TSL Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 lager en ny tråd om prosjektet mitt da den forige ble bare ot. kjøpte bilen med en trøblete 318is motor. problemet skulle være låsing i et veivlager eller noe. topp osv skulle være bra i følge bilemkanikeren som hadde kikka på den, fikk med en ekstra komplett blokk. henta bilen i skien bilder fra hentinga turen var super og bærsa hang fast hele veien. skulle bare mangle med 4 stk 4tons stropper. fikk bilen i i bula og leverte hengeren. begynte med en gang og demontere toppen på motoren for og få litt oversikt over skadene på motoren og se at toppen var hel. bilde av motor deb var det bare og rive ut for topp og alt var most. men selger var en grei kar og tok dette på strak arm og tilbøy meg litt penger tilbake. reiv ned hele bilen for og se hvardan karosen var og alt av foringer skulle byttes. interiøret var bare søppel og oppbrukt. litt bilder fra ned riving bilen var meget bra i gulvet. og resten av karoseriet. fant kun et rusthul i høyre innerskjerm forran. flere bilder rust hulet kappet ut og nesten klart til sveising ferdig sveisa og rust primer er på begge hulhusa forran blei pussa ned og vasket. deretter tektylert. blei litt kødd når jeg sveisa det siste på feste til brenseslange/rør holderen, flaska gikk tom men det var på ekstra sveisen min så det er mere en nokk holdbart. selv om det blei noen knatt der. ramme vangen hadde også fått seg en smekk så der kappa jeg ut en bit og lagde ny. la også en plate vinkel på innsia for og lage radiatorfester. en e36 is motor med 150k på telleren blei handla inn. men blei stående og vente på montering mens interiøret blei montert. nye bærearmer med exentriske powerflex foringer blei montert. nye stag mellom bærearm og stabstag. powerflexforinger i traversen bak, og nye powerflex foringer i bakrebærearmer. ac-schnitzher fjærer til e30m3 blei også montert. bilder på dette kommer. rødt fjærbeinstag forran blei også anskaffa. her er motorromet klart for montering av motor men etter en samtale med et par bekjente fikke jeg rabbis og solgte unna alt av is motor og andre is deler og handla denne fortsettelse følger. oppdaterer i førtse trød til bilder er ajur med dagens tilstand på bilen
Bmweee Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 nåååh...e det e30 m3 motor som er på vei ned i altså?? ARTI;)
635csi Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Se der ja! Nå ble det endelig prosjekttråd. Skal følge med litt her tenker jeg
TSL Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Skrevet Mai 13, 2008 Rette navnet her blir vel E30 M3 touring mangler litt karoseri arbeid før den kan kalles det. men siden 320is er en vanlig e30 med en 2l s14 syns jeg 323is touring passer bedre
TSL Skrevet Mai 13, 2008 Forfatter Skrevet Mai 13, 2008 Se der ja! Nå ble det endelig prosjekttråd. Skal følge med litt her tenker jeg ja blei endelig det. skal prøve og oppdatere så fort som mulig for og komme ajur med bilder og info til der bilen er pr dags dato. så kommer nokk noe mere bilder i kveld håper jeg.
TSL Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Skrevet Mai 24, 2008 en liten oppdatering på bilder. skulle vel egentlig legge dem i første tråd men edit funskjonen kødder med meg så da kommer det her. bilder av powerflwxforingene som er på plass her ser man også ac schnitzer m3 bakfjæra. litt nye deler i forstillinga ny bærearm m exentrisk powerflex og nye stag mellom stabstaget og bærearmen. motoren endelig neddi
TSL Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Skrevet Mai 24, 2008 litt glere bilder av motoren på plass her er fjærbeins staget montert også snappoff montert så skulle den ombygde mellomakslen på. blei en liten krangel med den kan man si. dette var resultatet. jævlig vondt, det smalt godt, men jeg vant. hehe
TSL Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Skrevet Mai 24, 2008 i dag skal jeg ta olje skift på kassa og kjøre den ut av bula og ta noen bilder av så den står i dag. den er klar til bruk bare omreg og årsavgift dom må betales. lakking skal etter planen skje iløpet av juni.( hvis lakereren holder det han lover)
RoaldJ Skrevet Mai 24, 2008 Skrevet Mai 24, 2008 hehe.. hater kranglefanter eheh fett prosjekt foresten
TSL Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Skrevet Mai 25, 2008 olje skiftet gikk til helvete. trangt som faen og boltene satt som faen. så tar det snart hos en kompis med løfte bukk. skal også kjøpe nye bolter til påfylinga og tappinga på kassa. her kommer litt flere bilder er fornøyd med dette sportsinteriøret het strøkent baksete også. men mangler nakkestøtter. det må jeg få gjort noe med så langt har motoren gått. liker ikke hvite instrumenter så dem er foreløbig org. men blir carbon look seinere vurderer og montere olje temp og olje trykk instrumenter her prøve montering av side skjørt forfra. her er bilen uta av bula for andre gang. og sånn står den nå. ute bildene tatt 24-5-08 så er det bare og kose seg med litt småteri og vente på at lakereren holder det han lover. skal bytte noen låser fikse litt på sentral låsen da ikke alle dårene låser seg med den.og tette blinklyshulla i skjermene. fikse noen sprekker i sideskjørta så blir det bra. men er litt usiker på vilken front jeg skal bruke. valget står mellom riger infinety m cat ciller eller denne som jeg hadde på min gammle lilla 2,6l tror den kan bli bra med den fra den lilla da den ikke er for stor og passer ganske godt sammen med sideskjørtene og harge hekkskjørtet. hva syns dere?
TSL Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Skrevet Juni 8, 2008 da har jeg fiksa eksosen i dag,var noen lekasjer, så nå mangler bare oljeskiftet på kassa så er vi på gli. lakkern menet det blei lakking om 2-4 uker. gleder meg til den er klar til bruk. noen tips til front el? tenker litt på den "motorsport" fronten dem har på gs også. da den er litt lavere en den jeg hadde på min lilla. bilen skal lakkes rød men lurer litt på og lakke svart fra fra listene på siden og ned. sånn at fangere og ned blir sort. noen formeninger om dette?
Springsteen Skrevet Juni 9, 2008 Skrevet Juni 9, 2008 Fronten på den lilla så ikke så dum ut Ville nok lakket rød helt ned; vil tro det fort kan se litt "halvferdig" ut med svart Bra prosjekt dette her! litt mer spesielt enn de vanlige "putte m-tech på e36"-prosjektene som ofte går igjen her inne
E30_Dale Skrevet Juni 9, 2008 Skrevet Juni 9, 2008 Den va ein snerten E30 Touring med S14, trur lenge siden eg har sitt det... Stå på gleder meg til du er ferdig! Edit: skriveleif
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå