Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat det samme problemet med mine dørpaneler bak. Jeg skal prøve å snitte opp en liten glipe bak det ene stoffdekselet, og få limt på plass det som har sluppet på innsiden:)

Kan si ifra hvis det blir bra :)

• Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takk skal du ha ;) Driver å følger med på posten din også =)

Tror jeg dropper å lakke kaliperne i første omgang, skal innom huggeren på mandag og hente 3 kalipere til som har kun vært brukt i 1 år med helt nye klosser osv =)

• 1 month later...
Skrevet

Dagbok Fortsettelse:

5/8-08:

Lakkering av bil er ferdig. Fetteren min fikk lyst til å lakke bakskjermen, er vel ferdig om et par dager.

I mellom tiden har jeg hatt bilen på Eu-kontroll. Wohooo, 7 2-er feil :P

Så det jeg har planer om å gjøre nå:

Kjøpe nye skiver bak. (gjort)

Kjøpe nye klosser bak. (gjort)

Kjøpte nye styrestag samt endeledd. (gjort)

Kjøpe nye bremesko til brekket. (gjort)

Kjøpe kobberrør for bensin. (gjort)

Det som gjenstår nå er montering. (mer eller mindre)

De på naf sa at de fant noen bensin lekkasjer på bilen. Vel det var mer jeg fant da jeg begynte å demontere ting.

Her ser dere røret til reservetanken. Ikke akkurat mye igjen av denne nei.

DSC00003.jpg

Tok ut bensintanken og gjett hva jeg fant! Jo, mer rust. Skal ta noen bilder av hva jeg har gjort de siste ukene og legge ut i morra.

Kan jo gi noen hint:

Har lakkert bakre dempere, bremseskjold, og drivaksel?

Selve bilen er også ferdig med lakkering, er meninga jeg skal få rubbet og polert bilen. Men for øyeblikket står bilen på bukker.

Må si jeg trenger litt motivasjon da jeg begynner å bli virkelig sliten av alt dette arbeidet. Begynner å lure litt på om det går framover i det hele tatt, så fort jeg tenker "wohoo ferdig!". Bam mer arbeid :P Men det er vel slik det er å ha bil.

./cry

9/8-08:

DSC00003.jpg

Dette var vist røret til ekspasjonstanken elns. Men allikevel, var ikke mye igjen av det nei.

DSC00009.jpg

Har byttet bensinrørene fra midten av bilen som dere ser på bildet, og alt bakover. Skjøtet de gamle og de nye rørene med en gummi slange som var lagd for bensin. Har forsovit ikke hatt noen lekkasjer enda, men vi får se.

DSC00004.jpg

DSC00006.jpg

Da er bakbremsene byttet. skiver, klosser og sko til brekket. Mens jeg holdt på bestemte jeg meg for å sandblåse skjoldet og lakkere det svart. Lakkerte også demper fjøra og litt på demperen.

DSC00005.jpg

DSC00007.jpg

Kanalene er ferdig lakkert.

DSC00010.jpg

Her har jeg lakkert hjulbuen osv, fant også noe rust i sveiseskjøten som nå er borte. Var forsovit tronrud bil som hadde satt på ny bakskjerm etter en påkjøring bakfra. Veldig dårlig arbeid, vil regne med å finne mye rust her i fremtiden.(ruster innenifra)

DSC00008.jpg

Her får dere en liten smakebit. Ettersom jeg skal fjerne listene som er på dørene(sveise igjen med plate osv) bestemte jeg meg for å lakkere listene som sitter på bakfanger og frontfanger i samme farge som bilen. Er ikke helt ferdig enda, men tror det vil bli bra :D

11/8-08:

Takk til ingebritsen som donerte et styrestag med 2 fungerende endeledd til meg ;) Da har vi fått kjørt bilen litt rundt om kring og brekket er fikset :D

DSC00011.jpg

DSC00012.jpg

Litt interiør ;)

DSC00013.jpg

DSC00014.jpg

DSC00015.jpg

Jeg likte det at lista var nogenlunde samme farge som resten av bilen. Mye bedre en svart iaff :D

DSC00016.jpg

DSC00017.jpg

DSC00018.jpg

DSC00019.jpg

Ja jeg veit, bilen mangler bakfanger :P Den ligger til lakkering og skal settes på i morra. Tenker jeg starter med rubbing etter etterkontrollen på bilen i morra ;) Nye bilder er på vei!

Og seff bikkja mi, hu ville være med :)

DSC00021.jpg

18/8-08:

Nye felger på bilen samt nye blinklys. Hvite både framme og på siden.

DSC00031.jpg

DSC00032.jpg

DSC00033.jpg

DSC00034.jpg

DSC00035.jpg

DSC00036.jpg

DSC00037.jpg

DSC00038.jpg

DSC00039.jpg

DSC00040.jpg

Har et par pakker ifra koed jeg går å venter på. Har bestilt et par ting som vil gjøre at bilen ser enda bedre ut ;D

Pakke nummer 1:

KN sport luft filter.

Nye vindusviskere

2 Nye orginale bmw emblemer

1 bmw bok til vognkort osv.

Pakke nummer 2:

Baklykt sett. Klare blinklys osv

Lister til underkant av dørene(svarte)

Lister som skal på midten av dørene (svarte)

Tårnavstiver(Rød)

Planer for framtiden:

Kjøpe nye dempere samt senkefjører.

Effektanlegg enten simons eller eisenmann.

Kjøpe nytt alt av foringer både foran og bak.

Pusse ned bilen bit for bit og lakkere opp igjen.

Borre hull i kanalene, sprøyte inn ovatrol og tette hull.

Hmm mente jeg kjøpte låsebolter :S Noen som har et sett liggende jeg kan kjøpe?

21/8-08:

Wohoo, I dag fikk vi pakke nr 1! ;D

DSC00044.jpg

DSC00046.jpg

Det nye luft filteret, lover vist at det skal holde i 1.000.000 mil :D

Det nye mot det gamle!

DSC00048.jpg

Må si det var ekstremt knottete å få løsna dekselet til filteret, umulig å komme til på den siste klips tingen som holdt kassa sammen :S

Anyhow, har funnet ut at forstilling delene er i ganske dårlig stand allikevel. Bestemte meg da for å investere i nye deler.

Pakke nr3:

Nedre bærearm Venstre og høyre.

Stræberarm venstre og høyre.

2 stabilisatorledd.

2 Sporestenger.

Kapsel til forhjul

Det burde være alt. Håper på å få pakken over helga. Jeg vil ha styringa på bilen i topp stand ASAP! :P

No comments? :( (Eller er det bare så dårlig?) :shock:

Fortsettelse av dagboken!

• 2 weeks later...
Skrevet

Kommer til å legge ut en del bilder i morra ;) Satt på igjen listene som skulle på forskjermen. Må si jeg syns det så virkelig bra ut :D

Noen som vet hvorfor plast skjermen forran kan ha "løsnet" ifra den jern tingen med bolter som blir skrudd fast i fronten av bilen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...