faltro Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Hei. Trenger noen gode råd her. På min E39 steg teperaturen på rødt igjen i dag. Jeg hadde samme problemet for ca 2 mnd. siden og da fikk jeg byttet vannpumpen og termosteten. Etter dette virket alt bra,inntil i dag. Det kommer masse varme av apperatet, og ser ikke ut til at det er vann i oljen. Sist gang kunne bilen være fin i ca 1 uke og så pluttselig "dumme"seg gjen. Mekanikeren min har desverre ferie, og sette bilen inn på Jeger har jeg ikke råd til nå. Kan dette være luft i systemet ??
Jokkis Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Er vel sånn slurevifte på den motoren og. Da kan det være den viskositets greia i midten av vifta.
faltro Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Skrevet Mai 18, 2008 Var nå ute i bilen, og ser at det nesten ikke var kjølevæske på bilen. Etterfylte nesten 1 liter. peilet oljen og så på oljelokket og her var alt fint. Kan dette være grunnet til at temperaturen steg så mye ??
jolly Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Ja helt klart at en liter kjøleveske for liter kan kan forårsake høy temp. Men jeg ville nok ha undersøkt hvor kjølevesken tar veien hvis det var riktig nivå forrige gang du sjekket. At det forsvinner kjøleveske er ikke et bra tegn... Ser oljen din ok ut ? Den er ikke hvit gørrete ?
BMWBenny Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 Mye mulig at lite kjøleveske fikk den til å koke. Du har helt sikkert hatt en lekasje etter bytte. Sjekk at termostathuset og vannpumpa ikke lekker, og gå over slangene du hadde av da du bytta. Helt sikkert der lekasjen ligger:)
Vegar br. Skrevet Mai 18, 2008 Skrevet Mai 18, 2008 sjekk etter lekasjer --> etterfylll og luft systemet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå