Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et skudd i det blinde, men prøver allikevel.

Fikk konstantert idag at girkassen er gått på bimmeren.

Noen som er en STRØKEN kasse til 850? må være 850 da den ikke passer fra andre f.eks 750.

Skrik ut om du vet om noen

Skrevet

Hei. Er i Österrike nä, og har kontakt med en som har solgt deler fra en 850. Kan spörre ham. Sä kassen er forskjellig fra 750?Heter den ikke 4HP24? Er kassen lik pä alle 24 ventilers motorene til 850i?

Jeg har i alle fall gode kontakter. Men kommer först hjem igjen til Norge 10 juni.

Eirik.

Skrevet

Jaok, er det noen som helst form for garanti? den må da iallefall være i tipp topp stand da det er EKSTREMT dyrt bare for inn og ut montering. hehe

Nei det er visst forskjeller med festing og sånt på de.

90-7.92ca skulle det visst passe. skal skaffe delenummeret.

Hør med de da, og en ca pris? :)

Takker for svar!

Skrevet

hehe, sorry OT men eg sitter faktisk å krysser fingrene for deg at du skal få deg kasse snart. Synes synd på deg som nettopp har kjøpt den rå bilen og ikkje kan kjøre den....

Skrevet

Hei. Snakket med selgeren av denne kassen. Han har selv hatt 850i, og tror ikke at girkassen fra denne 750 89 mod passer. Men hvis den har likt typeskilt skulle det gä i orden. Girkassen har 8 pins kontakt. Er kjört 167.240 km og skal väre i topp stand. Den ser jo veldig bra ut. Han har selv kjört bilen kassen stammer fra, og sa at den skifter veldig mykt og fint.

Prisen vil ligge pä ca 8.000 kr

Det hadde värt en stor fordel om du kunne ha skrevet ned nummerne pä skiltet til girkassen fra din bil. Da er det mye lettere ä fä tak i rett kasse til deg.

Eirik.

Skrevet

Ja se der ja, ifølge det jeg har hørt vil det ikke passe fra 750 nei. Men skal ta og dobbeltskjekke nummeret jeg, høre om jeg kan få det etterpå.! Tusen takk for innsatsen her!

Takk for hyggelig tilbakemelding Astri!

Skrevet

Har fått delenummer fra bmw iallefall, det er:

24001218675

Sier meg egentlig ingen ting, hehe. Skal prøve og type det fra min egen kasse.

Mvh

Jesper Arntzen

Skrevet

Hentet deler i dag der 750 kassen stär. Var overrasket hvor liten kassen er. Den er jo ikke större enn en 320-328 5HP18 kasse. Kassen fra min 740 er mye större og veier sikkert 20 kg mer. Din kasse har jo bare 4 gir, men likevel. Ikke noe rart at de gär i stykker när de er sä smä, tenkte jeg.

Ville undersökt om det finnes kraftigere utgaver som passer til din motor, og heller tilpasse den. Kanskje fra E38 750? Undersök blant ombyggere om det lar seg gjöre. Jeg kan spörre en kar jeg har handlet av för om dette. Han er godt informert om spesielle ombyggingsprosjekter. Eventuelt en ombygging til man. kasse.

Skal fortsatt holde öynene äpne.

Eirik.

Skrevet

Eirik, hmm, når jeg skjekket syntes jeg den var enorm. Hehe.

Skiltet på min kasse er uleselig desverre. Må ha kasse fra en 89-91 mod 850. passer visst ikke fra noen andre.

Om du kunne hørt om noen vet om ombygging hadde jo det var helt topp det! e38 kasse er det jo da tiptronic som vil si total ombyggelse, hehe.

Astri: tusen takk! den har jeg ikke sett. Ble litt skeptisk til at det er 850 da det er en 88 mod og 850 ikke kom før i 89 men skal undersøke det! takk skal du ha :)

Skrevet

tittet nøyere på motoren. Den må være fra en 750 88mod. Jeg har oljepåfylling forann. Denne har bak. Og den er rimelig ulik når jeg ser nøye. det var noe dritt :/

Skrevet

Du forsøker å få ny kasse ja :)

Jeg fikk iallefall beskjed om at en overhaling av min ble 25-30.000kr.

da ble det lagt til noen ekstra clutch plater bl.a som forsterkning.

Jeg har startet en tråd på e31 forumet der jeg spør etter verksteder som utfører manuell kovertering.

mener jeg fant et verksted som gjorde dette i tyskland på nettet engang, men finner det ikke igjen.

Uansett så kanskje jeg kan få gjort dette i utlandet for litt mer penger.

ligger en manuell kasse til salgs på e31 forumet, fabrikksny til 23.000kr.

står den er til 840/540, men den skal passe.

Skrevet
tittet nøyere på motoren. Den må være fra en 750 88mod. Jeg har oljepåfylling forann. Denne har bak. Og den er rimelig ulik når jeg ser nøye. det var noe dritt :/

Så surt da... Jaja, lykke til videre i jakten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...