Eirik Viste Skrevet Mai 23, 2008 Skrevet Mai 23, 2008 Hvis manuell kasse fra 740/540 passer, sä har jeg en 5 trinns kasse fra 740 E38 pä lager. Tenkte ä bruke den pä en E34 ombygging senere, men hvis den passer pä V12 motoren kan du fä kjöpe den. Det skal vel ikke väre sä vanskelig med ombygging til manuell. Du mä fä tak i svinghjul og clutsch. Pedalsett og giroverföring til manuell. Clutchsylinder/hjelpesylinder og beholder til bremseväsken. Sä mä kanskje mellomakslingen spesialtilpasses. Men det er det jo firmaer som gjör. Det er vel likevel bare den fremre delen som du mä bytte. Kanskje en del fra 5 eller 740 passer. Sä mä den avbalanseres. Det vil ikke pä langt när bli sä dyrt som ä overhale kassen. Sä fär du en sprekere bil etterpä. Mange dyktige mekanikere burde fikse den jobben uten for mange problemer. Eirik.
Jesse Skrevet Mai 23, 2008 Forfatter Skrevet Mai 23, 2008 Ja det beste hadde jo vært og fått manuell. Hehe. Men klarer du og skaffe meg alt jeg trenger da? =) som et slaks kit Ellers så tar jeg inn en bil. Vært i kontakt med flere nå. Får en 850 som går til rundt til 30 ink moms ferdig til landet. da har jeg mange andre deler også! hmm Har mange muligheter. spørs hvilke av de som jeg skal velge.
Eirik Viste Skrevet Mai 23, 2008 Skrevet Mai 23, 2008 Hallo igjen. Pedalsett passer sikkert fra flere biler. Har fra E34 M5. Mellomaksling kan jeg ogsä skaffe som du mä fä tilpasset. Er du heldig sä passer kanskje en 540. Hvor lang er din 850? Det er jo litt ä strekke eller presse i sammen pä i lengden. Giroverföring passer sikkert ogsä fra flere biler. Noen ting fär du sikkert tak i der du bor. Jeg er tvilsom til kvaliteten til en 850 som kommer inn til Norge for den prisen du nevner. Han som hadde 750 kassen hadde för hatt en 850. Der var ogsä aut.kassen gätt i stykker. Trodde at bra eksemplarer av 850 sjelden gär for under 8.000 Euro. Du risikerer kanskje ä ende opp som det Öystein Sunde synger om pä "Kjekt ä ha". Du fär dobbelt opp av hva som er bra og därlig med din bil. Men for all del. Du kan väre heldig. Og det er nok ikke dumt ä ha et lite lager av deler til en sä sjelden bil. Eirik.
Jesse Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Skrevet Mai 24, 2008 Waldez: takk, de hadde jo endel også! Skal undersøke der. Eirik Viste, vet du om noen som kan ta på seg en sånn jobb? helst i nærheten av østfold/oslo område? Ja et godt eksemplar vil nok koste bortimot det, men iallefall på mobile får man greie til 4000-4500 euro. Trenger ikke en strøken en. Spørs jo selvfølgelig på manglene på bilene. Takker for svar Mvh Jesper Arntzen
team bmw Skrevet April 25, 2009 Skrevet April 25, 2009 Mulig jeg kan ha noe som passer.har sendt deg en pm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå