Vegar br. Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Ser de har oljefilter til bilen min på biltema for 49kr (!) Er det noe grunn til å ikke kjøpe dette? Bmw 523i stod ikke nevnt i oversikten, men 323 (1996-00) blir vell samme? Trenger svar FORT, drar om en liten time..
THE WOLF Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Er ikke noe grunn til og være bekymret for biltema deler. Er like bra det. Om det passer veit jeg ikke,men heter motoren det samme skal det ikke være noe problem. Se på siden til gs om det er samme delenr. eller på mekonomen.
Amzoch Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 kjøpte nu oljefilter, luftfilter og kupefilter i går til 520`en... ser ikke noe problemer med det.. bare mye billigere en mekonomen feks..
mbkomfort Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Kjøper alltid med meg etpar oljefilter mår jeg er på biltema ja, bytter ofte olje og kjører mye.. Orginalprodusentene påstår at billige filter filtrerer dårligere enn de orginale. Men jeg ville ikke kjøpt filter til en femtilapp om jeg brukte dyr syntetisk olje, da ville jeg holdt meg til orginalvarer. Hva koster filter hos Bavaria da??
bjalle Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Til e39 er biltemafilter bannlyst,kun orginalt er godt nok,kupefilter er ok selv om de holder kun en halv sesong,orginalt skal holde 2-3 år.Bremseskiver bak er ok fra biltema men ikke foran,bremseklosser er for harde og har ikke samme effekt som orginale,stabilisatorstag foran er ok men holder halve tiden.Olja går sikkert bra på godt slitte motorer,men egner seg ikke i en e39 som har alublokk og trenger kvalitetsolje(egen erfaring).
Bonden Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 bjalle : orginalt pollenfilter bør byttes hvært år eller ca 25- 30 tusen km ,det som kommer først.
TheBirg Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Altså det er ihvertfall 2 ting man ikke skal spare penger på, det er oljefilter og olje ! (2 viktige ting til også forøvrig, bremser og hjuloppheng) Grunnen til at orginalt\god olje koster mere er at det er utprøvd skikkelig, og materialvalget til produktet er vel begrunnet.
ØyvindB Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Ser de har oljefilter til bilen min på biltema for 49kr (!)Er det noe grunn til å ikke kjøpe dette? JA, aldri aldri kjøp dette. Jeg kjøpte en bmw med biltemafilter, filteret var som krepp når jeg tok det ut. Det knuste (!!) mellom fingrene mine når jeg holdt rundt det. Hele elementet smuldret opp. Heldigvis skjedde det når jeg tok det ut, men jeg har aldri sett noe liknende med originalfilter. Jeg kjøper altid Mahle filter (originalleverandør). Da følger det med pakninger til bunnplugg og insatsboksen. Koster ca 100kr hos mekonomen eller tilsvarende.
Mcgyver Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Kjøper alltid med meg etpar oljefilter mår jeg er på biltema ja, bytter ofte olje og kjører mye..Orginalprodusentene påstår at billige filter filtrerer dårligere enn de orginale. Men jeg ville ikke kjøpt filter til en femtilapp om jeg brukte dyr syntetisk olje, da ville jeg holdt meg til orginalvarer. Hva koster filter hos Bavaria da?? 128kr... For filter til e-36 iallefall, kjøpte sist for 1 uke siden.
TheBirg Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 Men jeg ville ikke kjøpt filter til en femtilapp om jeg brukte dyr syntetisk olje, da ville jeg holdt meg til orginalvarer. Jammen man skal bruke dyr syntetisk olje på en BMW
S.Arnesen Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 om noen som lurer så er det mahler som leverer filter til tema...
TheBirg Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 om noen som lurer så er det mahler som leverer filter til tema... Ja, det lurer jeg på, fra hvilken kanal har du den informasjonen ifra ? Og ikke minst hvor kan jeg få den informasjonen bekreftet ? (Og det er MAHLE... men jeg regner med det var skrivefeil)
ØyvindB Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 om noen som lurer så er det mahler som leverer filter til tema... hvordan har det seg da at filtrene er helt ulike mahles filter? Jeg har sammenliknet filter til samme bil fra biltema og de var definitivt ikke like!
S.Arnesen Skrevet Mai 9, 2008 Skrevet Mai 9, 2008 vet ikke jeg, fikk bare beskjed om at det var de som leverte filterene... hvorfor skulle de ikke kunne lage ett filter til videresalg og ett til salgs under sitt eget navn.... Er imponerende å se hvor mange som tror at biltema har en egen fabrikk som lager alle produktene som tema har liggende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå