tmice Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Men jeg fikk problemer etter motorvask.Kan det ha kommet vann i elektriske systemet.Blir problemene borte når fukthet blir borte? kan være tilfeldig det, eller så skjedde det noe under vasken som utløste dette... men jeg er 98% sikker på at det er bakstykket... Dette koster vel rundt 1000 lappen, og den skifter du selv. Har du trøbbel med å skifte så send bare en PM, så kan jeg hjelpe deg over TLF...
msh Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Hadde samme problemer på min E39, da var bakstykke på tenningslåsen gått...Skiftet den og alt var i skjønneste orden. Hva er bakstykke?Er det dyrt å få byttet det?Men jeg hadde ikke noe problem før motorvask.
tmice Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Hadde samme problemer på min E39, da var bakstykke på tenningslåsen gått...Skiftet den og alt var i skjønneste orden. Hva er bakstykke?Er det dyrt å få byttet det?Men jeg hadde ikke noe problem før motorvask. Bakstykke er en del av tenningslåsen din, som jeg har skrevet over her så skifter du den ganske greit selv. EDIT- den kosta vel ikke 1000, nærmere 500 tror jeg... husker ikke helt..
dvil Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Er enig i at du bør prøve bakstykket (tenningsbryteren). Har nylig fikset diverse rare elektriske fenomener på vår, men jeg åpnet bryteren og fikset det hele gratis. Det var en Valeo-bryter (fransk? hmmmm). Klundret litt for å åpne bryteren, tror en bør starte i "kortenden"(den mot nøkkelen). Tok dessverre ingen bilder. Howto her: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/244045
msh Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Hei tusen takk til alle sammen for hjelpen.Jeg byttet bakstykke til teninglåsen og alt fungerer som det skal nå.Girkasselampa lyste forsatt,men kameraten min fant ut at det var bare sikring som var gåen.Bakstykke til teninglåsen kostet bare 460,- Takk for hjelpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå