Mons1 Skrevet Mai 11, 2008 Share Skrevet Mai 11, 2008 Det gikk en lang tråd om during/vibrasjoner fra automatkassen på E46. Jeg hadde flere symtomer, men dette forsvant etter oppgradering av software, så nå er det bare problemet rundt during igjen. Jeg prøver å studere symptomene og har oppdaget en ting; Når jeg kjører i 60-70km/h og holder gassen jevnt, så i oppoverbakker så oppstår duringen. Hvis jeg slipper gassen bare ~1mm så forsvinner duringen, men jeg legger merke til at turtallet øker med 300-400rpm. Altså hvis jeg slakker av, så øker turtallet. Dette må være konverteren som kobles mer inn. Det er ikke gearskift. Så når jeg har slakket gassen 1mm og turtallet økes med 300rpm, så kan jeg trykke tilbake gassen de samme 1mm og alt er igjen i orden. Så holder jeg gassen i ei lita stund til og turtallet synker igjen 300rpm og plutselig kommer duringen på nytt. Slipper så gassen litt, turtallet øker og duringen forsvinner. Så spørsmålet mitt til dere som har samme symptomer; Skjer dette hos dere også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2008 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingB Skrevet Mai 20, 2008 Share Skrevet Mai 20, 2008 Hvor mye måtte du betale for denne softwareoppdateringen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjojoh Skrevet Mai 23, 2008 Share Skrevet Mai 23, 2008 Har ikke lagt merke til turtallsendringen når jeg slipper gassen, men skal sjekke det snarest. Er også interessert i denne oppgraderingen og hva det eventuelt kostet...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mai 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2008 En 1000-lapp! RS Hvor mye måtte du betale for denne softwareoppdateringen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå