Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Liste settet kostet rundt 1k per del, dvs 1k oppe og 1k nede :P

Ehm, betalte vel rundt 600kr elns. Bestilte ifra koed. Mange rimelige deler der altså ;)

Skrevet

Tenkte jeg skulle gjøre det ja, det var senter ringer på disse felgene ikks? :P ble litt usikker en liten stund.

Har du noe annet å anbefale å bruke på felgene? Brukte litt white sprit etter at jeg hadde satt dem på for å fjerne fett osv.

Er litt usikker på det med hel lakkering, i hvertfall hvilken farge jeg skal ha. Jeg syns den fargen som er på bilen nå er ganske pen, men svart frister også =)

Skrevet
Tenkte jeg skulle gjøre det ja, det var senter ringer på disse felgene ikks? :P ble litt usikker en liten stund.

Har du noe annet å anbefale å bruke på felgene? Brukte litt white sprit etter at jeg hadde satt dem på for å fjerne fett osv.

Er litt usikker på det med hel lakkering, i hvertfall hvilken farge jeg skal ha. Jeg syns den fargen som er på bilen nå er ganske pen, men svart frister også =)

Senterringer sto i felgene ja 8) Har egentlig bare brukt vanlig såpe selv så har ingen anbefalinger der desverre... En hel lakkering kunne nok gjort susen det :) Mn et forslag er og eventuelt bare lakke senter.. Syns den polerte kanten fremhever dybden på kanten i felgen veldig bra :D

Hvis du er flink og bruke autosol jevnlig så blir denne kanten bare blankere og blankere :D

Skrevet

Hehe, Felgene forblir samme farge. Skal bare shine dem opp litt tenker jeg.

Ehm Hel lakkering hadde blitt bra ja. Må si jeg liker den grå fargen sammen med de felgene .p

Hehe ingebritsen ;) Allt nytt til forstillinga kom på 3.5k så ikke store prisen.

Skrevet

Dagbok Fortsettelse:

27/8-08:

Pakke nummer 2 kom i går, ferdig montert og greier. Men har unlatt å montere listene da det blir litt pes å ta dem av igjen når jeg skal lakke til våren/sommeren. Her er noen bilder av delene:

DSC00050.jpg

DSC00051.jpg

DSC00053.jpg

Work in progress ;D

DSC00056.jpg

DSC00055.jpg

Og ferdig.

Fikk den siste pakken med ting til styringa, tar noen bilder før og mens jeg skal montere det :D

4/9-08:

Da har jeg byttet alle forstillingsdelene. Må ta bilen opp på bukk en gang til snart, må få sjekket noe olje i girkasse og diff. Kommer noen merkelige rasle lyder når jeg gir på i 2-5 gir :S

Her er et bilde av det gamle styrestaget som lagde klakke lyder over dumper og ved nedbremsing osv.

DSC00061.jpg

Nå har jeg forsovit startet på et annet prosjekt!

Nemlig det å sy på interiøret mitt :P

DSC00063.jpg

Har sydd igjen 2 av riftene, men har mye igjen å gjøre. Tenker jeg bruker litt av helga på å gjøre ferdig resten. Må si man blir skikkelig stiv i ryggen av å sy.

Skal også få fiksa dør panelene som ikke er helt med. Har fått lagd noen plater og borra noen hull som jeg skal skru fast der interiøret har løsna i liminga.

20/9-08:

Tok en motorvask i dag, meh fikk ikke bort all driten. Men bilen går fremdeles i hvertfall! :D

"topplokket"? Har vist flassa litt maling, spørs om det er rust under eller hva nå en det er.

DSC00071.jpg

Noen som har peil?

DSC00069.jpg

DSC00070.jpg

Ja det staget får bilen til å gå mye fortere!!! Helt sant! ;D

Et av festenet til dekselet som sitter over dysene har vist knekt. :(

DSC00072.jpg

Noen som veit hva jeg evt kan gjøre der?

9/10-08:

Da har jeg en liten update ;)

DSC00077.jpg

Jippii dugg i baklyktene! =O

Motorvarmer er montert, et herk å få ut den runde greia som satt i motoren, bare det tok meg 2 timer! Men å sette inn selve motorvarmeren tok 15 sek :S

DSC00080.jpg

DSC00081.jpg

Kabler. Er ikke så nøye hvordan det ser ut enda, kan hende jeg fikser litt på det seinere. Men er jo ikke sånn at man står med huet nedi panseret heller.

Skal få tatt et bilde av hvordan det ser ut innvending =)

DSC00082.jpg

Her ser du det teppet som sitter i panseret, er vist løst på noen steder så det gnager på toppdekselet osv.

DSC00083.jpg

Hullet etter gamle blinklysene må bli sveisa snart.

DSC00085.jpg

Bunnpanna mi, litt grisete. Lurer på om jeg skal ta en motorvask nedenifra og opp.

DSC00089.jpg Ser også ut som om motoren svetter et par steder. Skal jeg etterstramme skruer, eller må jeg kanskje bytte en haug av pakninger?

DSC00078.jpg

Noen som også vet hvordan jeg skal få fjernet disse limrestene etter et klistremerke som har sittet på bilen?

DSC00084.jpg

Og evt disse gule flekkene på felgen min?

Her har jeg startet litt i baggasjerommet, skrapt bort litt "asfaltmatter?" for å se etter rust. Ser bra ut så langt men skruen som er der skal kuttes sånn halveis før jeg sandblåser, sparkler og lakker over.

DSC00090.jpg

DSC00091.jpg

Det samme gjelder for disse skruene også:

DSC00092.jpg

Disse kom da etter at jeg la opp nye bensinrør, jeg la ikke merke til at de stakk så langt igjennom før etter at jeg hadde tatt ut interiøret for et par dager siden. Må si de var litt lange, men nå regna jeg nesten med at det var litt fler plater imellom bakken og "meg" men jaja, sånn går det. Man lærer av sine feil :D

Det var denne oppdateringen, kommer vel en ny så fort jeg for jobba litt i bagasjerommet og evt under bilen. Har også planer om å kjøpe meg noen billige vinterfelger, blir å klæsje opp noen bilder når jeg har fått dem på bilen.

14/10-08:

Har da starta å ta litt rust i baggasje rommet. For og være helt ærlig driter jeg litt i hvordan det ser ut så lenge rusten blir borte. Skal jo interiør oppå detta uansett.

DSC00099.jpg

Høyre siden i baggasjerommet, tok bort litt av asfalt mattene for å se om det var rust bak. Slipte også ned rundt skruen som stakk inn. Skal sparkle over dette så skruen blir helt borte.

DSC00098.jpg

Samme her.

DSC00097.jpg

Her har det ligget et dekk som hadde slipt bort lakken, var små rustflekker rundt hele greia nesten. Også var det en del rust i drenerings hullet, men det må man nesten regne med.

DSC00096.jpg

Rett inn til høyre i baggasjerommet, små hull her desverre. Må lære meg å sveise så skal jeg nok ta noe sveise arbeid litt her og der. Blir nok å holde unna deler som har med utseendet til jeg blir skikkelig flink though :P

DSC00095.jpg

Nye vinterfelger er bestilt! 195*65 r15. Ser jo ikke så altfor værst ut. Men det blir spennende å se de på bilen :P

Har også jobbet litt i dag, flere bilder kommer opp senere.

Fortsettelse av dagboken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...