Gå til innhold

Heineoen's BMW E46 Sedan 2001 M-Sport Cosmosschwarz M43TUB19


 Share

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Her kommer en liten tråd over den nye bilen min! :D

BMW 316i 1.9l E46 M-Sport

Modell: 2001

Farge: Cosmosschwarz

Km: 75.000Km

Spec:

- Orginalt senka

- M-Tech 1 Sports pakke

- Sportsunderstell (15mm senk)

- Sportstoler (Recaro)

- Sportsratt

- Klimatronic (Fullt automatisk klima)

- Xenon

- DSC

- Alkantara skinn

- Midtarmlene foran

- Blackcube lister

- Lyktespylere

- 17" Bmw M-Sport 8,5" (sommer)

- 16" BBS RK (vinter)

- Lett tonede ruter

- Lakkerte dørhåndtak

- Boch projektor lykter

- Alarm

- Board computer

- Sort individual takstoff

- Gloss shadowline

- Fj. vinduer

Mod:

- K&N Inntake Kit 57i

- Ryggealarm

- Angeleyes Xenon 7000K

- Eu skilt

- Bakrute gardin

- Gps TomTom Go930 Traffic

- Whistler XTR260

- Røde interiør lys

- Chrome Blinklyspærer rundbaut

- Sota front blinklys

- Sota side blinklys

- Stabstag front

- 4 Strober

- Duro DP-8000 225/45/R17 (sommer)

- Gule kalippere

- Ekte carbon emblemer (panser, bagasjelokk, felger)

- Chrom instrumentringer

- Kopp og myntholder

- Defa WarmUp Termini m/ Smart Start

- Skvettlapper foran

- Xenon grøftelys 8000K HB4

- Nokian HQPL 5 205/55/R16 (vinter)

- Xenon nærlys 6000K D2S

- Facelift LED Baklykter

- Osram Night Breaker H7 Fjernlys

- Effektanlegg

- Carbon emblem panser/bagasjelokk

- Carbon rattemblem

- Carbon felgemblem sommer

- LED skiltlyspærer

- Sote baklykter

- Mtech 1 luftkanal frontfanger

- Brembo skiver + klosser foran 115.000km

- 5mm spacere bak

Planer:

- Vindavisere

- Frontrute senker

- Nye BBS kopper (vinter)

- Nye strobelys

- Ratt deksel

- Pulstar plugger

- Ny bakfanger

- Sote ruter

- Mtech 1 Rieger leppe

- Bakrute spoiler

Lyd:

- Spiller: Pioneer Mosfet 6900IB-EU 07'

- Foran: Bmw orginal + tweeter

- Bak: Focal Polyglass 165A1

- Forsterker: Cadence FXA-5100 07'

- Bass: 2 x 10" Zachry BX-S10

- Kondensator: Dynabel BI7378 1.5f

Da jeg kjøpte bilen:

uu6i2fk63i57awuvb0lf.jpg

o7s8ia372eju5rlq3l3x.jpg

Nå: (26.07.09)

qottj3hljyz0ff9zfsz8.jpg

ox9aeaq2nin39toeroji.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Aj aj aj aj aj aj!!!!!!!!!

Hvis du har en M43B19-motor (noe du trolig har), så vil du måtte kjøpe ny luftmengemåler ca to-tre ganger i året hvis du monterer på åpent filter!

Dette kan jeg GARANTERE deg!

Over til noe mer positivt:

Fin fin bil! (har jo trossalt en lik en ;))

Få på noen senkefjærer (Cobra til 1500,-. 40/30mm) og større felger, så blir denne bra! Samt mer plastikk, selvsagt ;) 17" kan du bruke som vinterdekk :) Skal selv ha det på min.

Har både 19" på veg heim, samt fult M-tech II kit liggende hjemme som skal monteres. ++++ en del mer.

Du kan følge tråden her, hvis du er interessert ;)

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=59688&highlight=

Et nytt LMM koster ca 3-4000,-. Du kan også glemme å få noe igjen på garanti fordi dem ryker i hytt og pine, for så fort du har montert på åpent filter, så er det adjø med garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChrZZ:

Har M43B19-motor'en vett:)

Jamfør denne tråd anngående K&N Kit ;)

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=79119&highlight=

Undersøkt en del og går bra så lenge filteret får lov og tørke etter man har oljebehandlet det..

Eventuelt kjøpe ett nytt filter, da de du kjøper fra butikk alerede er behandlet..

Har noen BBS 16" jeg skal bruke på vinteren:)

Skal selge disse 17" M-Sport felgene så ta kontakt om noen er interessert! :D

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=79147&highlight=

Synes M-Tech 1 kittet er nice jeg! Ikke minst sjelden! :D

Men kanskje senkes noe mer ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChrZZ:

Har M43B19-motor'en vett:)

Jamfør denne tråd anngående K&N Kit ;)

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=79119&highlight=

Undersøkt en del og går bra så lenge filteret får lov og tørke etter man har oljebehandlet det..

Eventuelt kjøpe ett nytt filter, da de du kjøper fra butikk alerede er behandlet..

Hmm.. jaja. Som du ser i den tråden der, så er det allikevel folk som har hatt problemer, men du får seile din egen sjø. Du merker det fint på lommeboken når du må bla opp for en ny LMM ;) Vi får bare håpe du er:

A: steinrik

B: ikke får problemet ;)

Synes M-Tech 1 kittet er nice jeg! Ikke minst sjelden! :D

Tjaa ;) Jeg syntes nu at M-tech I ikke gir bilen nok "sinna"/sportslig utseende som det M-tech II gir.. Dessuten, hvis man først kjøper en M-tech I-front og man har lyst på leppe, splittere, etc, så kan det være derav vanskeligere å finne det til fronten, nettopp fordi den er mer sjelden, og ca ikke-eksisterende i f.eks. USA.

Men men... ang sportslig utseende på min m-tech II-front, så skal jeg jo uansett skjule den bak en Arqay-frontleppe i carbonfiber ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes tørre conefilter også og da skal det i hvertfall ikke være noe problem :D

Men tror og håper det går bra sånn som jeg har det nå også.. =)

Det er seriøst STOR forskjell fra et insattsfilter!

Både på lyd og effekt!

Jeg får se om det kanskje blir en annen fanger med tiden når jeg har sett litt mer på andre..

M-Tech 1 var orginalt på bilen ;)

Men dette har ikke første prioritet nå :)

Blir tøft og følge med på bilen din siden våre er så og si identiske og du har så mange planer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er seriøst STOR forskjell fra et insattsfilter!

Både på lyd og effekt!

hvis du merker forskjell på effekt, er det nok bare du som tror det ;-)

plaseboeffekten heter det 8) du må nok være den eneste -nesten- på forumet som merker forskjell da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes tørre conefilter også og da skal det i hvertfall ikke være noe problem :D

Men tror og håper det går bra sånn som jeg har det nå også.. =)

Det er seriøst STOR forskjell fra et insattsfilter!

Både på lyd og effekt!

Ja, det fins tørre konfilter, MEN da glemmer du hvorfor det er Olje på nettopp åpne filter.. Åpne filter har ikke samme form som originalfilter.. Der originalfilter bruker formen sin (gidder ikke beskrive ett originalfilter, men la oss bare si at det er minimal avstand mellom "rillene" i filteret), så er det desto større avstand mellom "rillene" i åpent konet filter.. Ett åpent filter har derfor mye lettere for at støv o.l. skal trekke inn gjennom filteret og rett inni motoren..

Derfor løses dette blant de seriøse aktørene ved at de sprayer inn filteret med olje, som støvet festes i. Det er HER forskjellen mellom ett billig papirfilter, og ett dyrt stoffilter ligger, fordi de billige filterene IKKE er sprøytet med olje, og det går heller ikke an å gjøre det, samt at du aldri får vasket det..

Når det gjelder effekt, så merker jeg ikke noe på 2,5 litern min Heine, så den får du dra lenger med :P De reklamerer med 5-8% effektøkning på motoren, men la oss bare si det slik, at jeg har konet filter, portet toppen, glattpolerte ventiler, og effektanlegg bak, rimelig fri flyt gjennom motoren, allikvel så tørr ikke jeg si at det gir 10% engang, for jeg tror seriøst ikke jeg har henta ut 20 hk med en slik modifisering.. Kan jo hende du har hatt tett filter før du byttet :P Jeg regner også med at du har skjermet det? For ellers er det hvertfall ingen vits..

Dessuten forventer jeg at du står på Gol kl. 05.00 for avreise til Vålerbanen lørdags morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler du merker mye forskjell med åpent filter, satt på det på min i vinter også, og kan ikke si jeg merket forskjell i drag.. bare på lyden! Nå husker ikke jeg ossen den dro før jeg vinteren med orginal boks, men var ikke noe WOW nei:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke finnes Cone filtere som er tørre, men med høyere tetthet?..

For det var det jeg mente :)

Har sett biler med mindre motorer på dyno test som har gått opp 4-15% av slike filter..

Mine forbruks tall taler hvertfall for seg og jeg synes bilen virker friskere nå.. :)

Ergo = Jeg er fonøyd! :D

Det er i helga det ja :)

05.00! :shock:

Anngående skjerming, feel free til å komme med flere forslag her:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=81239&highlight=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...