Johnny Bravo Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Fikk montert nylakkerte felger i dag og noen minutter etterpå så ble det tull med servoen! Typisk Bilen er tung på rattet og det kviner en del fra ei reim! What to do? Er det reima som er klar bare, og er den vanskelig og bytte? Hvilken reim trenger jeg?
Rayb Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Går ut i fra at det er større felger du har fått på... Det første du gjør er å skjekke nivået på servo oljen. Dette skal sjekkes etter en kjøretur, og med motoren i gang. Men reimen kan være slitt, lett å skifte! Sjekk om det er sprekker i den, slitt osv. Er du uheldig er det servo pumpen som er ødelagt...
Lars89 Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Høres ut som servoreima er ferdig. Er ikke vanskelig å bytte. Bare bytt begge reimene mens u er i gang.
Johnny Bravo Skrevet Mai 17, 2008 Forfatter Skrevet Mai 17, 2008 Skal se etter i dag. Ble så mørkt ute i går. Men det så jo ikke akkurat ut som det var lett å komme til reima. Veldig trangt nedi der... Mulig det blir lettere å komme til om jeg tar ut luftfilterboksen? Oljen sjekket jeg selvfølgelig med en gang og det så bra ut
Johnny Bravo Skrevet Mai 17, 2008 Forfatter Skrevet Mai 17, 2008 Okay! Er det noe slags spesialreim eller er det vanlig hyllevare hos bensinstasjonene bare lengden er rett?
bjaa Skrevet Mai 17, 2008 Skrevet Mai 17, 2008 Vet ikke om det er noe bensinstasjoner har på lager, men ville ikke bare kjøpt noe som hadde samme lengde, bare kjøp orginalt eller uorginalt fra mekonomen eller noe, koster deg ikke mer enn 1 hundrelapp per reim, og da er det laget til din bil..
Johnny Bravo Skrevet Mai 17, 2008 Forfatter Skrevet Mai 17, 2008 Skjønner.. Er bare det at jeg skulle ha fått ordnet det i dag og i dag er det ikke mulig å få tak i orginale deler edit: ser på GS ( http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... oWebRef=&/ ) Dette er den eneste reima jeg finner og der står det jo viftereim. Er det bare viftereima som går om servo'n da eller? Noen som pratet om to reimer her også? Linken virket ikke. Delernr.: 11281706545
Johnny Bravo Skrevet Mai 17, 2008 Forfatter Skrevet Mai 17, 2008 Var ute og kikket litt nå. Olja lekker jo rett igjennom. Rinner ned på dekselet under motoren og så ned på gata i venstre bakkant av det dekselet. litt bak og innenfor venstre forhjul om dere skjønner.. Er det pumpa som er klar da? Eller er det kanskje en slange eller noe siden jeg ikke ser noen lekkasje oppe ved pumpa? Skal prøve å kikke under bilen siden... Sitter jo og kikker litt på de dele-tegningene hos GS og tenker kanskje det kan være den slangen som går inn på venstre siden av tannstangen?
Johnny Bravo Skrevet Mai 17, 2008 Forfatter Skrevet Mai 17, 2008 har nå funnet ut at det lekker fra pumpa. Reimhjulet på pumpa har forskjøvet seg et par cm ut og reimen lå oppå kanten av hjulet. Det lekker ifra akslingen ut fra pumpa. Selv om jeg skubbet inn hjulet og la reimen på plass så lekker det..... Er pumpa tatt kveld eller er det mulig å bytte en simmering eller noe som tetter rundt akslingen der? Ny pumpe koster jo 5 sauer hos GS ;(
Johnny Bravo Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Skrevet Mai 18, 2008 Da får jeg vel nesten bare bestille meg ny pumpe fra GS. Kjedelig om det skulle vise seg at den gamle kan repareres, men... Skrik ut om noen har noe info!
Bonden Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Det er ikke uvanlig at pumpeakselen knekker har byttet flere pumper pga dette.
Johnny Bravo Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Skrevet Mai 20, 2008 Ja, det høres jo igrunn ut som det er det som er skjedd?.. Er dette pga. hard belastning eller er det rett og slett slitasje? For det skjedde under brå sving.. bilen har rullet 106000 km ca. har bestilt ny pumpe fra GS nå. Er på vei i posten. Så det blir vel montering på fredag... Hvilke olje bør jeg bruke? Har en type kjøpt hos Hydro/Texaco. ATF. Er den dugandes?
Rayb Skrevet Mai 21, 2008 Skrevet Mai 21, 2008 Det var pumpen ja... Synd, men men, du fant nå ut av det. Husk å lufte systemet etter skifte av pumpe og servolje. Etter alt er skrudd sammen og oljen er skiftet, svinger du frem og tilbake til du får fullt rattutslag et par ganger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå