erlend_p Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 kjøpte meg nytt justerbart senkesett nå, og da vi skulle montere dette merker vi at hjulene står i pissvinkel og at felgen tar borti demperen på innsiden. går det ann å justere camberen fremme på e-36'er? isåfall hvordan? greier de å ordne det på en 4-hjuls kontroll?
Ad|oS Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Man må vel ha camberjusterings-topplager på E36 for å kunne justere camber. Men har du senket så mye at du har ødelagt hjulvinkel så ekstremt mye, eller kanskje bare litt feil innpress på felgene...
S.Arnesen Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 fikk akkuratt det samme problemet på min e46 etter montering av justerbart.... noe dritt det der.... satt på 5mm spacere jeg...
Ad|oS Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Selger vel 3 og 5mm spacere på Biltema til en altfor billig penge hehe Noe uvisst kvalitet
JoCCe Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 De spacerne på bil tema var jeg å så på her omdagen jeg var innom der.. virka veldi billig, men er jo bare noe som skal klemmes mellom felg å spindel.. så kan jo ikke være ubrukeli
erlend_p Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Skrevet Mai 20, 2008 var så mye at jeg ikke ta på spacer og fortsette morroa, så ut som en forskjell på 4-5 cm på topp og bunn. senket ikke så veldig mye heller, settet var fra 2-6 cm, og prøvde å senke nesten på minimum for å se om det hjap, men ikke så veldig. har 60 40 på nå, og da ser det helt fint ut.
bjalle Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Du må jo uansett ta en 4 hjuls kontroll etter senking for at bilen skal bli normal å kjøre,men noen blåser i det og sliter ut dekkene på halve tiden.Spacere gjør at du får feil inpress på felgene som gir feil sporvidde og vil gjøre at bilen sporer mer.
ChrZZ Skrevet Mai 20, 2008 Skrevet Mai 20, 2008 Hver gang jeg har senket bilene mine, så kjører jeg omtrent ikke én meter. Kun hjem, for så å la den stå til 4hjulskontrolltimen blir kommer. 4hjulskontroll er det første du må gjøre etter å ha senket med dempere og fjærer, etter min mening.. Regner med du vet at innpresset ikke er feil på felgene? (for høyt tall?) Vi trenger nok mer info om: - Senkesettet (merke, etc) - Felgene der det er problemer (innpress, dekkstørrelse og felgstørrelse) Bilder hjelper også! Men som sagt: ta for guds skyld en 4hjulskontroll først... Her på berget koster det 8-900,-.
erlend_p Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Skrevet Mai 20, 2008 impress og str på felg er helt i orden. lurer på om det var 8,5" med et 40, 18". passer fint til bilen. sitter på 225/35 r18 dekk. før jeg skiftet senkesett, går helt i kant med hjulbuen: etter jeg skiftet, her står det i pissvinkel: merket på senkesettet var in-pro dynaride-pro, med justerbar hardhet og høyde. kjøpt på gs, og ble garantert at det ville passe bilen min. kostet orginalt 15k, men fikk en meget hyggelig pris felgene tok borti demperene, og stod kubb. demonterte demperene igjen, og monterte de gamle. det jeg lurer på er det vits i å prøve på nytt for å få justert camberen/vinkelen også. Om dette i det hele tatt er mulig? Tenkte å få et verksted til å skifte og justere for meg, gidder ikke under der mer. hehe.
erlend_p Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Skrevet Mai 25, 2008 har funnet ut at jeg må kjøpe justerbare cambers fremme på bilen nå, de hadde de til 1k på gs. men han fra gs nevnte noe om at det kunne vere lurt med powerflex foringer(eller noe i den duren) med berearmen for å dra inn hjulet den veien. Noen som vet noe om dette?
bård Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Tror spacer vil være det enkleste, du vil jo ikke justere så du får positiv camber, da får du jo kjøreegenskaper som en traktor... Virker GS har god fortjeneste på det senkesettet der 15K for et sett av ukjent merke og kvalitet. Tviler på det noengang har kostet så mye, Får jo KW V3 rimeligere vil jeg tro..
erlend_p Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Skrevet Mai 25, 2008 Fikk det til nesten 1/3 av full pris, så prisen tror jeg ikke er noe å si på. Ang. spacere er nok det det enkleste, men jeg vil fortsatt ha en så stor helling på camberen at dekket kun vil bli slitt på de 6-7 innerste cm. noe jeg ikke er så veldig intr. i. Positiv camber vil jeg heller ikke ha, litt negativ camber er greit, men slik som det var går ikke. justerbare cambere vil bli kjøpt inn, men det jeg lurer på er om det er nødvendig å kjøre dekket inn nede med det powerflex greiene som han nevnte? skal også ta bilen på 4-hjulskontroll, slik at alle vinkler og cambere blir riktige.
bård Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 Esentrisk bærearmsforing, flytter hovedsakelig hjulet lengre frem i hjulhuset, tror ikke den alene vil forandre camber nevneverdig..
erlend_p Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Skrevet Mai 25, 2008 jeg forstod ikke helt hva han sa i telefonen, delvis grunnet en merklig dialekt, men hørtes ut som at det var bare noe han trodde og ikke var helt sikker på. Skulle ringe igjen på mandag og snakke med en annen. Men lurer på om det kun blir justerbare cambers da, og ser om jeg trenger noe annet etter jeg har prøvd. Hvis ikke han andre karen på mandag har en meget god grunn og forklaring på at jeg må bytte noe annet.
S.Arnesen Skrevet Mai 25, 2008 Skrevet Mai 25, 2008 brukte som nevnt 5mm spacere... hjalp noe utrolig på sporing også. dekkene ligger bedre utenfor sporet på en måte. så man slipper å havne i grøten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå