Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenke jeg skulle døtte en turbo på denne, men vet ikke hvilken jeg bør velge, og hva jeg må gjøre i tillegg, hakke så mye peil på motor, tenkte jeg skulle presse rundt 100 mer gamp ut av den. Noen som gidder å komme med noen innspill?

c7j3v76l7ei6mpcurmou.jpg

Skrevet
tenke jeg skulle døtte en turbo på denne, men vet ikke hvilken jeg bør velge, og hva jeg må gjøre i tillegg, hakke så mye peil på motor, tenkte jeg skulle presse rundt 100 mer gamp ut av den. Noen som gidder å komme med noen innspill?

c7j3v76l7ei6mpcurmou.jpg

Ikke noe negativt, men er personlig ubeskrivelig lei "alle" som skal turbokonvertere bilene sine. Man må ha skrudd endel før man begynner med slik, og det er alltid de som ikke kan skru som skal ha turbo (-for de vet vel ikke bedre)

Mitt forslag er enkelt og greit, du selger bimmisen du har nå, så kjøper du en bil med turbo orginalt! Å turbokonvetere en gammel E36 kan være gøy en stund, helt til du evt smeller. Først da har du gått på en heavy smell

Skrevet

tja, hva med en cossworth hybrid-turbo TB034???

holder til rundt 330-340hk ifølge turbo-power. Jeg kjører med denne turboen selv... MEGET bra respons fra 2300-2400rpm..

Skrevet

Støtter bimmerfun. Problemet er at NOE vil skje da du har en turbomotor i budsjettklassen, og da må man ha litt peil for at man ikke skal blakke seg på faghjelp. Mitt beste råd er å kjøpe en større orginal motor. Der er det bare å kjøre motoren varm å klemme pedalen til høyre i bånn, og holde den der lenge. Det kan du ikke med en budsjetturbomotor.

Skulle du mot formodning ville ha turbo så er a-dekk sitt et godt alternativ. Invester i større dyser og et MS datasprut så kan det bli en nogenlune stabil motor. Motorstyring er egentlig nøkkelen til en driftsikker motor.

Skrevet
Støtter bimmerfun. Problemet er at NOE vil skje da du har en turbomotor i budsjettklassen, og da må man ha litt peil for at man ikke skal blakke seg på faghjelp. Mitt beste råd er å kjøpe en større orginalt motor. Der er det bare å kjøre motoren varm å kjøre pedalen til høyre i bånn, og holde den der lenge. Det kan du ikke med en budsjetturbomotor.

Skulle du mot formodning ville ha turbo så er a-dekk sitt et godt alternativ. Invester i større dyser og et MS datasprut så kan det bli en nogenlune stabil motor. Motorstyring er egentlig nøkkelen til en driftsikker motor.

Tja, eller morristech sprut, selv om det er piggyback. kjører med dette selv, og ser ut til og funke bra... skal snart på rulle og få justert det optimalt...

• 2 weeks later...
Skrevet

Takk for tipsene, men bare så det er sagt, det er ikke jeg som skal gjøre mekket, det er det folk som kan sakene sine som skal gjøre, men prøver å finne ut hvor mye jeg må ut med, hva jeg må forsterke og slikt, skal ikke ha så sinnsykt mange gamp mer heller, bare slik at jeg har rundt 250 gamp på fullt trykk.

Skrevet

Hvis du skal 250Hk i en 320, vil det si å lade ca. 0,7bar... Dette er vel på grensen til at mye av innmat i motor + + må byttes for å ikke ryke.

Skrevet

Kk, takk for tipset, det var ett godt tips:) Kan vel si at jeg kan begynne på rundt 200hk og så jobbe meg oppover ettersom penger og info ruller inn:D

Skrevet

Veit jeg må bytte bremser og slikt, men veit også at det er gjort nok med understellet til at den skal tåle litt trykk:P skjekket også A-dekk turbokittet, det virket bra så skal se det an.

Skrevet

kk? men hvordan funker det om jeg skal ha det i vognkortet, men ikke er spesiellt lysten på å betale så mye til staten? Hva skriver jeg i det første brevet da? Kan vel skru ned trykket?

Skrevet

Få det i vognkortet kan du bare glemme. Du må nok ta sjangsen ved å kjøre med det. Er ikke så stress egentlig.

Skal ha uflax om du blir stoppa og må plukke av kittet.

Skrevet

kjenner andre som glatt fikk fiksa turbo i vognkortet, når jeg ringte dem sa dem også at det ikke var noe stress, så lenge jeg sendte dem brev først med info om bilen nå, så skulle dem svare med info om hva som måtte endres og slikt, skal jo ikke ha mange hestene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...