conan Skrevet Mai 9, 2008 Share Skrevet Mai 9, 2008 Hjelp. Har tenkt og bytte motor i en 86 mod 325i. Den nye er fra en 88 mod. Hva er forskjellig? Er det bare kontakta på torpedoen som er ulik, eller må jeg ha en annen hjerne oxo? Og hvis så, passer stikket til min hjerne til den 88 mod hjernen?? Trenger hjelp her ass... takker.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Du må ha ECU også ja,de passer ikke om hverandre. Det er litt forskjeller på kjølesyst også,facelift har eksp.tank på venstre innerskjerm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2008 ECU, er det hjernen? bare så jeg er hundre prosent sikker. Hva med stikket til den da? Jeg har eksp,tanken på innerskjermen rett foren batteriet på fjærtårnet lissom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2008 Er det noen som har en tegning over hvilke ledninger på kontakta som skal loddes sammen fra faceliften og over på preface kontakten?? farger osv. Men passer min kontakt på hjernen på facelift hjernen? Hva er ecu? litt usikker her nå jeg?? Help please... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mai 14, 2008 Share Skrevet Mai 14, 2008 Bruk ledningsnett, hjerne osv til facelift motoren. ECU = Styreenheten ( hjernen) . Lodding? Bruk ledningsnettet fra faceliften du, så går nok alt bra! Bruk alt av kjøleslanger fra 86 modellen og sett over på 88 modellen. Samt vannpumpe. Da er mye gjort : ) (Da slipper du og tenke på mye annet som du må huske på ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2008 Ok. Men problemet er at jeg ikke har ledningsnettet fra torpedoen og inn i bilen, derfor jeg tenkte lodde om den gamle kontakta fra motor og inn til kontakta på torpedoen. Vannpumpa på 86 mod er solgt sammen med hele motoren, men hvorfor bytte til gamle pumpa da? Men passer ikke ecu kontakta mi på 88 hjernen da? Er dette en omfattende og vanskelig jobb eller? Begynner bli usikker her jeg nå ass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mai 15, 2008 Share Skrevet Mai 15, 2008 Motorkontakt delen som henger sammen med ledningsnettet til bilen kan du la stå. Bør ikke gjøre noe med den. Behøver ikke gjøre noe med motorkontakten til motorledningsnettet heller. Plug'n play etter hva jeg husker. ECU'n til den gamle motoren din mener jeg at ikke passer på den nye. Vannpumpen osv. til prefacelift var med tanke på og gjøre det lettere for deg. Da slipper du og kjøpe nye braketter som må sveises på da ekspansjonstanken på facelift er på dempertårnet på sikringsboks siden og ikke på batteri siden, slik som på prefacelift. Er ikke en omfattende og vanskelig jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2008 men hva gjør jeg med den gamle kontakten til ecu? Må jeg lodde på den til faceliften da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mai 15, 2008 Share Skrevet Mai 15, 2008 Henger desverre ikke helt med på hva du mener.. Saken er den, du må ha hjernen til facelift motorstyring SAMT ledningsnettet. Ikke kutt, lodd osv osv . i ledningsnett. Blir bare tull Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2008 Sorry meg men mener du ledningsnettet fra kontakta på torpedoen og inn i bilen frem til ecu osv da? Men går ikke de ledningene til masse annet oxo da? Må jeg nesten ribbe innunder dashen for ledninger og bytte ut med facelift sitt ledningsnett da eller? Beklager hvis det er dumme spmål, men jeg skjønner ikke helt dette her jeg ser på ledningsnettet som to deler. Første delen er det som sitter på motor og frem til den runde skrukontakta på torpedoveggen ved siden av sikringsboksen, rett over bremsekraft forsterkeren. Den andre delen er den som går fra kontakta på torpedoveggen og gjennom inn til div hjerner, ecu osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 15, 2008 Share Skrevet Mai 15, 2008 nei. motorledningsnettet går til den runde kontakta samt at kabelbunten med kontakta til hjernen sitter på samme halvdel av nettet. den runde kontakta som sitter på bilen går videre til instrument check-panel sikringer osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2008 Ok, så da kan jeg bare la den koblinga være der og koble den andre rett på, og bytte ut den kabelbunten som går til hjernen med en fra facelift da ( den som nå sitter på donormotoren som jeg skal ha inn i bilen. Hvor går denne igjennom torpedoen hen sånn ca da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Mai 16, 2008 Share Skrevet Mai 16, 2008 har du blåst gamle motoren no? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2008 Nei, men gidder ikke mere. oxo skal driten på eu straks. Har fått andre ideer og planer med motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2008 Er det noen som kunne tenke seg og hjelpe meg litt med dette til uka, driver og plukker ut motoren nå men har blitt usikker på det meste her. Motoren MÅ være ute til helga som kommer se.. Hadde satt meget pris på litt hjelp av en som kan dette el har gjort det før.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå