fendross Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 vurderer nå og begynne med turbo konvertering, men lurer på en ting først..planen var og kjøpe A-dekk kittet, for det inneholder jo det meste og skru det rett på, men en kompis mente jeg måtte legge 5000 ekstra i ARP bolter og MLS toppakning for da var det ikke no problem og skru opp trykket til 1,5bar, i og med at innematen i M50 motorn er orginalt smidd, stemmer det? har ikke planer om og kjøre med så høyt trykk uansett, men rundt 1,1-1,2 ca.. hva mener dere? er det no mer jeg burde ha, som større dyser, tilegssprut, datasprut mm.. tenkte på rundt 250-300hk i motor..
LianLi Skrevet Mai 10, 2008 Skrevet Mai 10, 2008 M50 motoren har vel ingen ting smidd. M52 motoren har smidde stempel også husker jeg ikke om det var rådene eller sveiva. Tror ikke du kan kjøre så mye mer enn 0,5 bar på en m50 uten å skifte innmaten.
fendross Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Skrevet Mai 11, 2008 okei, hmmm... jaja, da er det jo bare og prøve seg fram da:p og heller bytte ut ettervært som ting ryker...
Morty999 Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 kan nok fint kjøre opp til 1 bar på orginal motor.. bare du får justert opp motorstyringa så den får nok suppe! en orginal motor tåler MASSE hvis den er justert riktig
|Ole| Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Vist du fyre i turbochip så kjem det seg jah, vist du som nemnt over skal kjøre på 1bar så bør du vel kanskje skifte rådelager ?
TheBirg Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 rådelagre tar ikke noe mere skade av å ha turbo? Nei, men å bytte de er en billig forsikkring Forøvrig nevnes det ikke hvor langt motoren har gått.
montrealblue Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Jeg holder på å montere kit fra A-dekk nå. Å du må nok ha noe extrasprut eller datasprut hvis du skal ladde 1 bar. tror du må ha ny bensinpumpe også. jeg har bytta dysene også
fendross Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Skrevet Mai 11, 2008 okei..bilen har trilla 210000 nå og motorn høres helt fin ut.. og det er jo ikke "mye" for en m50..
Ola. Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 PPF monterte 3.5mm mls + ARP på en m50b25 som hadde gått 190k, uten å overhale motoren.. Gikk på 1bar å ca 400hk i over 10 000km den før den nye eieren vraka bilen..
Ola. Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 min bil gikk også en sesong med 1bar og 400hk på hjul, riktignok med datasprut og nye lager i motoren.. Ellers orginal innmat og en 3.5mm MLS + ARP.. Bensinpumpe, dyser + chip/sprut er en selvfølge i et slikt prosjekt..
LianLi Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Kan jeg lure inn et lite turbo spørmål her nå? Gjelder ikke bmw men likevel, dere som driver litt med turbo osv kan vel kansje svare på dette. En volvo motor (fk 2,3L?) som kjøres på 1 bar, kan den ha ca 220hk og 400nm? Synes momentet var litt mye i forhold til antall hester, da det er snakk om bensin motor og da, er det fult mulig eller har han vært litt for ivrig med skryte evnen?
fendross Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Skrevet Mai 11, 2008 min bil gikk også en sesong med 1bar og 400hk på hjul, riktignok med datasprut og nye lager i motoren.. Ellers orginal innmat og en 3.5mm MLS + ARP..Bensinpumpe, dyser + chip/sprut er en selvfølge i et slikt prosjekt.. takker for tipsa:) så da etter min tankegang så er det en stor mulighet for at det fort kan bli 300hk? er jo 2 litern..
fendross Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Skrevet Mai 11, 2008 Jeg holder på å montere kit fra A-dekk nå. Å du må nok ha noe extrasprut eller datasprut hvis du skal ladde 1 bar. tror du må ha ny bensinpumpe også. jeg har bytta dysene også gi beskjed om åssen det kittet funker da når du for det ferdig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå