Potetb Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Jeg har byttet speedometer på min 318i 92mod. Dette førte til at kmstanden nå er feil. Har søkt mye i forumet for å finne ut hvordan man skal få tilbakestilt denne til rett km stand. Har prøvd trikset med å holde inn resetknappen før jeg vrir om nøkkelen, men jeg kommet ikke lenger enn til test 6 og at nålene går "opp og ned". Hvordan kommer jeg meg videre til de andre testene... Ser mange skriver at det kommer opp "test 01" i displayet. Dette skjer ikke til meg... Noen som kan hjelpe??
-Roger- Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Er du sikker på du kan gjøre det uten å koble til pc? Det har jeg aldri hørt hvertfall...
skillbill Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Har aldri hørt om "manuell" tilbakestilling uten utstyr jeg heller;) men skal ikke si at dette er sikkert da;D
vetu03 Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Aldri hørt om "manuell" tilbakestilling jeg heller, men er ikke bombesikker da..
maurtin Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 nei er ganske så brennsikker at du ikke får justert KM-stand uten å koble til utstyr. Men du kan sikkert få stemplet dette inn i servicehefte så neste kjøper ikke er så skeptsik..
jensemann23 Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 får ikke opp de andre testene jeg heller, 318 91 modell
Potetb Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Skrevet Mai 18, 2008 Jo, det skal vist gå an. Den er jo en km stand som er lagret i minnet på bilen og en annen som er lagret på det brukte speedometeret jeg kjøpte. Dette er klippet fra et tidligere innlegg: "09 Distance - used to compare odometer mileage in the EPROM vs. the coding plug. If the two values don't agree (for example, if one of these elements was replaced), the manipulation dot will illuminate. This function will synchronize the two readings to the highest value. Press and hold the reset button for 4 seconds, and the lower mileage reading will be overwritten by the higher, and the manipulation dot is cancelled. " Problemet mitt er at jeg ikke kommer meg til 09... Kommer kun til 06 eller 07!
BMWBenny Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Aldri hørt om noen annen måte å justere km-stand en å bruke utstyr du kobler til. Og grunnen til at du bare kommer til test 06, er fordi bilen din er for gammal. Resten av test mulighetene kom seinere. Var 97 tror jeg.
Loffen Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Husk på at dersom du setter i et speedometer med høyere km-stand enn den aktuelle, vil hjernen korrigere seg til km-stand fra speedometeret (siden den er høyere enn den lagret i minnet)...
-Roger- Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Jo, det skal vist gå an. Den er jo en km stand som er lagret i minnet på bilen og en annen som er lagret på det brukte speedometeret jeg kjøpte. Dette er klippet fra et tidligere innlegg: "09 Distance - used to compare odometer mileage in the EPROM vs. the coding plug. If the two values don't agree (for example, if one of these elements was replaced), the manipulation dot will illuminate. This function will synchronize the two readings to the highest value. Press and hold the reset button for 4 seconds, and the lower mileage reading will be overwritten by the higher, and the manipulation dot is cancelled. " Problemet mitt er at jeg ikke kommer meg til 09... Kommer kun til 06 eller 07! Dette er jo gladmelding for e36 eiere... Da kan jo alle finne ut om bilen har riktig kmstand på seg!
Bonden Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Har du mulighet til å flytte over kodestikker ? ,er den løs (til å ta ut )på begge instrumentene.
Potetb Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Skrevet Mai 20, 2008 Takker for alle svar! Tror ikke det går an å operere instrumentpanelet med hell dessverre... Var det jeg fryktet at det kun gikk an på de nyeste E36...DOH!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå