Gå til innhold

E30 325, bredding, m-tech 1 osv

JoCCe
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Tenkte og lage en liten tråd ang min 325 som jeg har holdt på med en liten stund nå. Kjøpte bilen billig på imbuls ei sen desember natt uten å se bilen i skikkelig lys. Dagen etterpå så jeg hva jeg hadde kjøpt å var litt skuffa men tenkte det var ett utgangspunkt til nytt prosjekt siden jeg nå var fri får førerkort å gikk på skole og utdanner meg til oppretter og lakkerer så :D

Uansett, bilen er en 85mod med 210 ooo på telleren som bærer tegn av å ha vært bruks bil. Org rød i farve, så blitt lakka i blå med dårlig brunnarbeid, før noen har lakka den sort i aller dårligste kvalitet :/

Bilen hadde sund rusta hjulbuer bak (sjokk) + engo del småbulker osv, men motor og driv verk ver overraskende godt på en såppas sliten bil. Så når æ kom tilbake etter juleferie begynte æ å strippe ned hele bilen en ettermiddag og oppdaga litt rust i dørken under pedalene. Sveiste i hullet, og grunnet der.

Utgangspunkte

ppn7upjd4dnp7n82s33h.jpg

Innvendig

0sayejvn1yrb29tkirs9.jpg

Begynt demonteringa

n0vpmxdckkk82axbyzfg.jpg

ryaiqozrrdu3yq809q10.jpg

Å siden hjulbuene var så sunnrusta bak å jeg ville lære noe nytt så fant jeg en gammel nissan bluebird jeg snappa forskjermene av å tenkte å tilpasse bmw'n.

0t229qg8d16dwqzo5tp5.jpg

Tilpassinga har begynt

643vdidpelqr1vxg2snn.jpg

zrjz9eh3gt4hb37barh3.jpg

buz2evg0v22ujsuzjs7i.jpg

k61uosq1sh7iv3pq82sn.jpg

k61uosq1sh7iv3pq82sn.jpg

kubshc1ft3i81vehow8b.jpg

xiey6u8n1akdl5vh8kyr.jpg

Tilpassinga gjorde jeg på 3 ettermiddager så gikk igrunn rimelig greit med karosserisag, plastmakutter, sveise apparat og oppretter hammer.

Så etter å ha helsveist og breisla hjulbuen fast var det sparkling og litt sliping som sto får tur.

763y2rpbw28h163l9se3.jpg

Måtte jo ha noen hjul på bilen også så handla inn nye felger som jeg skulle ha. Sendte mamma ett bilde av åssen jeg har det her oppe :D

zyyldive8gygqqxxu5ic.jpg

Syntes tsw felgene ga bilen DTM looken jeg ville ha :D

ydajc3xzwc8odqostcfg.jpg

Så skulle bilen snart lakkes, og den var som tidligere sakt lakka med masse dårlig lakk uten grunnarbeid. å på en såppas billig bil, når jeg er ute etter og kun lære så ble ikke hele bilen slipt ned til org farve, så flekk grunna bilen grovt først.

ncg0afqfexhovtxs4zdx.jpg

Før jeg tok den i lakk boksen og ga den et strøk matt svart. Ikke det råeste en som utdanner seg til bil lakkerer kan lakke, men er min første hel lakkering å billig bil så.

ja9r0r7xveeicnquzdd0.jpg

hadde veddemål med en lærer siden jeg er litt tøff i tryne, derfår fikk jeg ikke noen hjelp eller tips til noe. Men bestemte meg for å vise alle at jeg kunne lakke en hel bil, uten noen sig i lakken så. å det gikk :D

fwk97y8f7e881gqevfwi.jpg

Ble helt greit, bedre enn det var så :D

m0umj6lxpv8917kinuw3.jpg

Ca sånn står bilen idag.

Har ikke gjort noe med den siden februar siden vi har ungdoms bedrift å meer enn nok og gjøre med den :( Men skal få gjort mye nå i mai :D

Jocciz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja har fulgt med på ditt e30 prosjekt å fått litt inspirasjon :D

Grunnen til matt sort er at alle ujevnheter ikke vises. Husker ikke farge koden nå men. Synes den ble for matt, ville ha noe alle Daniel Limmitanen sin "limmet" men :D Må begynne en plass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen innspill på åssen skjørt jeg skal ha? har leka litt med tanken på å lage noe eget men ;) Rieger infinity?

å vinge? Alu vinge så det blir DTM look eller den klasiske og ofte brukte M3 vingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, har tilgang på plateknekke og valse, eneste kjipe er at den tar kun 1.20 plater, men har pønska ut åssen noen kule sjørt på bilen kan bli med litt profiler osv ;D

Mnjææ, synes m-teck 1, brock b1 å m3 vinge er std e30 :/ Ikke det at det ikke er pent, men finnes flere av det.

Så til sommeren skal det tilpasses med m3 front på min.

Ikke tvil om at M3 vinge med flapp er rått men.

w6ph2lgxmbyvv83o6qhq.jpg

Den var grym med alu / karbon vinge også!

ancz92f7vz0iszh08tko.jpg

rstvszjvb87boyk3v8zm.jpg

Enig? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja er nok det som blir det peneste.

M3 vinge og infinity skjørt om jeg ikke får tid å lage noen selv? :)

Tok noen bilder av m-tech 1 fronten jeg skal bruke midlertidig til jeg får M3 front eller byggyner på nytt prosjekt. Bildene er under montering, glemte meg av når bilen var ferdi montert forran så ;)

3ngm7ahtg17yvs5g0l1n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...