Gå til innhold

Mp3 på Bmw Business E90?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat kjøpt meg en 320d E90. Kjempefornøyd med bilen!

Over til problemet: Bilen har en Business-spiller, og når jeg putter inn en mp3 cd så står det "Cd-rom" i displayet før den hopper tilbake til radiofunksjonen. Betyr dette at business-spilleren ikke leser mp3-cd'er? Bilen er førstegangsregistrert nov. 05.

Z4'en jeg hadde før denne, hadde også business-spiller men denne leste mp3-cd'er perfekt. Bilen var registrert juni 05, altså tidligere enn bilen jeg har nå. Dette er kanskje ikke samme spilleren? Er vel litt annen utforming på den til Z4.

Har lest rundt på E90post og div andre forum uten å finne noe svar på dette. Finnes det noen software/firmware oppgradering, en annen måte å brenne cd'ene på eller må jeg rett og slett oppgrade til Professional-spiller?

Mp3 i bilen er et must :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill.

Dette er en annen spiller en den som sitter i E46, men tragisk at en business spiller fra '05 ikke leser mp3 når en fra '99 gjør det..

Gidder du å forklare hvordan du brenner cd'ene dine? Gjør du noe spes?

Prøvde iTunes jeg også, satt den på mp3-cd i innstillingene og brant på lav hastighet, dette hjalp ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forsøke å brenne en CD med forskjellige typer filsystemer. Prøv med et filsystem som kun støtter 8+3 tegn i filnavn. Lag også CD'en så plain som mulig, uten mapper, norske tegn, spesialtegn, ordmellomrom osv osv.

Har aldri testet hvor "avanserte" CD'er spilleren min tar, men jeg vet at den svelger mapper, og lar deg bla i disse osv, men bilen min har professionalutgaven da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant fram e90 katalogen og jeg siterer: "Radio BMW Professional, samme spesifikasjoner som for BMW Business CD med MP3- spiller i tillegg".

Dette må jo bety at businees ikke har mp3-spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Business-spilleren i min e46 fra 99 spiller mp3 filer, så syntes dette høres rart ut.

Brenner cd'ene i iTunes

Hva?! Jeg har Business spiller i min 02 modell...

Denne på bildet... Du ser den nesten ikke men. Hvor å hvordan får jeg mp3 eller mp3-spiller til å fungere på den? :D

IMG_0864.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant fram e90 katalogen og jeg siterer: "Radio BMW Professional, samme spesifikasjoner som for BMW Business CD med MP3- spiller i tillegg".

Dette må jo bety at businees ikke har mp3-spiller.

Ser nok sånn ut da ja. Takk for at du sjekket.

Må innrømme at jeg synes det er ganske håpløst at BMW lager en egen business spiller til E90 som ikke leser Mp3.

Business-spiller på Z4, E46 osv leser jo mp3.

Jaja, da blir det professional-oppgradering på meg :D

Er vel bare plug-and-play det? Trenger ikke noen programmering hos forhandler eller noe, etter at jeg har montert en Professional-spiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare plug-and-play det? Trenger ikke noen programmering hos forhandler eller noe, etter at jeg har montert en Professional-spiller?

Vil tro det bare er å bytte, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Henger meg på denne tråden... Funnet noe svar på dette?

Hvis nei, er det da mulig å bytte ut business spillern med noe som tar MP3 i det minste?

Egentlig kunne jeg tenke meg bytte ut hele anlegget, siden det ikke akkurat er supert. Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...