Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har akkurat kjøpt meg 325 bil som har bytta motor til 328, det er 325 innsug og motoren vil ikke dra mer en til 5000 omdregninger, da høres det ut som at bilen får for lite bensin. hva kan jeg gjøre for og få fiksa dette?

Skrevet
ta en diagnose på kjerra...

kan jo det, men hadde vert greit og vist hva dette eventuelt hva det kan være for bilen går veldig bra helt opp til 5000

Skrevet

Jeg har selv vært på 2 verksteder, tatt 2 diagnoser, snakket med flere mekanikere, byttet diverse ting (LMM og lambda sonde) de mente skulle løse problemet. Bare gi opp hele "gjett-hva-som-er-galt" greia og spandér på deg en diagnose, hvis du er heldig har du ikke samme problemet som meg, selv om min også vil ta selvmord på 5k rpm.

Andre ting jeg har tenkt litt over, er for det første spjeldet i LMM. Kanskje det ikke takler all lufta og låser seg/slår fram og tilbake ute av kontroll (?). Det andre er kanskje at kabelen som går til LMM er i en jævlig klem eller noe?

Forresten, diagnosene viste feilmeldinger på LMM og LS. Siden LS er helt ny nå, skal jeg ta turen ned på tirsdag, fikk visst en gratis-diagnose (få 3, betal for 2?) av dem.

Skrevet
Jeg har selv vært på 2 verksteder, tatt 2 diagnoser, snakket med flere mekanikere, byttet diverse ting (LMM og lambda sonde) de mente skulle løse problemet. Bare gi opp hele "gjett-hva-som-er-galt" greia og spandér på deg en diagnose, hvis du er heldig har du ikke samme problemet som meg, selv om min også vil ta selvmord på 5k rpm.

Andre ting jeg har tenkt litt over, er for det første spjeldet i LMM. Kanskje det ikke takler all lufta og låser seg/slår fram og tilbake ute av kontroll (?). Det andre er kanskje at kabelen som går til LMM er i en jævlig klem eller noe?

Forresten, diagnosene viste feilmeldinger på LMM og LS. Siden LS er helt ny nå, skal jeg ta turen ned på tirsdag, fikk visst en gratis-diagnose (få 3, betal for 2?) av dem.

LMM og LS er? mulig det er noe samme med min, jeg skal ta diagnose test hos en kamerat som har bestil utstyr til dette. hadde vært fint om du forklarte litt mer for jeg er ikke noe proff mekaniker :P

Skrevet

Luftmengdemåler og lambda sonde :P. Jeg hadde satset på en diagnose først for å være ærlig, ny luftmengdemåler kan du antageligvis bare glemme. Jeg måtte ut med 16.000,- ++ for en ny til min (318i). Lambda sonde koster rundt 1400,-

Symptonene virker like som på min, den drar fint opp til 5.000 rpm, etter det virker som om den ikke får nok luft e.l., den monger og stopper helt opp iallefall. Virker som veldig tung fusking.

Du får sjekke litt rundt og skrive her om du finner ut hva som er feilen, har ikke gjort noe med min enda :).

Skrevet
Luftmengdemåler og lambda sonde :P. Jeg hadde satset på en diagnose først for å være ærlig, ny luftmengdemåler kan du antageligvis bare glemme. Jeg måtte ut med 16.000,- ++ for en ny til min (318i). Lambda sonde koster rundt 1400,-

Symptonene virker like som på min, den drar fint opp til 5.000 rpm, etter det virker som om den ikke får nok luft e.l., den monger og stopper helt opp iallefall. Virker som veldig tung fusking.

Du får sjekke litt rundt og skrive her om du finner ut hva som er feilen, har ikke gjort noe med min enda :).

okei skjønner, takk for svar i vertfall da så for vi håpe vi begge finner hva som er galt. skal vertfall høre litt rundt og diagnose test skal jeg ta snart :wink:

så for du holde meg opptatert om du finner ut noe mer :)

Skrevet

jeg hadde dette problemet på en 318 92 mod for en del år siden. det var fram og tilbake på div bmw veksteder. ingen fant noe ut av det, helt til et bakgårdsverksted bytta en slange som sugde vakum. da var problemet løst. det er mange år siden og husker ikke helt hvilken slange det var.

sjekk alle slangene med lupe er mitt råd-

Skrevet

Ikke mye spjeld på LMM til motoren hans desverre. Men sjekk vakumslanger som nent. Ville også sjekket veivakselsensoren, hadde en m50b25 hvor den var gåen og da varvet ikke motoren mer en 3500rpm og stoppet ofte, bttet den og motoren gikk som en drøm.

Skrevet

Ikke mye spjeld på LMM til motoren hans desverre. Men sjekk vakumslanger som nent. Ville også sjekket veivakselsensoren, hadde en m50b25 hvor den var gåen og da varvet ikke motoren mer en 3500rpm og stoppet ofte, bttet den og motoren gikk som en drøm.

hadde vert fint om du kunne forklart litt mer og hvor jeg finner desse tingene :wink: er ikke den beste mekanikern :P

Skrevet

Bil har du da? E36?

Om du har M40 motor kan det være utslitt kamaksel

Skrevet

Det er en 328 ser du vel:)

Veivakselsensoren sitter festet foran på blokka og står rett over reimhjulet på veiva, vet ikke hvordan du får testet den men kan sikkert måles på et vis. Men problemet er at disse har en tendens til å irre fast så kan være vanskelig å få ut hel. Men prøv en diagnose, kan jo være heldig og få et god svar der selvom det ofte kan være følgefeil som kan være litt vanskelige å finne ut av.. Kan også muligens være kamgiver.

Skrevet

Det kan også være at det kommer forlite bensin.. Hender at det virker som turtalsperre ja. tett sil, tett filter, dårlig pumpe.

men det kan vel sjekkes at den skaffer rett trykk og mengde?

Er no dritt med feil en ikke finner :-(

Lykke til :-)

Skrevet
Det er en 328 ser du vel:)

Veivakselsensoren sitter festet foran på blokka og står rett over reimhjulet på veiva, vet ikke hvordan du får testet den men kan sikkert måles på et vis. Men problemet er at disse har en tendens til å irre fast så kan være vanskelig å få ut hel. Men prøv en diagnose, kan jo være heldig og få et god svar der selvom det ofte kan være følgefeil som kan være litt vanskelige å finne ut av.. Kan også muligens være kamgiver.

takk for hjelpen :) skal se om jeg finner ut noe om hvor den sitter og slikt i dag :wink: diagnose skal jeg ta så fort jeg for tid til det så for vi se om jeg er heldig eller ikke, motoren er jo i bra stand så håper at det skal gå bra

Det kan også være at det kommer forlite bensin.. Hender at det virker som turtalsperre ja. tett sil, tett filter, dårlig pumpe.

men det kan vel sjekkes at den skaffer rett trykk og mengde?

Er no dritt med feil en ikke finner :-(

Lykke til :-)

skal bytte bensin filter og slik på den, for er det tett så vil jeg tro motoren sliter med og få nok bensin, men siden motren er ganske bra og gått så lite så er det litt rart vis bensinpumpe eller noe anna har gått. ingen som vet om det sitter noe sperre på grunn av utslipp på den da? motoren er jo 97 model? :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...