Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk montert nylakkerte felger i dag og noen minutter etterpå så ble det tull med servoen! Typisk :evil: Bilen er tung på rattet og det kviner en del fra ei reim!

What to do? Er det reima som er klar bare, og er den vanskelig og bytte? Hvilken reim trenger jeg?

Skrevet

Går ut i fra at det er større felger du har fått på...

Det første du gjør er å skjekke nivået på servo oljen.

Dette skal sjekkes etter en kjøretur, og med motoren i gang.

Men reimen kan være slitt, lett å skifte!

Sjekk om det er sprekker i den, slitt osv.

Er du uheldig er det servo pumpen som er ødelagt...

Skrevet

Høres ut som servoreima er ferdig. Er ikke vanskelig å bytte. Bare bytt begge reimene mens u er i gang.

Skrevet

Skal se etter i dag. Ble så mørkt ute i går. Men det så jo ikke akkurat ut som det var lett å komme til reima. Veldig trangt nedi der... Mulig det blir lettere å komme til om jeg tar ut luftfilterboksen? Oljen sjekket jeg selvfølgelig med en gang og det så bra ut :?

Skrevet

Vet ikke om det er noe bensinstasjoner har på lager, men ville ikke bare kjøpt noe som hadde samme lengde, bare kjøp orginalt eller uorginalt fra mekonomen eller noe, koster deg ikke mer enn 1 hundrelapp per reim, og da er det laget til din bil..

Skrevet

Var ute og kikket litt nå. Olja lekker jo rett igjennom. Rinner ned på dekselet under motoren og så ned på gata i venstre bakkant av det dekselet. litt bak og innenfor venstre forhjul om dere skjønner.. Er det pumpa som er klar da? Eller er det kanskje en slange eller noe siden jeg ikke ser noen lekkasje oppe ved pumpa? Skal prøve å kikke under bilen siden...

Sitter jo og kikker litt på de dele-tegningene hos GS og tenker kanskje det kan være den slangen som går inn på venstre siden av tannstangen?

Skrevet

har nå funnet ut at det lekker fra pumpa. Reimhjulet på pumpa har forskjøvet seg et par cm ut og reimen lå oppå kanten av hjulet. Det lekker ifra akslingen ut fra pumpa. Selv om jeg skubbet inn hjulet og la reimen på plass så lekker det..... Er pumpa tatt kveld eller er det mulig å bytte en simmering eller noe som tetter rundt akslingen der? Ny pumpe koster jo 5 sauer hos GS ;(

Skrevet

Ja, det høres jo igrunn ut som det er det som er skjedd?.. Er dette pga. hard belastning eller er det rett og slett slitasje? For det skjedde under brå sving.. bilen har rullet 106000 km ca.

har bestilt ny pumpe fra GS nå. Er på vei i posten. Så det blir vel montering på fredag...

Hvilke olje bør jeg bruke?

Har en type kjøpt hos Hydro/Texaco. ATF. Er den dugandes?

Skrevet

Det var pumpen ja... Synd, men men, du fant nå ut av det.

Husk å lufte systemet etter skifte av pumpe og servolje.

Etter alt er skrudd sammen og oljen er skiftet, svinger du frem og tilbake til du får fullt rattutslag et par ganger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...