BMW 5 Series (E39), BMW 7 Series (E38) Complaint: A possibility of poor contact in the ignition/starter switch through production tolerances could lead to problems starting the vehicle at a later date. Remedy: Utilize the ‘Service Menu’ of the Dealer Communication System, and based upon the response of the system either proceed with corrective action, or take no action at all. If corrective action is necessary then replace the ignition/starter switch. Please note: The switch must not be mounted with its weight on one side, therefore tighten the two grub screws alternately to avoid misaligning the switch. Before the cable connector is connected check the ignition key snaps back from position 3. Various Functions Inoperative on Instrument Cluster Model: BMW E38, BMW E39, Model 1998 Complaint: -Some functions on the instrument cluster with integrated IKE are inoperative or locked up. - When the power is turned off the instrument cluster may not fully power down which can lead to a dead battery. If the transmission range signal is lost a no start situation will occur. These can be caused by: -Use of the OBC code could occasionally cause the loss of K-Bus communications between the IKE and General Module. (The OBC code is the security code added in to the board computer or MID by the vehicle owner when exiting the vehicle and re-entering the vehicle.) -An error in Instrument Clusters with software lower than SW11.0. Remedy: Fit replacement Instrument Cluster SW11.0, or higher.
Chevelle_68 Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Skrevet Mai 13, 2008 Litt oppdatering. Har no kontrolert ladinga å den var fin. Har fått inn nytt bateri, men fortsat ingen forskjel. Så no kom NAF å henta den igjen. Å tilbake til Brages med den for tredje gang. No sei dei der at det tar vertfall 14 daga å finne feilen. Høyrest nå veldig merkligt ut spørr du meg. Har igrunnen mista heilt trua på dei, men dei sei det at det er kun dei som greie å fikse den.So ditte trur eg blir ganske dyrt. He kosta 3700kr til no og det blir sikker 10-12 tusen til. Var vertfall det dei sa på brages. Høyrest ikkje ditte heilt borti natta ut??????????? Dei klandra meg for at feilen ikkje enda er fiksa. Fordi eg kom å henta den for tidelig etter kvar reprasjon. Dei meina seg på at dei burde fått hat den lenger for å feilsøke eller ka det no var. Det merklige er berre at det var dei som ringde meg å sa at eg kunne hente den begge gongane. Å siste gongen garanterte han meg 100% sikkert, at no funka den som den skulle. Kan eit merkeverksted virkeli holde på sånn???????
Chevelle_68 Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Skrevet Mai 14, 2008 Har tenkt tanken ja. Men sida dei sei at den må på eit merkeverksted, so har eg vell ikkje so store valgmulighetene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå