Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å gå til anskaffelse av etpar Schrick trimkammer. Noen som har erfaring med merket? Lurer da på hva som utgjør forskjellen på 248/248 grader eller 256/244 grader inn/utblåsning. Leste også på et engelsk forum at en fyr påstod man måtte ha spesial verktøy for å få byttet det her når man har Vanos??

Gjelder en 320i M52 motor. (ikke intressert i en hel haug kjas om å bytte motor istede)

Skrevet

Fikk byttet kammer på min E36 320 M52. Jeg fikk det gjort på verksted da det må spesialverktøy for å få justert kammene rett.

Kjøp litt kvasse kammer når du først bytter. Hadde 270/270 på min og det var moro :D Rå lyd og bra drag på høyt turtall, men er også en fordel å bytte til større manifold/grenrør samtidig også, noe jeg gjorde. Fordel å chippe etterpå, men det fikk jeg aldri gjort før bilen ble solgt.

Vær obs på at du kan få feilmeldingen "vanos jam" når du kjører diagnose i ettertid, men dette er bare å ignorere så lenge du ikke hører noen ulyder eller merker effekttap.

Skrevet

Husker du hvor du kjøpte de, evt merke?

Har funne på koed.dk men der er kun 248/248 kammer. Og et sted i tyskland hadde samme merke (schrick) i 256/244.

Skrevet
Fikk byttet kammer på min E36 320 M52. Jeg fikk det gjort på verksted da det må spesialverktøy for å få justert kammene rett.

Kjøp litt kvasse kammer når du først bytter. Hadde 270/270 på min og det var moro :D Rå lyd og bra drag på høyt turtall, men er også en fordel å bytte til større manifold/grenrør samtidig også, noe jeg gjorde. Fordel å chippe etterpå, men det fikk jeg aldri gjort før bilen ble solgt.

Vær obs på at du kan få feilmeldingen "vanos jam" når du kjører diagnose i ettertid, men dette er bare å ignorere så lenge du ikke hører noen ulyder eller merker effekttap.

Hva skulle verkstede ha for å montere kammer?

Ca gjennomsnitt pris på dette?

Skrevet

Kammene ble kjøpt hos www.kmcams.com Kostet 5000 kr + at de vil ha de gamle du bytter ut. Ellers blir det en helt annen pris.

Når det gjelder pris på verksted regnes det ca 6 timers arbeid, så sjekk rundt omkring. Lurt å avtale pris på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...