tigern1984 Skrevet Mai 18, 2008 Share Skrevet Mai 18, 2008 Har kjøpt en midlertidig løsning til bilen. Sånn derre aktiv sub fra netthandelen. Hvis noen skal kritisere, så kan de drite i det, da jeg er fullstendig klar over hva jeg har brukt penger på. Det jeg trenger å vite er hvordan jeg skal koble denne. Jeg skal lage en patent baki som gjør at den er lett å fjerne, men jeg må vite hvordan dritten skal kobles, da jeg aldri har koblet anlegg før. Takk for alle fornuftige svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigern1984 Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2008 Jeg bumper denne med en ny vri på spørsmålet. Jeg har lest litt diverse DIY's, men jeg lurer på hvor jeg finner høyttaler ledningene i en Touring, har lett litt, men har ikke funnet dette nevnt noen plass. Strømkabel og ground og sånn er ikke noe problem, men det var de signalene da? Skal jeg koble innpå begge høyttaler ledingene? Skal høyttaler ledningen kobles 'via' sub'en eller er den en 'gren' på høyttaler ledningen? Er fullstendig grønn, så all hjelp er god hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mai 25, 2008 Share Skrevet Mai 25, 2008 Søk på aktiv sub på www.autopower.se forum så finner du svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigern1984 Skrevet Juni 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2008 Den linken var ikke mye hjelp i. Det var mange poster som inneholdt ordene "aktiv sub" samme som på dette forumet. Nå er sub'en ankommet, så jeg håper noen kan gi utfyllende svar, sånn at jeg slipper å eksperimentere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 10, 2008 Share Skrevet Juni 10, 2008 Kablene går over hjulbuene bak. Så ta ut baksetet. Dvs sidene på ryggen. For å komme til disse må du nappe ut bunnen på setet først. Høytaler kablene er dem som er tvinnet om hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet Juni 10, 2008 Share Skrevet Juni 10, 2008 Kablene går over hjulbuene bak. Så ta ut baksetet. Dvs sidene på ryggen. For å komme til disse må du nappe ut bunnen på setet først. Høytaler kablene er dem som er tvinnet om hverandre. Ja på sedan går høytalerledningene der, men med Touring vet jeg ikke om det er likt... Jeg har akkurat kjøpt meg anlegg selv(var ikke aktiv sub da), men i allefall, jeg har ALDRI kobla anlegg før, men sto godt forklart i bruksanvisningene hvordan det skulle kobles så det var ikke noe problem. Lykke Til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 10, 2008 Share Skrevet Juni 10, 2008 Tviler på at dem går noe annet sted. Om du ikke skulle finne dem kan du jo trekke fra høytalerene i taket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigern1984 Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2008 Jeg har tenkt på å hente signal fra høyttalerene i taket, men det jeg lurer på er hvordan jeg skal få disse signalene inn på suben. altså koble lyd på greiene...Jeg fikk med en kabel som det står R+, R-, G, L- L+ på. denne kobles på suben, men det er altså hvordan jeg kobler denne kabelen på resten. Står at den skal kobles på Hi output på Audio device/ CD player. Noen som har peil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigern1984 Skrevet Juni 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2008 Vel, en oppdatering, men trenger enda litt hjelp. Har lagt strømkabel, ground, og signalkabel. Fått grønt lys på suben, så den har strøm i allefell. Jeg festet suben med borrelåsbiter som jeg kjøpte på clas ohlsson. en i hvert hjørne, og så stiftet jeg de fast, sånn at de ikke skulle løsne. Virker som det funker fint. Den flytter seg ikke under kjøring i allefall. Men så til problemene. Jeg tror jeg har funnet høyttalerkablene, svart med brun, og svart med hvit tvinnet sammen. Disse ligger på venstre side sett bakfra. Jeg vet desverre ikke om dette er riktig, for jeg aner ikke hva som skal kobles hvor på hi input kabelen som følgte meg forsterkeren. Den nevnte jeg i forrige post. Den har fem kabler som er koblet til en plugg som går inn i forsterkeren. hva skal hvor på denne? Må jeg ha ut cd-spilleren for å finne ut hva som skal hvor? Alle hint og tips mottas med stor takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E46 320 stv Skrevet Juni 26, 2008 Share Skrevet Juni 26, 2008 om du har tid å vente til onsdag i neste uke skal jeg sjekke når jeg kommer hjem fra sjøen. Jeg har aktiv sub i min 04 touring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW89 Skrevet Juni 26, 2008 Share Skrevet Juni 26, 2008 R+ =rigth pluss alså kabel med merke på av de to R- = rigth minus som vil vere den som er umerket av disse du kablene samme vil det da vere med L+ og L- alså left + merket kabel og L- ikke merket kabel. av disse to som er tvinnet sammen. og G er jord så den skal bare tas sammen med jorden i bilen et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigern1984 Skrevet Juni 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2008 Hmm. Jeg vet ikke om det er høyttaler kablene jeg har koblet meg på jeg..begge de to tvinnede, alså fire tilsammen er koblet sammen i noen gule "kondomer" i mangel på et bedre ord. med to ledninger som kommer ut derfa, som jeg har koblet meg på. Noen tips om hvor høyttalerledningene ligger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigern1984 Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2008 Fikk det til. Fant litt info andre plasser og brukte litt av det som ble sagt her. Skal lage en DIY med bilder når jeg får tid og anledning. Takk for hjelpen folkens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå