BreitBau Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Var ikke klar over at det var en egen forskrift om dette, men de kan uansett ta deg med hjemmel i veitrafikkloven. Skal de absolutt ta deg, og ikke har noe annet bruker de denne Men slik det desverre er kan man tolke disse lovene alle veier. Står man på en stor parkeringsplass midt på natten og det står en person i hvert hjørne og passer på at det ikke kommer noen folk ut på plassen, kan man da si at den kunne ha "ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått"? Bare stress uansett hehe Ja herregud.. Er så teit att... Blir helt feil for meg når de kan utvise skjønn på dette, men er du siker på at sjansen for å forvolde skaden var liten, så kjør det te retten.. Om ikke annet skal det virke formildende.. Har en case om det der gående her oppi nå.. Uten å nevne navn på klubb har vi en av de store landsorganisasjonene som skal ha treff her oppe på Gol siste helga i mai.. I fjor hadde disse "børneshow" på ett industrimoråde nede ved Bohus her.. Plassen er stor og fin, og det var greit ordnet til med avsperring o.l.I forbindelse med vårmøsntringa til ØHGK som jeg er leder av, ønsket vi å arrangere noe av det samme, og fikk da til svar av eier av plassen at det var sjefen på Bohus som tok slike avgjørelser. Ringte da ned til sjefen ved Bohus og fikk vite om at denne organisasjonen kun hadde søkt om "bilutstilling med tilhørende FERDIGHETSkjøring".. IKKE "Børneshow".. De var heller ikke særlig begeistret for at dette skulle gjenta seg, og valgte med bakgrunn i dette å gi oss avslag i vår søknad om å få arrangere tilsvarende.. På Forhånd hadde JEG snakket me Lensmann Bent Øye, og han sa at det var store sjanser for å kunne gi tillatelse til slike arrangement, om vi fikset tillatelse fra grunneier. Han krevde dog at det skulle foregår "på ett industriområde, for der skulle folk være vant til at det ble støy uansett".. Så her er saken, at en av de største landsorganisasjonene for ett bilmerke i Norge, arrangerer noe de selv kamuflerer som "ferdighetskjøring", men som helt klart går ut på å lage mest show... Dette er ULOVLIG aktivitet UTEN godkjennelse fra politiet.. Det spiller ingen rolle i Norge om man har tillatelse fra grunneier om man ikke har det fra politiet når slik aktivitet skal utføres.. Desverre har denne useriøse organisasjonen arrangert slike aktiviteter på sitt LANDStreff, noe som i værste fall kan føre til tap0 av førerretten til mange av deres medlemmer, rett og slett fordi de absolutt IKKE har tillatelse til å arrangere slike aktiviteter.. Veldig spesielt at de allikvel går ut med dette UTEN å egentlig informere sine medlemmer om manglende klarering, og hva de risikerer.. Jeg ser også at de har tenkt å arrangere noe av det samme i år, men da på plassen ved Vianor.. Hvordan de har fått lov til det, kan jeg bare spekulere i, for sjefen ved Vianor, som forvalter plassen for grunneier, har IKKE gitt tillatelse til at slike aktiviteter utføres på deres eiendom.. Jeg kan ikke annet enn å riste oppgitt på hue, og håpe at politet griper inn, for som jeg har sagt til lensmannen, så forventer jeg at det ikke kan være en "lettere å få tilgivelse enn tillatelse" kultur inad i dalen. Det blir ihvertfall ikke utvist slike holdninger ovenfor MINE medlemmer.. Da skjønner jeg ikke hvorfor en landsorganisasjon kan dra oppover 100 biler og 200 medlemmer, for å deretter at alt skal gå i "glømmeboka" På forumet deres står det kommentarer som "da blir det børneshow i år også, højdare i fjor osv".. En av sjefene for klubben svarer "IKKE børning, ferdighetskjrøing, men at noen velger å utvise mindre ferdigheter om mere show, får være opp til den enkelte".. Likevel..Det går klart frem at det absolutt ikke er ferdighetskjøring de legger opp til.. Spesielt med tanke på at de i år har en liten rett strekke for så å kaste seg inn i en liten sving mot høyre.. Åssen du skal få DET til å være ferdighetskjøring vet ikke jeg.. Men om de er så dårlige til å svinge at de må trene på det under "ferdighetskjøring" så bør kanskje alle med i den klubben bli fratatt lappen likevel... Håper de ansvarlige i denne organisasjonen leser dette, eller eventuelt at medlemmer i denne organisasjonen tipser om mitt innlegg, og eventuelt kan de hilse å si at vi i Øvre Hallingdal Gatebilklubb IKKE aksepterer at slike ting blir arrangert på "vårt område" uten at slike ting godkjennes og kan forsvares.. For EN ting er sikkert.. Da røyken har lagt seg, og hverdagen igjen er tilbake, må dere ikke tro ETT SEKUND på at vi får lov til å arrangere dette lovlig.. Og da skal det HVERTFALL ikke gå i glemmeboka om dere arrangerer det ulovlig.. Jeg lover dere at det blir etterspill om dette gjenomføres uten lov, og det er lov å tenke litt lengre enn sin egen snute.. Når alt kommer til alt er det uansett VI som får skylda for det.. For ALLE stripene dere legger igjen i sentrum..
Ad|oS Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Skrevet Mai 19, 2008 Sitter å leser på det forumet du refererer til, og er jo egentlig ikke tvil om hva som er planen hehe "Fint om dere kan få til en løsning som innbyr til noe annet enn stillestående med en fot på hver pedal. Håper det blir litt bedre plass enn i fjor da. Var litt trangt og svært liten sikkerhetsmargin mot publikum." Men skjønner ikke hvordan de som lar dem få plass til å stå på lar dem ha "ferdighetskjøring" også der. Har de en avtale om vising av bil der og ikke om kjøring er det jo kontraktsbrudd, så kan ta dem på det
BreitBau Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Ja Syns det er merkelig at de innbyr til det her, mend de i toppen ikke sier ett kvekk om realiteten.. Hva om BMWCCN Bryter seg inn på Rudskogen og har banekjøring uten å si til medlemmene sine at de har btutt seg inn? Btw: Vil anslå Bohus plassen til å være ca 2000 kvm.. Vil anslå plassen de har nå til ca 15 m bred og 60 m lang rundt ett hjørne (altså i L form).. På ene siden er det jo betongveggen.. På andre siden vil du på største delen av plassen finne en skråning på 15 meter ned ti riksveien.. Og denne skråningen, la oss bare si at den har en helningsgrad på ca 70%, om du sier det slik at 90% er rett ned, og 0% er rett frem..
Ad|oS Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Skrevet Mai 19, 2008 Høres veldig trygt ut ja. Og publikum står ut mot riksveien? Men dersom du vil være riktig ond kan du alliere deg med han som forvalter plassen ved Vianor og få ham til å kontakte politiet om det. Dette må jo regnes som privat grunn, og da har jo han full rett til å vise vekk uvedkomne. I tillegg må han jo kunne tilkalle politiet hvis folk handler uaktsomt i hans øyne. Burde hvertfall...
Andreas1 Skrevet Mai 19, 2008 Skrevet Mai 19, 2008 Begynner å bli litt for lenge mellom hver gang man ser en vingebil Nice.
Der Barockengel Skrevet Mai 22, 2008 Skrevet Mai 22, 2008 "Beholder lappen etter burning Arild Reiakvam sto i fare for å miste førerkortet i minst tre måneder. Nå har politiet tenkt seg om" Les mer på: http://www.bt.no/bergenpuls/article567921.ece Politiet sier: " Burningen var ikke farlig nok. Han måtte for eksempel ha mistet kontrollen over bilen. Det måtte ha vært en konkret faresituasjon. I dette tilfellet var det ikke så stor fare for skade på verken folk eller bil"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå