Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er splitter ny på forumet, og har gått til innkjøp av en 92-modell 520i 24v. Denne skulle motormessig være i orden, men etter 10 dager gikk toppen, topplokket og toppakning heden. Jeg er ikke kyndig mtp skruing og sånn, men når verkstedregninga blir på 33000 kr, kjøper jeg heller ny motor. Mitt problem er at jeg er har veldig lite peiling i det hele tatt, så nå trenger jeg hjelp. Jeg er på utkikk etter en motor som vil gå "rett nedi". Alt må være med. Absolutt alt, sånn at det bare er å kjør når motor er satt nedi. Ser helst at alt er i meget bra stand...

Håper noen har noe. Alt fra 520-motor, til m5-motor er interessant, men som sagt, alt må være i meget bra stand!

Håper vi hørs!

Skrevet

hei har en ny overhalt m20b20 med overhalt topp egentlig allt er byttet unntatt vann pumpen ellers er det en 100% strøken motor den har ståt i en e34 følger med el nett til e34 har ikke motor festene pga skulle sittes inn i en e30 kom aldrig så langt ta kontakt hvis interese ;-)

Skrevet

Jeg har en m20b20 motor som er toppen er overhalt på. Den har gått ca 250.000 og står i bil nå. Den er komplett med girkasse og ledingsnett, og er i bra stand :) Kom med bud.

Skrevet
hei har en ny overhalt m20b20 med overhalt topp egentlig allt er byttet unntatt vann pumpen ellers er det en 100% strøken motor den har ståt i en e34 følger med el nett til e34 har ikke motor festene pga skulle sittes inn i en e30 kom aldrig så langt ta kontakt hvis interese ;-)
Jeg har en m20b20 motor som er toppen er overhalt på. Den har gått ca 250.000 og står i bil nå. Den er komplett med girkasse og ledingsnett, og er i bra stand :) Kom med bud.

IOM at han har m50b20 (24 ventiler) tror jeg ikke han gidder å koble om motorommet for å få satt nedi en m20b20 (12 ventiler) som har 20 hk mindre..

Skrevet

Han skrev jo at han ikke brydde seg om hva motor det var. Så det blir vel opp til han å avgjøre selv ;) Vi ville bare hjelpe han om det kunne være interessant for han!

Skrevet

Dette er en kompis av meg som ikke bruker forumet så ofte, så jeg svarer litt for han. Takker for tilbudene, men veit at han vill gjøre dette enklest mulig, så da mener jeg det er best med en M50b20/25.

Men vil han ha dette ferdig fort, og vil få ned en M20 motor så tar vi kontakt ;)

Skrevet

har den m50b20 255.000 uten gear men det har du. tok den ut av min for jeg skulla ha 525;)

mod er usikker siden den sto i en 91mod bil men på bloka sto det 92. men går ut i fra bloka 92..

det lekker lit olje dette gad jeg ikke sjekke opp da jeg bare sku sette den bort tror det render ut fra olje filter boxen;)

ventilene er gode tikker ikke i det helle tatt.

det står en 140amper dynamo mulig jeg skrur den av å tar den selv men resten ska du få.

siden det lekker olje og den bare står i veien ska du få den for 2000 vist du henter den selv ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...