Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann folkens :)

Er netopp ferdig med og sveise inn ny hjulbue og ny kanal på e30n min så nå trenger jeg tips til hva sparkel jeg bør bruke for og skjule litt vridninger osv. Om noen vet om en nettbutikk hadde det vert supert.

Hilsen Arild Aa.

Skrevet

hm...hva med tinning?

Nå har jeg aldri sveist inn en ny hjulbue/større synlige deler på en bil, så jeg har ikke prøvd det selv, men skal vel være bedre og mer fleksibelt enn sparkel som har en tendens til å sprekke opp igjen. Iallefall hvis den blir brukt i tykke lag.

Ellers så syntes jeg at Stålplasten til biltema har fungert bra, og enkelt å jobbe med. Så evt finsparkel oppå der igjen..

Har også hørt mye skryt om Würth sin sparkel, men at denne ikke var så mye bedre enn biltema iallefall ikke når en sammenligner pris..

Skrevet

hehe,, ja godt sagt. men det hjelper også lite å prøve og lære seg noe med jotun stålplast som jeg har tilgjengelig her i bygda, den er nemlig hard som stein. helt håpløst:-P så legger heller i litt for og få noe som er ok og jobbe med.

Skrevet

fins mange bra produkter.. presto, hagmans, wurth+++ jeg bruker hagmans på grunn av veldig lett å slipe å forme å den er veldig prisfornuftig;)

Skrevet

først tinner du.. så får det glatt og fint.. også sparkler du.. sparkel skal bare dekke små ugjevnheter. ikke så mye som det blir etter å ha sveisa hjulue.. ogå med tinn blir sveisen helt tett;)

Skrevet

MGR kom meg i forveien, tinner alltid oppå sveisen, da slipper du at vann å fukt kommer til sparklet på baksia, samt at man kan bygge mere med tinn. det etter synker ikke

Skrevet

ok,, når dere sier det med tinning så hørres det jo igrunn ganske fornuftig ut. ser gasolin.no selger slike tinn-kit så da blir det vell ett slik et. så kjøper jeg wurth sparkel til og ha oppå der igjenn.

Til de andre sveisene jeg har på bilen som i gulv osv, vil dere anbefale meg og gå over alle slike sveiser og med tinn?

Skrevet
ok,, når dere sier det med tinning så hørres det jo igrunn ganske fornuftig ut. ser gasolin.no selger slike tinn-kit så da blir det vell ett slik et. så kjøper jeg wurth sparkel til og ha oppå der igjenn.

Til de andre sveisene jeg har på bilen som i gulv osv, vil dere anbefale meg og gå over alle slike sveiser og med tinn?

det kan lønne seg det.. men ikke nødvendig da sikkert.. viss du kliner på med karosserikitt..

men veit du hvordan man tinner?:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...