Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må innrømme at jeg aldri har handlet på ebay før. Derfor trenger jeg gode råd om hva jeg bør se opp for og hva som anbefales (tenker f.eks på privat kontra ebay stores, etc) Hvilke garantier har man på ebay?, slike ting...

På forhånd tak for alle svar :D

Skrevet

Bruker man paypal så tar du kontakt med paypal hvis du har blitt "svindlet".

Og pengene får du tilbake av paypal hvis du ikke har fått kontakt med selger.

Paypal er trygt å bruke.

Slå deg løs!

Skrevet

se på tilbakemeldingene til selger, også lurt å se på når selgeren har registrert sin ebay konto. En som har vert bruker lenge med gode tilbakemeldinger, er som regel trygg å handle fra:)

har handlet mye fra ebay og aldri vert problemer

Skrevet

Har sikkert handlet 30-40 gjenstander fra ebay, og ikke ahatt så veldig mye problemer. De fleste selgerne er interessert i å få gode tilbakemeldinger så pleier å strekke seg litt for å gjøre deg fornøyd. Bare finn noen som har solgt mange produkter (gjerne mange tusen) og som stort sett bare har positive tilbakemeldinger

Skrevet

Har handlet mye på eBay selv. PayPal er forøvrig en helt utrolig ålreit side for kjøpere og helt utrolig teit for selgere.

Kjøper kan i bunn og grunn betale, få selger til å sende det han betaler for, for så å si"hei det var ikke meg som brukte kontoen min, penger tilbake takk". Så sitter selger igjen uten penger, uten del og tapt tid og arbeidsinnsats ;) Men nok om det:D

eBay er kjempe =) Bare sørg for å kjøp av "powersellers", det vil si butikker eller lignende som selger mye og ofte der. De er som regel de mest seriøse.

Skrevet
Må innrømme at jeg aldri har handlet på ebay før. Derfor trenger jeg gode råd om hva jeg bør se opp for og hva som anbefales (tenker f.eks på privat kontra ebay stores, etc) Hvilke garantier har man på ebay?, slike ting..

Som andre har vært inne på; sats på Paypal. Sett opp og aktiver en Paypal konto før du begynner å handle på eBay - og kjøp kun fra selgere som aksepterer Paypal (eller troverdige firmaer som tar kredittkort). PayPal beskytter deg mot å bli lurt, slik at du kan få pengene tilbake.

Sjekk feedback-profilene til dem du kjøper fra - har de negativ feedback, se hva kundene klager over. Generelt, sats på selgere med flere hundre positive feedbacks, og en rating på over 99,2% til å begynne med. Å kjøpe fra en selger med en 98,5% rating betyr ikke at du vil bli lurt, men erfaringsmessig øker sjansen for en eller annen form for ekstra bryderi i løpet av prosessen ganske mye.

Garantier er det evnt. selgerne selv som står for, ikke eBay.

Når du skriver "privat kontra ebay stores", antar jeg at du mener auksjon vs. stores, siden både private og profesjonelle selgere kan legge ut produktene side begge steder. På auksjonene kan du få de samme tingene til en lavere pris enn hva akkurat den samme selgeren selger samme produkt for til fastpris i eBay stores - men pass på at portoen er den samme.

Les også det selgeren sier om frakt til Norge nøye før du handler - og gjør deg kjent med prosedyrene for momsbergning når varen skal inn i Norge.

Og så er det vel bare å spare mens du handler. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...