Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Som topic sier så er jeg ute etter en fin E30 325i.

Har kommet over en 1987 mod. 325i som ser veldig fin ut på bildene jeg har sett av den.

Er det noe spesielt jeg burde være obs på?

Selger sa det var litt rust under sikringsboksen samt. litt på jekkfestet foran på venstre side..det er jo ikke allverdens.

Den er prisa til 45.000,- og km.stand stod det ingenting om, men ut ifra bildet jeg har lagt inn av speedometeret har den vel gått enten 220.000.km eller 270.000.km?

Hva tror dere, som har lang erfaring med disse bilene, om denne bilen?

Tenkte jeg skulle ringe på den i kveld.

Informasjon fra selger:

"Meget pen bmw 325 med mye nytt;

4 Nye dempere

Nytt 60/60 senkesett

Nye foringer, bærekuler, stabbstag i forstilling

Vannpumpe og termostat

Skiftet olje, og oljefilter

El.takluke

Brock b1 8,5*17 framme og 10*17 bak

Valsa hjulbua

M-tech styling

Linselys

Sperrebakende å mykkji anna snex =D

Blei eu ok fredag 9 mai"

Noen bilder av bilen:

BMW325itilsalgs45000-.jpg

BMW325itilsalgs45000-bak.jpg

BMW325itilsalgs45000-int.jpg

BMW325itilsalgs45000-speedo.jpg

220.000.km eller 270.000.km??

Takk for alle gode svar og tips. Er skikkelig klar for denne bilen.

Skrevet

Synes det ser ut som 270 000 km :)

Se etter rust i kofferten, hjulbuer, inn under skjermene, under batteriet og gulvet. Har sett mange E30er som ruster kraftig under gulvet, spesielt foran, på fører og passasjer side.

Skrevet

270.000. ja..var det jeg frykta :P

45.000kr. høres ganske mye ut da den har gått såpass langt. Greit at felgene er ganske dyre + at det sitter m-tech på den og div nye deler, men likevel..

Hva tror folket?

Noe spesielt jeg burde spørre om når jeg skal ringe selger?

Edit: Når den er senka såpass mye, hvordan er det med klaring under bilen da? Har aldri hatt BMW før, men har hørt at bunnpanna henger ganske lavt?

Skrevet
Skulle jeg kjøpt en E30 til 45tusen, så skulle den ihvertfall vært temmelig strøken :)

Ja, det synes jeg også.

Skrevet
I følge vegvesen.no er dette en 1986 mod 318i.

Så du må spørre om den er godkjent ombygd osv.

Aha..da er det vel derfor han ikke har skrevet noe på km.stand da vil jeg tro.

Hmmm..da ble jeg plutselig mer usikker. Får håpe det ikke er masse jalla-løsninger mtp. motorbyttet da.

Tusen takk for at du fant ut dette! For at den skal bli godkjent med motorbyttet så må han ha flytta over drivverk fra en 325 også, ikke sant? Eller holder det bare med motoren?

Jeg tenkte da på holdbarheten, for hvis det er 316 drivverk og gir så tåler vel ikke det like mye som 325?

Skrevet
Drivverket må åsså være bytta ja :)

Ok :)

Hvis den ikke er godkjent med motoren så dropper jeg nok den bilen tror jeg..

Takk for alle svar hittil! :)

Skrevet

Den var visst godkjent med motoren, men da vet jeg ikke om selger mente eu-godkjent eller om det står skrevet i vognkortet som godkjent motobytte.

Tipper jeg tar en tlf til han nå snart og håper på det beste :)

Skrevet

ville ikke betalt så mye for en 4-dørs..

Skrevet
ville ikke betalt så mye for en 4-dørs..

Nei, det er mulig. Noen synes iallefall den var verdt penga, for den ble lagt ut for salg for 4 timer siden og nå er den allerede solgt.

Da får jeg lete videre :)

Skrevet
Skulle jeg kjøpt en E30 til 45tusen, så skulle den ihvertfall vært temmelig strøken :)

Det er ikke mange igjen.

Hvis rusten er overkommerlig, felger osv følger med så ville jeg prutet meg hvertfall ned til 39000.- Det skal sikkert gå.

Den så jo fin ut, og det er lite som skiller coupe og sedan. En fin e30 er en fin e30 ;)

Skrevet

Det er ikke mange igjen.

Hvis rusten er overkommerlig, felger osv følger med så ville jeg prutet meg hvertfall ned til 39000.- Det skal sikkert gå.

Den så jo fin ut, og det er lite som skiller coupe og sedan. En fin e30 er en fin e30 ;)

Ja, jeg var ganske klar for å gi den bilen der et forsøk men den ble jo solgt så jæv*** fort :(

Er det noen som har erfaring med de felgene som satt på den der (Brock B1 8,5 og 10x17") på E30? Jeg tenkte da mtp. valsing av skjermbuene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...