Mister Bimmler Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Hei alle sammen, Kom ut fra boligvisning i går ettermiddag i et ellers hyggelig strøk, og fant at noen hadde tatt en nøkkel tur-retur langs hele venstre side. Godt inn i grunningen var de kommet, men neppe helt til metallet (samtidig som en flokk måker gikk hen og dreit ned panseret). Er ikke dekket for tyveri og hærverk, og ber om rep.-tips som kan ta litt av den verste depressive reaksjonen... Har ikke tjangs til omlakkering nå, og stygg bil inviterer til mer herp!
Jokkis Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 En kompis av meg fikk bort noen fæle striper på en bil eg hadde, tror noen hadde syklet borti bilen. Han kjørte på med rubbing med maskin, men pass så ikke du brenner lakken. Tror trikset er å gi seg rett før lakken brenner seg. Fikk det så pass bra at det ikke viste på litt avstand. Men når en så nøye etter viste det seffølgeli... Men fikk bort de hvite merkene.
BreitBau Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Meguiars ScratchX... Men når det går ned til grunninga kan du nesten bare glemme det..
Kenni Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 uff uff. Kan ikke være noe særlig hyggelig strøk hvis de herper sånn på kort tid. Mener delkasko dekker brann, tyveri og herværk, uten å vite hva slags forsikring du har eller selskap. Jeg har if, og mener at de tingene går inn under delkasko der. Jeg hadde en Audi med masse skrabbler på, og den bonte jeg med voks med farge som jeg kjøpte på Europris. Der følger det også med en fargestift som kan brukes i de dypeste skrapene, og dette fungerte veldig godt. Finishen holdt litt lenger hvis jeg brukte en slags forseglingsvoks fra autoglym som også gjorde den blankere. Den bilen er mørk blå og den ble vledig mye bedre etterpå.
Mister Bimmler Skrevet Mai 15, 2008 Forfatter Skrevet Mai 15, 2008 Jeg har ikke delkasko, og er i TrygVesta. Broren min ødela døra si selv, og endte opp med å betale selv, selv med full kasko. Egenandelen var høy og han har lite bonus - som jeg. Men jeg lærer av dette og oppgraderer til delkasko nå uansett. Har sett nærmere på det i godt lys. Kanskje ikke fullt så dypt som jeg trodde. ScratchX høres bra ut, hva heter den pigmenterte voksen fra Europris?
buskmann Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 Delkasko dekker redning (berging), brann og tyveri, i de fleste forsikringsselskaper. Skal du ha dekket hærverk må du ha kasko. Hver eneste kaskoutbetaling koster deg flere titusener i forhøyet premie og egenandel. Så slike småskader tar man likevel utenfor forsikringen.
sveinern2 Skrevet Mai 15, 2008 Skrevet Mai 15, 2008 for å stjele litt tråden... Kom ut til bilen i dag, og tror du ikke noen har tatt seg bryet med Å STJELE BMW MERKET?? Faen, folk er så jævla simple! håper bare de ikke har ødlagt mer på panseret! faen
Mister Bimmler Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Skrevet Mai 16, 2008 Color Magic høres ut som en plan. Enten de napper eller skraper opp er det veldig lett å gjøre, og tilsvarende dyrt å ordne. Har hørt om et firma i stavangerregionen som blander lakk etter å ha målt fargen på bilen din. Noen som vet hvem dette er?
Rabies Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Fargekoden på bilen din står på venstre dempertårn. Skriv den ned og gi den til en lakkforhandler så blander de mens du venter
ragge Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 tror ikke delkasko dekker dette. Forsikringselskapene må ha en synder for at ting skal dekkes, og det er vel vanskelig å finne synderen i ettertid. Full kasko dekker dette, men det er ganske høy egenandel. Kjipern når jævelunger driver med dette, så overskrift passer bra med hva jeg også ville foretatt meg om jeg hadde møtt dem.
Hansh Skrevet Mai 16, 2008 Skrevet Mai 16, 2008 Min mor ble utsatt for omtrent det samme for noen uker siden i sentrum på sin E39. Ganske tydelig at det var med vilje siden stripen går i en fin bue under speilet! Heldigivis ikke skrapet inn til grunningen da, slik at jeg kunne gnikke bort det verste..
Mister Bimmler Skrevet Mai 16, 2008 Forfatter Skrevet Mai 16, 2008 Fargekode noteres! Danskene har for øvrig et godt og aktuelt begrep - rockerbank!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå