Ola. Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 En fugl visket meg i øret å sa de hadde fått seg en 11cm klosse og en ny regel på biltilsynet nå.. Stemmer dette? Må en ha minimum 11cm oppunder bilen ved godkjenning av f.eks coilovers?? Ikke engang min 100% orginale A4 tq med 16" felger klarer den klossen uten å svette litt tror jeg..
S.Arnesen Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 har hørt at det er en 10cm kloss jeg da... min e46 klarer heller ikke det med orginalt understell, så jeg vet ikke hvor reelt det er...
Obben Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 Var på BT med bilen min (E36 325i) i mars og godkjendte apex kneppte fjærer og 10x18 ET18 og 8,5x18 ET40.mrk.ET..... Sto da fast på bukken som var 8cm over bakken men det var ikkje noe problem. Bare smilte og lo da.. I april var eg med bilen til ein kammerat og einaste dei sjekka på høgda var bakkeklaringa til bunnpånne og travers. skulle være minimum 10 men gjekk greit med 8 og sa han.. Begge bilene blei godkjente og alle parter var happy..
bård Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 Hvilken trafikkstasjon var det på? 10*18 med innpress på 18 er jo langt ifra hva som er tillatt på e36..
Johnny Bravo Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 Var på BT med bilen min (E36 325i) i mars og godkjendte apex kneppte fjærer og 10x18 ET18 og 8,5x18 ET40.mrk.ET.....Sto da fast på bukken som var 8cm over bakken men det var ikkje noe problem. Bare smilte og lo da.. I april var eg med bilen til ein kammerat og einaste dei sjekka på høgda var bakkeklaringa til bunnpånne og travers. skulle være minimum 10 men gjekk greit med 8 og sa han.. Begge bilene blei godkjente og alle parter var happy.. Hvilket BT var dette? De hørtes usannsynlige hyggelige ut i forhold til de jeg har hatt med og gjøre?... Kjører jo heller dit om det så er 200 mil, enn å krangle med de her rundt! De er jo så lite kundevennlige, frekk og tverr at man kan selvantenne FØR man får trekt kølapp!
BreitBau Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 Kom te Gol.. Snille her å.. Men tror ikke felgene hadde sluppet igjen med så stor innpressforandring..
Mr.Silver Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 Høres ut som det er plasser som er enklere enn i Kr.sund da iallefall. Sier litt forskjellig der, en dag er det 8 cm neste dag er det 10 cm. Ikke hørt noe om 11 enda da, å det er jo bra. Det går HELT sikkert ikke på 325`n min, korte stive dempere og 60mm senk rundt om.
steinar84 Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 min ble godkjent i ålesund for to uker siden. den kan bare drømme om 8-10cm var litt opptat av avstand fra senter hjul til skjermkant. eneste. der fikk jeg også skrevet inn 9,5x18 med 225 40 18 dekk
cubetito Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 jeg var jo oxo og godkjente ett hr coilover kitt. da slet jg litt med høyden. men klarte å jukse til meg litt ved å blåse opp vinterhjula så dem så ut som ballonger:) hehe. dem er ganske gniene på det. hvertfall her i drammen. han styra og kjente ettr over allt. flaks at jg fikk det godkjent før senkesettet hadde kjørt seg ordentlig inn. for jg justerte det max opp foran og da var det på håret at jg kom igjennom:) men dem sier du skal klare å passere ett hinder som er 100 mm høyt og 800 mm bredt. og for at du ikke skal ødelegge "statens" eiendom så må bilden din være 110mm høy:)
336mik Skrevet Mai 13, 2008 Skrevet Mai 13, 2008 Dette er vel et triks for å slippe å bygge veiene i norge bedre,og for å slippe å erstatte biler som blir ødelagte grunnet den dårlige vei standaren.
Obben Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 ingenting er umuli så lenge du har ein god dialog med dei og ikkje kverulerer på nåke bare "jatter" med. Tuv papirer er ikkje så vanskeli å oppdrive hos f.eks dekkmann. stiller du med godt humør og Tuv papirer så ordner det meste seg ganske greit.
Kimmen Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 gjelder denne regelen alt eller er det forskjell om det laveste punktet på bilen er av stål eller plast?
Rogern Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 da jeg var inn og godkjente senking på min e30 på orkanger i sør-trøndelag fikk jeg beskjed om at d var nye lover nå. 8cm bakkeklaring på gummilepper og 11 cm på faste lepper (stål/glassfiber ol.) Dette var 28.juni 07
S.Hafsmo Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 det var ingen som nevnte minimumshøyde når jeg var inne og godkjente min E34 med 60/30 senk. enda det sitatet jeg leste om de nye reglene var fra et brev fra Biltilsynet i Bodø (som jeg bruker).. hva gjør man om det ikke blir godkjent? blir du avskiltet på stedet, eller kan man prøve et annet sted?
rolfi Skrevet Mai 14, 2008 Skrevet Mai 14, 2008 Må ha på monsterlange dempere til godkjenning da, eller jekke bilen opp og sette sånn biltema gummiklosser rundt hele fjøra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå