bård Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 En jeg kjenner har en ekstremt strøken 97 e39 525tdsa som er bygget og tunet spesielt i Tyskland etter import til Norge. En som hadde den i Norge før han, han kjørte den ikke på vinterstid, bilen er helt unik. Han jeg kjenner bestilte service- time for sjekk av bakrutevisker og låsekasse for bakluke. Bilen ble levert til lokal bmw forhandler med halv tank diesel, ved henting av bilen var den på reserven. Da hadde verkstedet prøvekjørt bilen x antall mil! Dette er vel heller ikke helt i henhold. Selv om det er komplett unødvendig å prøvekjøre bilen etter sjekk av bakluke og visker.Viser seg i ettertid at verkstedet har en ansatt som er 18-19år og klør etter å prøvekjøre alle forskjellige bmw'ene. Sist han var på verkstedet hadde de en e39 m5 der og 18-19åringen gikk rundt og rundt m5 og maste om de var ferdige snart så han kunne prøvekjøre den. Så vær varsom med din bil og ta bilde av km.stand før levering uansett. Det er min anbefaling. Det er vel bedre å få en på verkstedet til å skrive under på at km-standen er det den faktisk er. Et bilde kan jo være tatt når som helst egentlig.
Thunder Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Siden jeg jobber på et merkeverksted for et annet bilmerke må jeg si at jeg er sjokkert over dette. Hadde noen av våre mekanikere gjort noe slikt så måtte dem stått til rette for det. Slik oppførsel som du har vært ute for her er skikkelig ille og skaper et dårlig rykte.
Dan Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Betenkt over hvor mye rart som foregår på verkstedene rundt omkring. Har selv ikke opplevd å fått tilbake bilen med skader eller mistanke om unødvendig prøvekjøring, men legger alltid merke til km stand før jeg leverer fra meg bilen i tilfelle noen har utro tjenere. Hadde noen foretatt en unødvendig prøvekjøring eller skadd bilen på noe som helst vis ville jeg tatt det opp med daglig leder og forlangt at dette ble ordnet opp i på flekken. Han måtte prøvd å bortforklare hendelsen. Hvis de ikke tar avstand fra sånn type uønsket adferd, kan de heller ikke oppfattes som seriøse.
E28 TURBO Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Men jeg sjekker alltid km før lev. Og gir beskjed om at dette er gjort. Jeg ber og om å få en erfaren voksen mek(dette ved bestillig). Jeg sjekker bilen nøye etter timen. Jeg oppfører meg høflig hyggelig, men BESTEMT. Virker sikkert som mye styr, men er mek selv og ser alle snarveier og slur som blir gjort. Ikke alltid fordi de ikke er nøye ,men fordi de ikke kan bedre. Vil si at på alle steder jeg har jobbet, er det bare ca halvparten jeg hadde sluppet løs på eget utstyr... Det er menesker som jobber der og det gjøres mange feil hver uke. Derfor er det lurt å være våken så ikke det er din bil og du som sitter med sorte per! Håper ikke alle synes jeg er moralt ødelagt, men når det er sagt: Er det sjelden jeg får sånne problemer. IKKE gi det Astri ligg på. Mas mas mas. Gjør hverdagen sur for de. Hvis ikke verksmester hører på deg gå til neste istans. De folkene lenger opp har mye å gjøre og vil ikke plages med sånne ting. GNU GNU GNU mas mas mas. Min erfaring er at de som skriker høyest i slike sammenhenger er de som kommer lengst. Mvh T
Bimmerlars Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 De bytta sikkert ytre stabstaga fordi de løsna di med muttertrekker. Da ryker di av på BMW. Gjort samme tabbe selv Skjer som oftest kun på BMW faktisk, merkelig nok. At bilen prøvekjøres er jo en selvfølge. Må jo kontrollere at det ble i orden.
Azeton Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Trenger ikke prøve kjøre den i stykker heller. Jobbet på snøscooter verksted. og den eneste prøvekjøringen som ble gjort der var av eier som kom og hentet den. For og si om han var fornøyd eller ikke..
Bimmerlars Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Trenger ikke prøve kjøre den i stykker heller.Jobbet på snøscooter verksted. og den eneste prøvekjøringen som ble gjort der var av eier som kom og hentet den. For og si om han var fornøyd eller ikke.. At bilen er skada etter prøveturen er selvfølgelig helt på trynet. Det sier seg selv. Men jeg ser ofte at folk blir så overraska over at bilene blir prøvekjørt. Kan ikke gå god for at en jobb er i orden før man har sjekket det. Prøvekjøring hører med til en jobb, med mindre man skifter dekk eller oljer
Azeton Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Vis det er noe obligatorisk å prøvekjøre bilene etter på. burde det være tilegnet en mann som er litt opp i åra som tenker konsekvenser!
Bimmerlars Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Lite jobber som ikke trenger prøvekjøring. Det du sier nå er at man ikke kan bli bilmekaniker før man passerer 50 år, om man skal ta alle "unge" under en kam og si at alle er uansvarlige idioter
Aroid Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 på vårres verksted så skriver vi ned ALTID KM standen når vi er færdi med bilen, på vær enkelt bil som vi har inne. uansett om det er lys justering. Når vi har servic på en bil så sjekker vi alt på bilen vist det er noen bærekuler eller noe sånt som er gåent så ringer vi til kunden å hør om han/hun ville få det byttet. vi bytter aldri noen deler før at vi har fått beskjed i fra kunden at vi kan gjør det. etter vær jobb som blir tatt på understell eller motor så prøve kjøres det før og etter jobben har vårti tatt. kvalitet sikrer at man er helt sikker på alt funger som det skal å at kunden skal bli fornøyd.
Bimmerlars Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 . kvalitet sikrer at man er helt sikker på alt funger som det skal å at kunden skal bli fornøyd. Er dette jeg prøver å få frem Kan ikke gå go' for at bilen er i orden før man vet det. I tillegg kan man oppdage flere feil under en prøvekjøring, noe som resulterer i fornøyde kunder og mer penger i kassa i form av reperasjoner
Azeton Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Lite jobber som ikke trenger prøvekjøring. Det du sier nå er at man ikke kan bli bilmekaniker før man passerer 50 år, om man skal ta alle "unge" under en kam og si at alle er uansvarlige idioter Ja, akkurat det jeg sier.. eller, så sier jeg at 18åringene kan mekke å at verksteds ansvarlig kan prøvekjøre og godkjenne. sannynsligheten for slikt er da mindre. men de er der fortsatt
Aroid Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 hvordan tid kan en ung person begynn å prøve kjøre da?
Bimmerlars Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Nytter ikke holde på sånn. Egen aldersgrense for når man skal få prøvekjøre biler. Nei gitt, må nok se ann sine ansatte litt. Kjører man som en idiot med andres eiendom er man et rasshøl og bør finne seg noe annet å gjøre. Før eller siden gjør sånne folk en real blemme, så ordner det seg
Mr.Silver Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Det finnes mange slike verksteder rundtom, vet om en kompis av meg som hadde bilen sin inne på verkstedet som observerte bilen sin sidelengs ut av en rundkjøring når vedkommende på verkstedet var å prøvekjørte den. Men alt ble nektet på når eier tok det opp. Ett spørsmål anngående verkstedpraksis, var innom på mitt lokale bmw verksted å spurte om hva de skulle ha for å nullstille slitasje varsleren på bremseklossene mine, noe de ikke kunne gjøre sa de. pga jeg hadde gjort jobben selv, jeg prøvde å forklare at jeg har skiftet bremser 1000 ganger noe som er en grei jobb. Og ikke minst at jeg brukte kun orginal deler. men nei ikke snakk om. Men de kunne gjøre det neste gang jeg kom inn på service med bilen, hvorfor det egentlig ? fortsatt jeg som har gjort jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå