Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sånn pulveraparat til å sette under setet men vil gjerne ha dette i skum!

http://www.tryggogsikker.no/html/433.html

hadde ikke denne vært ulovlig plutselig så hadde jeg festet en sånn under setet med borrelås eller noe

Ved raskt å kjøle ned den brennende gjenstanden, vil ikke Pyrocom Slokkeskum gi nevneverdige følgeskader på PC, bilmotorer eller annet teknisk utstyr.

Uansett når jeg googler så ser det ut som et såkalt BC-klassifisert pulverapparat er det som er best på oljer, bensin og elektrisk. altså motorbrann.

Det irriterende med pulver er jo oppryddingen.

Skrevet

Skum er absolutt å anbefale ihvertfall dersom det skulle dreie seg om en motorbrann.

Ta en titt på biltema eller clas, sikkert på at du finner et rimelig. Når det gjelder plassering så finnes det sikkert mange smarte løsninger med nett osv.

Skrevet

noen som har erfaring med CO2 slukker da?

Co2 vil jo ikke gi noen andre skader, men jeg ser priser opp mot 2k :shock:

Skrevet

Sånn rent brannteknisk:

CO2 gir ingen kjølende effekt, men den fortrenger oksygenet så brannen slukkes. Ved en motorbrann er det stor mulighet for at brannstedet vil være så varmt at det blusser opp igjen straks CO2n har "rent vekk" gjennom motoren.

MEN, et pulverapparat som er ganske standard på biler sliter jo med akkurat det samme grunnet liten kapasistet (på begge). Og er det en stor brann er det jo ikke stort du får gjort uten store mengder slokkemidler uansett. Men det hjelper fælt på forsikringen at du har prøvd å gjøre noe framfor ingenting...

CO2 apparat er endel dyrere ja,

http://www.tryggogsikker.no/html/94.html

Per

Skrevet

På en bil som er påkostet skikkelig ville jeg ikke tvilt et sekund på å investere skikkelige apparat(/er) til.

Et lite C02 i kupeen og et stort 5kg pulver i bagasjen. Effektivt og billig hvis uhellet først skal være ute. Ingenting er verre enn å bare stå der maktesløs..

Skrevet
På en bil som er påkostet skikkelig ville jeg ikke tvilt et sekund på å investere skikkelige apparat(/er) til.

Et lite C02 i kupeen og et stort 5kg pulver i bagasjen. Effektivt og billig hvis uhellet først skal være ute. Ingenting er verre enn å bare stå der maktesløs..

Bra plan der syns jeg. Et lett CO2 apparat ved små branner, lav terskel for å bruke det siden du ikke ødelegger noenting samt et stort et hvis det ikke holder og du mister kontrollen og trenger noe tyngre. Alle branner begynner som små branner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...