Radeon Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 Vurderer å gå til anskaffelse av etpar Schrick trimkammer. Noen som har erfaring med merket? Lurer da på hva som utgjør forskjellen på 248/248 grader eller 256/244 grader inn/utblåsning. Leste også på et engelsk forum at en fyr påstod man måtte ha spesial verktøy for å få byttet det her når man har Vanos?? Gjelder en 320i M52 motor. (ikke intressert i en hel haug kjas om å bytte motor istede)
S.Arnesen Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 hiver meg på den... vurderer bytte av kammer på min også
Dan Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 Fikk byttet kammer på min E36 320 M52. Jeg fikk det gjort på verksted da det må spesialverktøy for å få justert kammene rett. Kjøp litt kvasse kammer når du først bytter. Hadde 270/270 på min og det var moro Rå lyd og bra drag på høyt turtall, men er også en fordel å bytte til større manifold/grenrør samtidig også, noe jeg gjorde. Fordel å chippe etterpå, men det fikk jeg aldri gjort før bilen ble solgt. Vær obs på at du kan få feilmeldingen "vanos jam" når du kjører diagnose i ettertid, men dette er bare å ignorere så lenge du ikke hører noen ulyder eller merker effekttap.
Radeon Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Skrevet Mai 13, 2008 Husker du hvor du kjøpte de, evt merke? Har funne på koed.dk men der er kun 248/248 kammer. Og et sted i tyskland hadde samme merke (schrick) i 256/244.
LianLi Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Fikk byttet kammer på min E36 320 M52. Jeg fikk det gjort på verksted da det må spesialverktøy for å få justert kammene rett. Kjøp litt kvasse kammer når du først bytter. Hadde 270/270 på min og det var moro Rå lyd og bra drag på høyt turtall, men er også en fordel å bytte til større manifold/grenrør samtidig også, noe jeg gjorde. Fordel å chippe etterpå, men det fikk jeg aldri gjort før bilen ble solgt. Vær obs på at du kan få feilmeldingen "vanos jam" når du kjører diagnose i ettertid, men dette er bare å ignorere så lenge du ikke hører noen ulyder eller merker effekttap. Hva skulle verkstede ha for å montere kammer? Ca gjennomsnitt pris på dette?
Dan Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Kammene ble kjøpt hos www.kmcams.com Kostet 5000 kr + at de vil ha de gamle du bytter ut. Ellers blir det en helt annen pris. Når det gjelder pris på verksted regnes det ca 6 timers arbeid, så sjekk rundt omkring. Lurt å avtale pris på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå